DSE 1 - Zundert 1 (0 - 2)

zondag 1 maart 2020, 14:30

Zundert wint vrij eenvoudig

Eerste overwinning in een uitwedstrijd sinds eind oktober. Sterker nog in de drie uitwedstrijden tussen deze twee overwinningen behaalde Zundert maar 1 punt en kwam het niet tot scoren.

De wedstrijd tegen DSE was een vrij vlakke vertoning. Hoogtepunten vielen er nauwelijks te noteren. DSE kon door blessures niet uitkomen in de sterkste formatie. En het blessureleed bij v.v. Zundert is ook bekend. Toch had Zundert het beste van het spel, wat resulteerde in een kansje voor Rob G. na een voorzet van Steven. De tweede kans was wel raak. Olivier speelde de bal diep op Tim G. die alleen voor de keeper de bal via de binnenkant van de paal tegen het net deed ploffen. 0-1.

Niet veel later moest Thomas zich strekken om met een knappe redding de gelijkmaker te voorkomen. Dit was eigenlijk het enige wapenfeit van DSE voor rust. De Zunderste achterhoede stond goed te verdedigen.

DSE drong na de thee meer aan, zonder echt tot kansen te komen. Bij Zundert kwamen gedurende de tweede helft Tim E. en Cas in de ploeg voor Rob G. en Wessel. Zundert kreeg meer ruimte en kwam er een paar maal gevaarlijk uit. Tim E. en Mike misten beiden. De derde mogelijkheid ging er vlak voor tijd wel in. Fabian reageerde het meest attent op een bal die in de 16-meter bleef hangen en besliste hiermee de wedstrijd.

De scheidsrechter leek wel te genieten van de wedstrijd want hij trok wel heel veel blessuretijd bij. Tim E. kreeg door een ongelukkige actie hierin nog z’n tweede gele kaart en mocht vertrekken. De 0-2 kwam niet meer in gevaar, Zundert won hierdoor eindelijk weer eens een uitwedstrijd en bleef in het spoor van de top 3.

De maand maart is een pittige maand voor Zundert, daarom is het lekker dat de eerste drie punten binnen zijn. De komende vier wedstrijden deze maand zijn tegen alle andere teams uit de top vijf. Dus hopelijk staan we na deze reeks nog steeds stevig in de top vijf. De eerste tegenstander, is aanstaande zondag koploper RBC. Het thuisduels eindigde in een gelijkspel, maar daar had na afloop niemand het over. Het blijft vooral de wedstrijd waarin Owen volgens de BN de Stem met een horrorblessure met de ziekenwagen het veld moest verlaten. Hopelijk zien we komende zondag een wedstrijd waarvan het sportieve gedeelte lang zal blijven hangen. Dus kom zondag voetbal kijken in een echt voetbalstadion, van de voormalige Eredivisie club RBC in Roosendaal.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Rob Luijten, Dennis Verheijen, Sebastiaan van Hassel, Steven Braspenning , Olivier van Hassel, Wessel Delcroix [W: Cas van Oijen], Fabian Nelemans, Tim Goethals, Mike Daemen en Rob Gommers [W: Tim Englebert].

Wissels: Alex van Nederkassel, Cas van Oijen, Tim Englebert en Jelle Roelands.