Gastel 2 - Zundert 2 (1 - 3)

zondag 26 september 2021, 12:00

SC Gastel 2 – V.V. Zundert 2 (1-1) 1-3

Na maandenlange training, vriendschappelijke wedstrijden en met de volgende bekerronde op zak was het tijd voor de competitiestart. De équipe o.l.v. Etienne en coach Rob mocht zich melden in Gastel voor de lastige eerste competitiewedstrijd tegen de andere rood zwarten. Na een mooie autoreis met de limousine was Sjoerd helemaal uitgerust om knallend aan de wedstrijd te beginnen. Toch fijn dat hij een keer niet zoveel zeurt.

Sjoerd startte dan ook in de basis samen met de volgende elf spelers: Joep Jacobs, Jelle Roelands (W: Sebastiaan van Hassel), Kees Bullens, Wouter Leeuw, Menno Schrauwen, Rick Gommers, Karim Vriends, Lars van Elsacker, Jacco de Bil, Rob Gommers (W: Joey Schijfs) & Sjoerd Vreugde (W: Nick Goossens).

Wissels: Nick Goossens, Sebastiaan van Hassel & Joey Schijfs.

De start was niet heel denderend vanuit de kant van Zundert. Het was heel slordig en we speelden veel onmogelijke ballen die dan ook niet aankwamen. Gastel kwam dan ook op voorsprong in de 8e minuut. Een ‘Zijn we al wakker???’ was op dit moment welkom geweest, maar helaas heeft niemand er gebruik van gemaakt. Wie wel wakker was: natuurlijk onze immer fitte GOAT Kees die in de 20e minuut de bal veroverde van de nummer 9 ‘Rinaldo’ aan de kant van Gastel. Hij speelde de bal over de rechterkant naar Jelle die Rob op snelheid wegstak (Ja, hij is sneller geworden door zijn roze schoenen). Rob zag Karim voor de goal staan en gaf hem strak voor. Toen kwamen we er achter dat echt niemand Karim een goal gunt, dus gleed de verdediger van Gastel de bal in eigen goal, 1-1. Er kwamen nog wat kansjes over en weer, maar beide ploegen wisten het net niet te raken waardoor de rust aanbrak met een 1-1 gelijk stand.

De 2e helft begon ongewijzigd en moest even op gang komen. Totdat Jelle in de 59e minuut mocht aanleggen voor een vrije trap vanaf de rechter kant. Hij kwam met een ietwat slap voorzetje bij de eerste paal waar Jacco zich bevond, die hem verlengde waarna de bal wat bleef hangen. Vervolgens dook daar ineens een krullenbol op die er als de kippen bij wast. Als (bijna) topscoorder is dat natuurlijk geen probleem voor hem, waarna hij hem met de voet (!) wist binnen te werken, 1-2. Hierna kwam met wat meer druk vooruit waardoor er veel ruimte achter de verdediging kwam en onze frisse krachten konden dit fantastisch belopen. Gastel uit is al vaker fout gegaan in de laatste minuten dus Zundert ging nog op zoek naar de 1-3 met de snelheid in de aanval. Het was dan ook Lars die Jacco in de 85e minuut weg stak om samen met Nick 2 tegen 1 op de keeper af te lopen. De nooit zelfzuchtige Jacco wilde niet scoren en gaf de bal breed op Nick die net z’n motor had gestart, 1-3. Hierna kwamen er nog een aantal kansen via de snelheid van een aantal voorhoedespelers. Zo liep Karim ook nog een bal binnen maar niemand wilt dat Karim scoort, dus deze werd afgekeurd wegens buitenspel. Ook had Karim iets teveel filmpjes op internet gekeken, waardoor hij een corner in wilde gaan draaien. Helaas wilde ook de paal niet dat Karim scoorde, dus kwam de bal tegen het houtwerk aan. De scheids floot toch maar af en Zundert wint de 1e competitiewedstrijd van het seizoen.

Volgende week zijn de mannen vrij omdat er 11 teams in de competitie zijn gestart. De week erna volgt de 2e competitie wedstrijd uit tegen Hoeven 2, graag tot dan!

Ps. Karim, je moet nog dobbelen.