Boeimeer JO18-1 - Zundert JO18-1 (1 - 4)

zaterdag 5 november 2022, 16:00

De eerste wedstrijd van de tweede fase was tegen Boeimeer. De trainers en leiders wisten niet goed wat ze ervan moesten verwachten, want er was geen historie te vinden van dit team. Aan de voorbereiding van Zundert kon het niet liggen, want de spierpijn van de laatste training was nog maar net verdwenen.

Aangekomen op het sportcomplex van Boeimeer bleek dat er geen kleedlokaal vrij was. Dat zou pas rond half drie zijn........ Maar dan moesten we toch starten? Dus hebben de mannen buiten omgekleed en hun goddelijke lichamen getoond aan de supporters die aanwezig waren. Door deze omstandigheden is de wedstrijd ook later begonnen.

Toen de scheidsrechter aankwam was het duidelijk dat hij zijn taak serieus nam. Een speler van Boeimeer had een blauw broekje aan en dat kon echt niet; deze moest hij eerst gaan omwisselen. Daarna werd door een leider van Zundert de grap gemaakt dat ze een wit broekje aan moesten. Dit werd niet in dank afgenomen door de scheids, want die begon gelijk over 1-0 achter. Na het gebruikelijke praatje in de middencirkel begon eindelijk de wedstrijd.

In eerste instantie enigszins gezapig, maar dit veranderde door wat stevig optreden van bijvoorbeeld Dirk. Zijn tegenstander kon amper meer lopen na een stevig maar rechtvaardig duel. Na de opmerking van de kant dat het geen "walking football" is (volgens de reservebank goed voor op een tegeltje) kwam er wat vuur in de wedstrijd. Luuk had een paar goeie en nuttige reddingen, maar kwam ook goed weg door een onverwachte bal op de lat.

Daarna werd de inzet van het team beloond! Een opstomende Niek gaf een pass naar Giovanni. Die baande zich al vechtend een weg door de verdediging en maakte de 0-1 voor Zundert. Boeimeer bleef goed voetballen en hadden daar ook een paar leuke spelers voor. Toch was het Quinten die weggestuurd werd en alleen voor de keeper kwam te staan. Hij maakte 0-2 met een prachtig lobje.

Toen was het rust en in de kleedkamer werd duidelijk gemaakt dat er meer in zou zitten wanneer we beter en fanatieker zouden jagen. Dit werd dan ook gedaan!

De tweede helft werd gestart met Fallou, Teun V en Mike, die erin kwamen voor Quinten, Juul en Lars. De jongens kwamen fel uit de kleedkamer en klapten er gelijk op. Meteen werd duidelijk dat met Fallou op het middenveld erbij veel voetbal in het team kwam. Het was dan ook geen verassing dat hij de 0-3 scoorde. Helaas kreeg Dagmawi een panna, door een meisje. Wij denken wel dat er telefoonnummers zijn uitgewisseld, want hij kon er in elk geval beter mee overweg dan Lars (die geluk had dat ze niet zo groot was).

Mike schoot de bal weg nadat was gefloten voor buitenspel. Hij kreeg daar een hele kaart voor en moest 10 minuten aan de kant. Boeimeer kreeg daardoor weer wat energie en maakte de 1-3. Dit terwijl Zundert ook nog kansen kreeg. De grootse kans was van Dagmawi. Hij schoot de bal met een vrije kans keihard (helaas ruim) links naast de goal. Toen aan de andere kant Teun vG werd neergemaaid mocht Mike inmiddels weer in het veld. Kans na kans volgde en Fallou maakte 1-4.

Al met al een goede wedstrijd, mooie doelpunten, goede inzet en naar het zich laat aanzien geen nieuwe blessures. We gaan zien wat de rest van de competitie nog gaat brengen, maar deze overwinning op kunstgras hebben we toch maar mooi binnengehaald.

En maak allemaal een screenshot van de stand op de telefoon, want Zundert JO18 staat na de eerste wedstrijd op doelpuntensaldo op de eerste plaats!