DSE JO8-1 - Zundert JO8-1 (6 - 4)

zaterdag 9 april 2022, 9:00

Zundert JO8-1 toont groei en veerkracht

Ik had me voorgenomen om geen verslagje te schrijven deze week. Want wat ga je bedenken na een kansloze afslachting was mijn gedachte. Het gaat bij de JO8-1 niet om winnen of verliezen, maar toch!

Zundert JO8-1 speelde al tweemaal tegen DSE JO8-2. Leuke en spannende wedstrijden. 9-8 verloren en daarna 6-6. De wedstrijd tegen de tegenstander van vandaag was andere koek. 14-2 was de uitslag. En niet voor onze jongens en dame.

Tot overmaat van ramp, deed Timo niet mee. Hij mocht met de JO9 mee. Superleuk voor hem, maar we zouden onze topscoorder gaan missen. Maar het liep anders. Vandaar toch een verslagje, want ze doen het te goed om onbeschreven te laten.

We speelden 7 tegen 7, waardoor niemand reserve hoefde te staan. Dat was wel lekker, want de wedstrijd werd op het schaduwrijkste stukje van het sportpark in Etten Leur afgewerkt. Tot teleurstelling van de supporters.

Scott begon als doelman. J’Lano heeft z’n rol als verdediger helemaal gevonden. Hij is een sterk slot op de deur. Hierdoor kan Mats meer mee in de aanval en met schoten en passjes strooien. Vandaag viel ook Biniam erg positief op. Hij was sterk, veroverde veel ballen, was overal op het veld en gaf ook goede passjes.

Het begint saai te worden, maar ook Finan speelde een dijk van een wedstrijd. Taakbewust achterin en goede balletjes op het middenveld. Zundert had een beetje pech met de tegendoelpunten, maar mocht de dappere Scott danken dat de score niet hoger uitviel. Hij pakte echt een paar knappe ballen. Zo zie je maar dat je niet groot hoeft te zijn. Als je dapper en niet bang bent kom je er ook. Nou bang is Scott niet. Top gedaan. Na 10 minuten was het dan ook nog maar 2-1. Een mooi doelpunt van Tijn.

Het tweede deel ging eigenlijk nog beter. Ook Lisse was lekker fel en kon een paar goede balletje geven. Ook stond ze regelmatig goed in de weg en als je alleen al mee blijft rennen, dan maak je het de tegenstander al moeilijk. En Lisse had de avond ervoor al tot laat gevoetbald op de leuke meidenclinic van v.v. Zundert. Zundert scoorde via Mats een keer en kreeg er dit blok maar één tegen. Want wij hadden Scott. En natuurlijk alle sterke verdedigers. J’Lano kwam je vandaag gewoon niet voorbij. Een schot op de paal had 2-3 kunnen worden, maar helaas. Uit de counter viel zelfs de 3-2.

In de pauze kreeg het team veel complimentjes van de leiders. Scott wilde nog een blokje keepen. Na de ranja begon Zundert goed. Uit de aftrap gaf Mats de bal aan Tijn, die gelijk de gelijkmaker scoorden. Toch stond het na 30 minuten 5-3 voor DSE. Hoe dit kwam, eigenlijk geen idee, want Zundert deed het gewoon goed. Wel mistte het de doelpunten van Timo.

In het laatste blok scoorden beide teams nog eenmaal, waardoor het mede door het doelpunt van Mats 6-4 werd. En Zundert had en misschien nog wel 1 of 2 kunnen maken. Nu moet gezegd worden dat Tijn het laatste blok ook heel goed keepte. Een heel andere stijl dan Scott, maar net zo effectief.

6-4 was dus de eindstand. Het gaat bij voetbal om plezier. Check. Dat is aanwezig bij de JO8-1. Het gaat om leren. Check. Ook dat is aanwezig, steeds 100 procent opkomst op de trainingen. Het gaat om overspelen en samenwerken. Check. Ook dat is aanwezig bij de JO8-1. En het gaat om beter worden als team. Check. Ook op dit punt scoort de JO8-1 hoog. Als je binnen een paar maanden van 14-2 naar 6-4 gaat, nou dan heb je grote sprongen gemaakt.

Een groot compliment aan de trainsters Karlijn en Eva. En zeker ook aan leiders Anke, Barbara en Jack die de kinderen motiveren, houvast geven en positief coachen. Ik zie het iedere week beter worden. En ook is een tweede wedstrijd tegen een zelfde tegenstander altijd beter dan de eerste. Een teken van een snelle ontwikkeling. Nog  6 weken trainen, nog 3 wedstrijden. Volgende week een weekje rust met Pasen en dan op naar de laatste thuiswedstrijd van het seizoen. Kom allen kijken! 23 april Zundert JO8-1 tegen JEKA JO8-3 op sportpark de Wildert.