Zundert wint uit bij koploper BSC

zondag 10 maart 2024, 18:15

Zundert flikt het weer, winst op koploper BSC

Een wedstrijd die van start ging met een minuut stilte voor oud-trainer Ger Musters, eindigt met Zunderts geweld. 2-3!

Tradities ontstaan door de jaren heen. Vuurwerk met oud en nieuw, beschuit met muisjes op kraamvisite en Zundert dat wint van de koploper. U kent het wel. Deze keer vertrokken de Zundert supporters met weinig verwachtingen richting Roosendaal en kwamen traditiegetrouw in euforie na een onverwachte overwinning terug thuis.

Zundert begon agressief en voortvarend aan het duel. De eerste kansjes waren dan ook voor Zundert. Maarten kwam éénmaal gevaarlijk voor z’n tegenstander maar kon z’n voet niet goed tegen de bal zetten. Even later schoot hij een mooie schietkans hoog over. Ook Olivier kwam nog een keer in kansrijke positie maar voerde z’n actie iets te ver door.

Daarna nam BSC het spel in handen. Zonder veel kansen te creëren was het de bovenliggende partij. De bal ging net iets makkelijker rond dan bij Zundert, dat in deze fase te snel de bal kwijt was. Het creëerde later wel twee hele goede kansen, waarbij Zundert geluk had dat het vizier niet scherp stond. Daarom was de 1-0 vlak voor rust toch nog een grote domper, hoewel het niet onterecht was. Zundert liet nog voor rust van zich horen met een schot van Fabian dat rakelings naast ging.

Zundert kwam slecht uit het kleedlokaal, het had eerst geluk dat een tackel van Stijn niet bestraft werd met een vrije trap of wellicht zelfs met een penalty. En kort daarna voorkwam Thomas met z’n uitschuitbare benen een zekere treffer. Na een kwartiertje kwam Mike voor Maarten.

Twee minuten later stond de stand gelijk. Na balverlies was de hoog druk zettende Menno het meest alert. Hij pikte de bal op en speelde de instormende Olivier aan, die werkte technisch perfect de bal halfvolley achter de doelman. Zundert zat er op dat moment lekker in. Met Tjeu voor Wessel ging men op zoek naar de overwinning. Echter kreeg Zundert het deksel op de neus. Halverwege de Zundertse helft ontving een speler van BSC de bal, omdat er geen druk was schoot en scoorde hij van afstand. 2-1, Zundert leek met nog een kwartier op de klok gebroken.

Echter de veerkracht, doorzettingsvermogen en een portie geluk waren aan de zijde van Zundert. In een aanval die dood leek te lopen, viel de bal voor de voeten van spits Rabin. Hij deed wat typisch is voor echte spitsen, hij schoot in de draai op doel, waar hij de bal precies langs de paal in het doel zag ploffen. En of het nog niet genoeg was, probeerde het drie minuten later Fabian nog een keer van afstand. Zijn poging werd van richting veranderd, waardoor de bal langs de kansloze doelman hobbelde. Zundert stond voor tegen de koploper!

BSC dat de hele wedstrijd probeerde het tempo uit de wedstrijd te halen, kreeg ineens haast. Daarnaast werd het verbaal nog sterker aanwezig en volgde ook wat overtredingen uit frustratie. Zo werd Fabian met een schandalige overtreding uit de wedstrijd geschopt, wat verbazingwekkend slechts geel opleverde voor de tegenstander. Joey kwam Fabian aflossen en hielp de drie punten over de streep trekken. Ook omdat een treffer van BSC werd afgekeurd door het aanvallen van de doelman.

Heerlijke punten, broodnodige punten. Door deze uitslag en de andere uitslagen heeft Zundert nu een gaatje van 8 punten naar de nacompetitieplaatsen tegen degradatie geslagen. Het is nog zeker niet veilig, maar mag nu stiekem toch weer gaan dromen over nacompetitie voor promotie. Maar  laten we hopen dat de andere traditie dan niet wordt voortgezet. Volgende week is namelijk nummer voorlaatst Rimboe de tegenstander. Een bananenschil waar Zundert in het verleden vaak over is uitgegleden. Laten we nu eerst genieten van de drie zwaarbevochten punten tegen de koploper en volgende week weer verder kijken.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Stijn Geuke, Frenk Zagers, Bas Englebert, Menno Schrauwen, Wessel Delcroix (W: Tjeu van der Heijden), Olivier van Hassel, Owen Maas, Fabian Nelemans (W: Joey Schijfs), Maarten Arnouts (W: Mike Daemen), Rabin Hassan.

Wissel; Wessel Delcroix, Mike Daemen, Joey Schijfs en Jesse Graumans.