Zundertse jeugdscheidsrechters fluiten NAC - Twente

vrijdag 15 februari 2019, 0:00

Jeugdscheidsrechters fluiten jeugdwedstrijd NAC - Twente

De jeugdscheidsrechters van v.v. Zundert fluiten op een hoog niveau. Zundert heeft als een van de weinig verenigingen het ARAG FAIR PLAY certificaat, vanwege de inspanning op het gebied van arbitrage. Hierdoor mogen de jeugdscheidsrechters regelmatig wedstrijden tussen betaalde verenigingen fluiten. Een tijd geleden schreef Wim hier een mooi verslag over. Deze keer mochten Anwar en Daan een wedstrijd fluiten. Hieronder een verslag van Daan.

Heeft u ook interesse om te gaan fluiten, jeugd of senioren, neem gerust contact op met Stefan Lammerse op 06-51309400 of stepas@home.nl

Normaal gesproken fluit ik de JO-08 tot en met de JO-11 van VV Zundert.

Zaterdag mocht ik NAC JO-11 – FC Twente JO-11 fluiten. Samen met Anwar was ik gevraagd om dit te doen en het leek ons heel leuk. De wedstrijd was om 11:45 op het terrein van WDS, wat precies goed uitkwam met onze eigen wedstrijd. Het fluiten was wel iets anders dan normaal, omdat we iets meer moesten laten door spelen. Ook was het één grote selectie die ze opdeelde in 2 teams en halverwege wisselde NAC waardoor er weer nieuwe teams tegenover elkaar kwamen te staan. Ik vond het voorafgaand best spannend omdat het toch wel redelijk hoog niveau is en ik dat nog niet eerder had gedaan, maar uiteindelijk denk ik dat het best goed is gegaan. Tot de rust was het gelijk opgaand maar uiteindelijk had NAC dik gewonnen. Je ziet dan ook dat als je maar een klein foutje maakt je tegenstander gelijk scoort. Het tempo ligt erg hoog en je merkt dat er ook een gehele tactiek achter de manier van spelen zit. Wat ik wel bijzonder vond is dat beide teams, zowel spelers als trainers, heel sportief waren. Er werd soms natuurlijk wel even kort iets tegen je gezegd maar bijna nooit doorgezeurd. Ook de trainers waren bijna alleen maar positief tegen hun eigen spelers.

Naderhand kregen we nog wat drinken en eten in de bestuurskamer en we gingen weer terug naar Zundert. Ik vond het heel erg leuk, bedankt dat ik dit mocht doen.