Clinge 1 - Zundert 1 (0 - 1)

zondag 30 oktober 2022, 14:30

Zundert wint wedstrijd, verliest spelers

De eerste wedstrijd van de competitie na de onderbreking van één week. Vooraf was het de vraag wie het beste uit deze korte pauze kwam. Dat was duidelijk Zundert. Het leek wel of Clinge uit een lange winterslaap kwam. Het kwam moeizaam en met horten op gang. Zundert nam het initiatief en deed eigenlijk alles goed, behalve zichzelf belonen met een vroege treffer.

Zundert probeerde te combineren over de grond, maar al snel werd duidelijk waarom de thuisploeg gewoonlijk een andere strijdwijze hanteert. De bal maakte de vreemdste capriolen als deze over de grond gespeeld werd. Toch was het eerste half uur bijna compleet voor Zundert.

Na een combinatie tussen Lars en Siemen, schoot laatstgenoemde gebruikmakende van het veld verraderlijk op doel. De keeper liet de poging los, waarna Fabian er als de kippen bij was. Helaas trof zijn wippertje geen doel. Iets later kopte Mike knap een voorzet van Siemen net over de goal. En nog iets later liet Siemen z’n directe tegenstander weer eens staan en gaf hij de bal keurig terug van de achterlijn op Karim. Karim schoot deze bal uitstekend op doel, helaas stuiterde de bal via de binnenkant van de paal weer terug het veld in. En zo ging het verder.

Clinge kwam er sporadisch uit, maar miste dan de kracht en coördinatie om Zundert pijn te doen. Dat deed het overigens later fysiek wel een paar keer. Zundert ging door met aanvallen en hield door goed aan te sluiten de bal hoofdzakelijk op de vijandelijke helft. De keeper groeide in de wedstrijd. Nu stopte hij pogingen van Mike en Siemen weer kundig met de voeten. Het leek een kwestie van tijd voordat Zundert op voorsprong zou komen.

Na een ruim half uur haalde een aanvaller van Clinge ongenadig hard door op Wim, die daarna geblesseerd het veld moest verlaten. Met ogenschijnlijk een zware blessure. Of het opzet of onkunde was, is van de perstribune niet te beoordelen, maar dit hoort niet op een voetbalveld. De beer die Clinge heette was ontwaakt uit de winterslaap. Het bleef vreemd genoeg slechts bij een gele kaart. Tjeu kwam Wim aflossen. Zundert was even ontdaan en er ontstond een minder fase voor Zundert. Clinge knokte zich letterlijk en figuurlijk terug in de wedstrijd. Zundert haalde verder ongeschonden de rust.

Na rust probeerde Zundert de draad van het eerste half uur weer op te pakken, terwijl Clinge de duels nadrukkelijker ging opzoeken. Uiteindelijk slechts met vier gele kaarten op het wedstrijdformulier. Met verzorging aan hoofdwonden voor Tjeu, Mike en zelfs een vervanging van Olivier tot gevolg.

Zundert probeerde toch te blijven voetballen. Siemen speelde z’n opponent nog maar eens uit en gaf voor. Fabian promoveerde deze voorzet met een subtiele touché tot, achteraf, de winnende treffer.

Daarna bleef Zundert de ploeg met de meeste dreiging, maar moest er regelmatig achterin ingegrepen worden om gevaar te voorkomen. Dit ging uitstekend. Thomas hoefde nauwelijks met z’n handen in actie te komen. Hooguit bij wat hoge voorzetten en corners. Met wissels Maarten (voor Jacco), Thomas (voor Cas) en Frenk (voor de groggy Olivier) trok Zundert de voorsprong over de streep. Soms met onorthodox ballen wegrammen, maar het werkte.

Zundert won terecht deze lastige uitwedstrijd. Nu is het een kwestie van de fysieke schade opnemen, herstellen en volgende week de zesde en voorlopig laatste confrontatie met één van de Zeeuwse ploegen uit de competitie, namelijk titelfavoriet Terneuzen.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Menno Schrauwen, Wim Kas (W: Tjeu van der Heijden), Olivier van Hassel (W: Frenk Zagers), Cas van Oijen (W: Thomas Kerstens), Karim Vriends, Lars van Elsacker, Fabian Nelemans, Siemen Boomaerts, Mike Daemen en Jacco de Bil (W: Maarten Arnouts).

Wissels: Thomas Kerstens, Maarten Arnouts, Frenk Zagers en Tjeu van der Heijden.