Roosendaal en Zundert in evenwicht

maandag 6 februari 2017, 20:00

Het eerste kwartier was Zundert iets sterker wat resulteerde in een vrije trap van Tjeu van der Heijden die de bal hoog voor gaf. Roosendaal kreeg de bal niet weg en het was Fabian Nelemans die de bal eenvoudig inschoot. 0-1. Je zou denken dat Zundert daarna wat gemakkelijker kon gaan spelen, maar het tegendeel was waar. Het Zundertse spel zag er rommelig uit en voor rust boog, een met onverwoestbare inzet spelend Roosendaal de stand om naar een 2 – 1 voorsprong. Bij de eerste tegengoal was het schrikken voor Zundert. Rob Luijten was net iets eerder bij de bal dan Thomas van Nederkassel en kopte ongelukkig in eigen doel. Thomas botste vol tegen Rob aan en bleef vijf minuten dizzy op de grond liggen. Joep Jacobs liep al warm, toen Thomas toch het seintje gaf de wedstrijd voort te zetten. Voor Zundert pakte dit goed uit want vijf minuten voor rust kwam Thomas oog in oog te te staan met Roosendaalspits Wesly Kotta. Thomas pareerde de bal perfect. Net voor rust viel alsnog de 2 – 1, weer na een scrimmage voor de goal.

In de tweede helft kwam Zundert iets sterker uit de kleedkamers, maar de ommekeer kwam pas halverwege de tweede helft toen Wim Kas het middenveld kwam versterken. Zundert werd zienderogen beter en het wachten was op de 2-2. Die kwam er in de 80e minuut toen Gaynio Aarts in een mengeling van benen de bal tegen de netten kon tikken Dit was voor Zundert een hele opluchting. Bijna had Zundert de volle winst nog mee naar huis kunnen nemen, Denis Vujic omzeilde de buitenspel val en kwam oog in oog met de keeper van Roosendaal. Jammerlijk genoeg plaatste Denis de bal in het zijnet.

Het was geen goede, maar wel een heel spannende wedstrijd, die een terechte uitslag op het scorebord weergaf. Zundert zal volgende week als het Kruisland op bezoek krijgt wel uit een ander vaatje moeten tappen.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Wim Kas, Frenk Zagers, Pieter Dictus, Rob Luijten, Tjeu van der Heijden (W: Thijs Damen), Dennis Verheijen, Fabian Nelemans, Gaynio Aarts, Denis Vujcic, Jesse Mouws (W: Ferdi Hereijgers)

Wisselspelers: Lars van Elsacker, Thijs Damen, Ferdi Hereijgers, Joep Jacobs)