Alliance 1 - Zundert 1 (1 - 5)

zaterdag 31 augustus 2019, 17:00

Zundert wint vrij eenvoudig van Alliance

Zonder tot grote hoogten te stijgen, versloeg Zundert in Roosendaal zaterdag vierdeklasser Alliance met 1-5. Lars was met vier treffers de gevierde man.

In een weekend dat in Zundert vooral in het teken van bloemencorso stond, mocht v.v. Zundert aftrappen voor de eerste officiële wedstrijd van het seizoen. Zundert begon prima aan de wedstrijd en nam het heft in handen, echter na 10 minuten nam Alliance brutaal het initiatief over. Met een knappe slalom langs weifelende verdedigers gaf de linksbuiten van Alliance zijn collega in de voorhoede een niet te missen kans. De 1-0 was dan ook het logisch vervolg.

Zundert probeerde wel om er iets tegenover te zetten, maar Alliance was op dat moment nauwkeuriger en vooral feller. Zundert liep vooral vaak buitenspel. Net na de drinkpauze halverwege de eerste helft kwam het nog een keer goed weg, toen een aanvaller van Alliance de paal raakte na een lobje toen hij vrij voor doelman Sander stond.

Zundert pakte het daarna beter aan. Vaker werden de zijkanten gezocht, zodat er meer ruimte ontstond. Nadat Tim nu de buitenspel val wel omzeilde, gaf hij goed voor. Lars stond zoals wel vaker op de juiste plek en tikte de bal in het doel. Niet veel later na een prima aanval schoot Mike op de paal, waarna de attente Lars de herkansing netjes binnen werkte. En nog voor rust leek het doel van Alliance even een schiettent. De eerste 2 pogingen konden nog gepareerd worden, maar met de derde poging volmaakte Lars z’n hattrick.

Het was aan doelman Sander te danken, dat het 1-3 bij rust bleef. Met een uitstekende redding in een 1-op-1 duel met een aanvaller van Alliance, hield hij de marge op twee.

Na rust werd de wedstrijd wat rommelig. Toch was het Zundert dat de voorsprong verder uitbouwde. Een mooie voorzet van Fabian werd mooi tegendraads ingekopt door Dennis. Hiermee was de wedstrijd gespeeld. Beide trainers sloegen volop aan het wisselen, waardoor veel spelers minuten konden maken.

De wedstrijd kabbelde zo rustig naar het einde toe. Toch werden de aanwezige Zundert supporters nog getrakteerd op een mooie toegift. Owen slalomde behendig langs een aantal verdedigers en gaf, wie anders dan Lars, de kans om te scoren. Lars schoot eerste tegen de doelman, om daarna via z’n specialiteit, de rebound, de einstand op 1-5 te bepalen.

Zundert nam hiermee de leiding in de bekerpoule, waar verder Achtmaal en BSC deel van uit maken. Komende zaterdag om 18.00 uur komt het verrassend sterk begonnen Achtmaal op bezoek. Zundert zal wel minder slordig moeten spelen, om een stap naar de volgende bekerronde te zetten.