Baronie VR4 - Zundert VR1 (4 - 0)

zondag 10 november 2019, 11:00

VR1 kan geen vuist maken

Baronie VR4 wint topper met 4-0

Zundert Vrouwen is er zondag niet in geslaagd om in het spoor van de koplopers JEKA en Baronie te blijven.

Baronie uit is voor Zundert VR1 steevast een moeilijke wedstrijd. De laatste jaren werd er dan ook niet gewonnen. Ligt het aan de sfeer op het Blauwe Kei-complex, breekt de lange wandeling naar de kleedlokalen de dames op of speelt het kunstgrasveld de roodzwarten parten? Feit is dat ook deze keer de meesten opzagen tegen de uitwedstrijd in Breda. Natuurlijk was er deze keer ook weer een uitgebreide pasjescontrole en moesten de oorbelletjes vanzelfsprekend worden uitgedaan. Baronie zette vanf het begin goed druk op de Zundertse ploeg, waardoor de roodzwarten niet aan goed voetbal toekwamen. Het balbezit was van korte duur en te vaak werd te haastig en zonder te kijken de bal gespeeld. Daarnaast legde de leidsman te vaak, om wissewasjes van de Baronessen, het spel stil wat ook niet bevorderlijk was voor het spelritme. Baronie, met een ijzersterke en ver ingooiende laatste vrouw was dan ook de gehele wedstrijd de bovenliggende partij. Zundert gaf te vaak en onnodig hoekschoppen weg, die meestal voor gevaarlijke momenten zorgden. Baronie wist echter niet te profiteren. Ook Zundert wist een aantal keer dreigend voor het Bredase doel te komen. Schoten van de rechtshalf, aanvallende middenvelder en linksback werden echter door de doelvrouw gepareerd. Het was uiteindelijk Zundert zelf dat Baronie de helpende hand toestak. Een te zachte terugspeelbal in de opbouw werd door de groenwitten opgepikt en de 1-0 stond op het scorebord. Baronie leek zelfs op 2-0 te komen, toen de scheidsrechter wel heel gemakkelijk een penalty aan “zijn” team gaf. Het recht zegevierde, want de Zundertse sluitpost ranselde de bal uit haar heiligdom.

Na de rust werd met goede moed aan het tweede bedrijf begonnen. Echter net als in de eerste helft was de regie in handen van Baronie. Na een kwartier spelen kwamen de Baronessen met een goede goal op 2-0. Zundert wist dat het moeilijk ging worden, maar bleef werken voor een beter resultaat. Bij een kansrijke Zundertse aanval verloor de linksbuiten helaas de bal uit het zicht. Het had misschien voor een ommekeer kunnen zorgen, maar, eerlijk is eerlijk, de overtuiging zat er deze zondag nooit in. Een kwartier voor tijd kwam Baronie door een Zundertse weifeling te gemakkelijk op 3-0. Dat uiteindelijk in de slotseconden een Zundertse speelster bij een vermeend fluitsignaal de bal klemvast pakte was alleen voor de statistieken nog van belang. De strafschop werd nu wel ingeschoten en de 4-0 eindstand bereikt.

Zondag wacht Gesta. Een wedstrijd waarin we opnieuw voor een driepunter gaan!