Bavel JO15-2 - Zundert JO15-1 (1 - 4)

zaterdag 3 november 2018, 9:30

Bavel JO15-2 – Zundert JO15-1 (1-1) 1-4

Niet naar beneden kijken! Niet aan een roze olifant denken! Je past daar niet langs! Je kent dit soort uitspraken wel. En dus kijk je naar beneden, je denkt aan een roze olifant en je rijdt de straat in voorbij het bord met de tekst afgesloten. Aangeven wat niet moet gebeuren, is dus zinloos.

Zundert JO15-1 moest dus het onderaanstaande Bavel JO15-2 niet onderschatten was de boodschap. De uitkomst was dan ook voorspelbaar. Zundert onderschatte Bavel en speelde de slechtste competitiewedstrijd tot op heden. Job die deze week reservedoelman zou zijn, mocht invallen bij de JO17-2. Verder was de hele selectie mee afgereisd naar Bavel. Dagmawi bleek toch weer te veel last van z’n knieblessure te hebben. Sommige onderdelen in z’n knie groeien sneller dan andere, hierdoor heeft hij te veel last om vrijuit te voetballen. Jammer, want vorige week speelde hij weer veelbelovend mee.

Met Robert in de spits naast Mikai werd de wedstrijd gestart. Voor Robert een basisplaats na vele invalbeurten. Robert was actief en combineerde lekker mee. Hij was een paar maal dicht bij een treffer, maar kon helaas nog niet z’n eerste doelpunt van het seizoen maken.

Er lag een deken van loomheid over de ploeg. Alsof de hele wereld al op wintertijd functioneerde en de mannen van JO15-1 nog op zomertijd. Vaak kwamen ze net te laat, was een balletje net te kort of net te onzorgvuldig. Omdat de tegenstander niet veel beter was, ontspon zich een schouwspel dat met de rug naar het veld net zo spannend was als met de blik op het veld. Het massaal meegereisde supporterslegioen had gelukkig veel te bespreken.

De uitblinkers waren deze ochtend de verdedigers. Fallou was heer en meester. Hij schakelde zijn directe tegenstander uit. Na ieder duel was de winnaar Fallou. Ook zijn kompaan Floris was foutloos. En dat terwijl hij tegen de tegenstander met de meeste dreiging stond. Toch was het Floris die ogenschijnlijk simpel ieder duel won. Met Tijs als betrouwbaar slot op de deur, kwam Zundert niet echt in de problemen. Een handvol corners kon de achterhoede ook niet in verlegenheid brengen.

Zundert krijg ook mogelijkheden, maar was onzorgvuldig in de laatste 20 meter van het veld. Issam en Jesse wonnen veel ballen op het middenveld en tikten naar hartenlust. Ook Willem en Lars deden hieraan mee. Het was wel veel breien, zonder tot een oplossing richting aanval te komen. Alles ging door het midden. En Mikai lag aan banden bij de sterke en snelle verdediger.

De wedstrijd zat vast. Totdat Lars in de 24e minuut een keer stevig een duel in ging. Dit won hij en hij speelde precies op het juiste moment de bal over richting Mikai in de diepte. Mikai werkte deze goede pass met enige fortuin achter de keeper. 0-1.

Bavel gaf zich niet gewonnen en kopte 5 minuten voor rust een corner binnen. Zo stond het weer gelijk. Het leek 3 minuten voor rust nog erger te worden. Slap verdedigen leek afgestraft te worden. Echter de aanvaller die niet alleen nu, maar eigenlijk de hele wedstrijd buitenspel liep, bemoeide zich met de aanval, waardoor het doelpunt terecht geannuleerd werd. Zundert kroop dus door het oog van de naald.

Na rust was Zundert iets beter bij de les. Zonder goed te voetballen overigens. Sieb, Sunvir en Jarno voor Lars, Robert en Issam. Het spel ging op-en-neer, tussen zestien meter en zestien meter. Gevaarlijk werd het overigens bijna niet. Tweede keer moest Roy snel uitkomen. Dat deed hij ook vakkundig. Het duurde lang voordat er vermeldingswaardige zaken te noteren waren. In de 18e minuut rukte Tijs mee op, tegenstanders voorbijlopend, alsof het pionnen waren. Zijn schot werd net corner getikt door de sluitpost uit Bavel. De corner van Jesse bleef hangen, waarna Sunvir de 1-2 leek binnen te schieten. Zijn schot viel in de kluts voor de voeten van Tieme. Die haalde uit en schoot de bevrijdende voorsprong in de boeken.

Zundert leek wat bevrijd. Zeker toen Tieme in de 22e minuut Jesse diep de rechterzijde in stuurde. Jesse behield en vond de vrijstaande Mikai. Mikai had vandaag een soort snipperdag. Hij slaapwandelde. Of speelde net als een aantal letters van zijn naam, Mikado. Bewegen is af. En toch blijft hij een soort sluipmoordenaar. Hoe dan ook het was 1-3.

De laatste 10 minuten waren de beste 10 minuten van de wedstrijd. De ruimtes werden groter en het veld werd steeds beter benut. Zundert speelde met veel rust en de bal ging van voet naar voet. Galery play is te veel gezegd, maar het niveauverschil was nu heel duidelijk zichtbaar. Sieb leefde zich uit met mooie acties. Tijs, Floris, Jarno en Fallou voetbalden met ogenschijnlijk veel gemak.

De mooiste actie was voor het einde bewaard. Via Willem en Jesse, kwam de bal bij Issam. Die maakte zich fraai los van z’n opponent en bediende Mikai met een subtiel balletje buitenkantvoet. Ook deze werd fraai afgerond, zodat er weer drie kruisjes achter z’n naam stonden.

Zo won Zundert voor de vierde maal op rij. En als ook slechte wedstrijden gewonnen gaan worden, waar gaat dit dan eindigen? De twee teams die nog boven Zundert stonden voor de wedstrijd, Unitas’30 JO15-3 en Baronie JO15-6 ,speelden onderling gelijk. Hierdoor heeft Zundert alles in eigen hand. Maar laten we niet ons niet rijk rekenen. En van wedstrijd naar wedstrijd kijken. Deze twee teams zijn de volgende twee tegenstanders. Aankomende zaterdag ontvang Zundert JO15-1, Baronie JO15-6 om 11.30 uur op sportpark de Wildert. Dit zal een andere wedstrijd worden als deze week. Er zal komende week dus uit een ander vaatje getapt moeten worden. Twee serieuze trainingen en dan geconcentreerd als team werken en knokken voor een goed resultaat. Het loopt al storm bij de voorverkoop van kaarten voor deze wedstrijden. Er is nog een beperkt aantal kaarten beschikbaar via de vaste voorverkoop adressen. Ben er dus al op tijd bij.