De Fendert JO15-1 - Zundert JO15-1 (8 - 1)

zaterdag 18 mei 2019, 11:00

De Fendert JO15-1 – Zundert JO15-1 (4-0 ) 8–1

De arbeid-rust verhouding luistert heel nauw. Minimaal drie dagen dienen er tussen twee wedstrijden te zitten. Anders in het onverantwoord zo heeft de KNVB bepaald. Een heel competitieprogramma werd in de Eredivisie doorgeschoven voor de halve finale van Ajax ten Tottenham Hotspurs.

En wat gebeurt er met onze tot op het bot gemotiveerde pubers. Zij moeten zowel vrijdag als zaterdag in de wei komen. Eerst een wedstrijd tegen de lokale concurrent Moerse Boys en een dag later tegen De Fendert voor de competitie. Tweemaal binnen 16 uur. En dat met een reis daar het dorp van charmezanger Frans Bauer op de koop toe.

Eerder dit seizoen werkte Zundert ook al mee aan een dubbel vrijdag-zaterdag om de scheidsrechters in opleiding een podium te bieden om het praktijk gedeelte van het examen af te leggen. Ook toen werd er op vrijdag een mooie overwinning behaald, gevolgd door een zure nederlaag op zaterdag.

De wedstrijd tegen Moerse Boys zal ik daarom hier wat extra aandacht geven, om de aandacht van de prestaties van zaterdag af te halen. Zundert bepaalde op start opstelling door middel van het trekken van lootjes. Hierdoor kwam een opmerkelijk formatie aan de aftrap. Via een 2-1 ruststand werd uiteindelijk een kolderieke 6-4 eindstand op het scoreformulier aangetroffen. Naast vier doelpunten van Mikai, waren Tijs en Job de doelpuntenmakers.

De discussie over de aanpak van deze wedstrijd hield de gemoederen nog wel even bezig. Moet je met zo’n fantasie opstellingen spelen of niet? Is dit voetbal of entertainment? En was dit geluk of kunde? En uiteindelijk hebben Wessel en Edwin deze unieke samenstelling te lang genegeerd of was het resultaat puur toeval? De laatste wedstrijd van het seizoen als de oranje-witten uit Klein-Zundert weer op bezoek komen, zal uitkomst op deze prangende vragen bieden.

Het belangrijkste was natuurlijk dat Zundert aan het einde van de avond weer een aantal gediplomeerde scheidsrechters rijker was. Want zonder de mannen en vrouwen in het zwart geen voetbal.

Dan naar de wedstrijd waar het hier omgaat. Voor Issam kwam de wedstrijd echt te vroeg, hij had zich verslapen en was er niet bij. Ook Robert was afwezig, hij floot als scheidsrechter een wedstrijd van een jeugdteam in Zundert. Tijs en Roy starten op de bank, waar ook de geblesseerde Dagmawi begon.

De Fendert begon vanaf de aftrap met het onder druk zetten van de laatste linie van Zundert. De normaal sterke defensie met Floris, Willem, Tieme en Jesse had het zwaar. En al snel viel een als voorzet bedoelde bal hoog in het doel. Hiermee zonk het vertrouwen Zundert in de schoenen. Zeker toen drie minuten later na een goede aanval ook de 2-0 al geïncasseerd werd. En nog was de Fendert niet uitgeraasd. Zundert had geluk dat een voorzet van een sterke jongen uit Fijnaart niet tot doelpunt kon worden gepromoveerd. En had daarnaast een weer sterke doelman tussen de palen staan. Eerst voorkwam Job in een 1-op-1 gevecht met de spits een tegentreffer en niet veel later kon hij zich met een redding nogmaals onderscheiden.

Tussen de reddingen door was Roy als spelers Willem komen aflossen. Intussen zorgden Sieb, Fallou, Jarno, Lars op het middenveld dat Zundert beter in de wedstrijd kwam. Zundert kon middels de spitsen Sunvir en Mikai zelfs twee corners afdwingen. Die overigens niet gevaarlijk genoeg waren om De Fendert in verlegenheid te brengen. Toch leek het Spaans aanvoelende zonnetje de mannen van de tegenstander in slaap te sussen. Net toen er enige hoop bij de roodzwarte supporters ontstond, was het De Fendert dat 3-0 en 4-0 maakte. En hiermee was het Zunderste verzet definitief gebroken.

Intussen was Tijs in de ploeg gekomen voor Sunvir. Tijs werd vrij snel hard geraakt. Hiermee hoorde hij bij de gehavende spelers die hinkend van het veld gingen in de rust. De twee wedstrijden op rij eisten hun tol. En door de 4-0 achterstand leken de kleine pijntjes extra zeer te doen.

Na de pauze namen Sunvir en Fallou plaats op de bank. Ook Dagmawi ging het dus proberen. Best een risico op het veld, waar menig koe haar neus voor zou ophalen en niet zou durven betreden. Het aantal hobbels en kuilen was indrukwekkend.

In vijf minuten vielen er drie doelpunten binnen. Waaronder 2 kopballen uit corners. Hiermee kwam het aantal kopballen over de hele match op vier. Lengte is toch echt een wapen. Tijs ontglipte nog een keer aan de aandacht van de achterhoede, maar werd gestuit door de doelman. De eer werd uiteindelijk gered door Tieme. Die tot verrassing van het publiek en zichzelf een corner ineens achter de doelman schoot. 7-1.

Een kwartier voor tijd viel ook de 8-1. Waarna het laatste kwartier ook schriftelijk kon worden afgedaan. Er gebeurde niet veel vermeldingswaardigs meer. De twee wedstrijden op rij waren te veel geweest. Uitgerust had Zundert wellicht weer weerstand kunnen bieden, maar de Fendert JO15-1 was zowel fysiek als voetballend sterker. Dus zowel letterlijk als figuurlijk was een maatje te groot.

Volgende week de derde derby van het seizoen tegen Moerse Boys JO15-1. Daarna een afsluitende barbecue en tenslotte op 9 juni nog een toernooi in Rijsbergen. Hiermee komt dan een einde aan het seizoen. Dus kom zaterdag om half 12 nog een keer naar sportpark de WIldert om de laatste competitie wedstrijd van het seizoen te bekijken en de jongens te steunen!