Clinge 1 - Zundert 1 (0 - 1)

zondag 29 januari 2023, 14:30

Overwinning tegen Clinge nu definitief

We gaan hier niet weer terugkomen op de zaken die plaatsvonden op en langs het veld in Clinge op 30 oktober. Daarom gaan we het gelijk hebben over de verrichtingen vandaag. Zundert vertrok met 12 spelers naar Clinge voor 10 minuten wedstrijd. Uit voorzorg ging Karim mee als wisselspeler. Niet om in te vallen, want een ezel stoot zich geen tweemaal aan dezelfde steen. Maar in geval van lichamelijke klachten in de warming-up stond hij stand-by. Zover kwam het niet.

Om de wedstrijd kort samen te vatten. Clinge won de toss, Zundert won de wedstrijd en nam daarmee drie punten mee naar huis. Eigenlijk was het jammer dan het schot van Mike uit een lekker uitbraak via de binnenkant van de paal terug het veld in stuiterde. Een grotere overwinning was een mooie bekroning geweest voor al het gedoe rond dit duel. Van een stormloop van Clinge was geen sprake, hiervoor had Zundert het strijdplan te goed voor elkaar. Zundert liet de bal rond gaan en probeerde uit de duels te blijven. En zeker de tegenstander zo ver mogelijk van het doel te houden. Bij twijfel werd slim de diepe bal op de snelle aanvallers gespeeld om de defensie te ontlasten. Hierin slaagde het team met glans. Buiten één fase waarbij de doelman bij een vrije trap mee ten aanval trok, was er nauwelijks gevaar te duchten van de ploeg uit Clinge.

De overwinning kwam dus eenvoudiger tot stand dan verwacht. Dinsdag speelt Zundert 1 een oefenduel uit tegen Terheijden 1 omdat deze warming-up en 10 minuten wedstrijd geen ideale voorbereiding op de tweede seizoenshelft zijn. Aanstaande zondag begint met Steen thuis de terugronde van de competitie. Kom allemaal kijken en vrijdag 10 februari vanaf 19.30 uur naar de Love Party met optreden van de Lustige Vijf in de  kantine.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Steven Braspenning, Thomas Kerstens, Frenk Zagers, Menno Schrauwen, Olivier van Hassel, Tjeu van der Heijden, Fabian Nelemans, Rob Gommers, Wessel Delcroix en Mike Daemen.

Wissels: -