DIA 2 - Zundert 2 (2 - 4)

maandag 28 september 2020, 12:00

Zundert 2 wint eenvoudig van DIA 2

Na de eerste overwinning in de eerste wedstrijd van het seizoen vorige week, stond afgelopen zondag de wedstrijd tegen DIA 2 op het programma.

Joep

Jelle; Mathijs; Wouter; Menno

Rick; Danny; Karim

Joey; Lars; Sjoerd

Wisselspelers: Rob Gommers, Niek Havermans & Stef van Dongen

De wedstrijddag begon goed, de nieuwe box werd getest in de kleedkamer en zelfs nu komt Wouter er nog altijd bovenuit. Iedereen ging dus met een goed humeur op weg naar Teteringen voor de wedstrijd tegen DIA 2.

De supporters waren gelukkig allemaal op tijd, want de wedstrijd begon spectaculair. In de 5de minuut kwam een middenvelder van DIA door over de linkerkant en met een hard en laag schot stond het plots 1-0 voor DIA. Gelukkig was dit maar van korte duur, want net als vorige week scoorde Zundert één minuut later alweer. Een corner van Sjoerd werd door Lars in de bovenhoek gekopt en de stand was weer gelijk! 1-1! Deze onrustige eerste helft waarin veel balverlies werd geleden door beide ploegen was wel zeer doelpuntrijk. In de 23ste minuut werd het recept van de 1-1 simpel herhaald. Corner van Sjoerd die door Lars werd ingekopt en zo stond het eigenlijk redelijk eenvoudig 1-2.

Zundert was licht de bovenliggende ploeg en dit werd als maar sterker toen de keeper van DIA er geblesseerd vanaf moest en er een veldspeler op goal stond. Hiervan werd bijna gelijk geprofiteerd in de 34ste minuut. Lars kwam 1-op-1 met de keeper na een bal van Jelle, maar Lars heeft zijn wondervoeten nog niet gevonden dit jaar. Hij schoot bovenop de paal waardoor de stand 1-2 bleef. Gelukkig was daar in de 45ste minuut ‘’Nipke’’ Daemen die na een prachtige actie de 1-3 binnenschoot. Lekker zo net voor rust! Maar Zundert 2 zou Zundert 2 niet zijn als we het onszelf niet even moeilijker maken, want gelijk na de aftrap was daar alsnog de 2-3 van DIA.

De tweede helft was eigenlijk heel eentonig. Het spel speelde zich vooral af op het middenveld en echt grote kansen waren er voor beide ploegen niet. Tot plots de Edgar Davids (Rick) van Zundert 2 de bal richting doel schoot in de 67ste minuut en het net wist te vinden. 2-4!

Vijf minuten later was de wedstrijd echt klaar nadat een speler van DIA zijn tweede gele kaart kreeg na een overtreding op Rick. Gedurende de tweede helft waren Rob, Niek & Stef binnen de lijnen gekomen voor Rick, Lars & Joey. De wedstrijd werd professioneel uitgespeeld, maar toch had er nog een goal gescoord moeten worden. Want vlak voor tijd kwam Brood & Banket, koffiekoek Menno voor de goal die een ‘’schot’’ naja poging tot schot losliet die enkele meters naast ging.

Een prima overwinning van het tweede en nu op naar volgende week, want dan komt JEKA 3 op bezoek.