Gastel 2 - Zundert 2 (2 - 1)

zondag 30 oktober 2022, 14:30

Mooi op tijd het verslag van Zundert 2. Gewoon op de tweede dag van de week. Helaas van een verloren wedstrijd, maar wel een met perspectief. Op naar de volgende. Een thuiswedstrijd tegen het ongeslagen Terneuzen 2. Maar eerst de verslaglegging van afgelopen zondag.

Wedstrijdverslag Gastel 2- Zundert 2.

Voor ons op een wat ‘laat’ tijdstip speelde Zundert 2 haar 5e competitiewedstrijd van het seizoen. De wedstrijd vond namelijk pas om 14:30 plaats. Enkele hadden het zelfs nog over de oude tijd.. Half 15:30!

We begonnen de wedstrijd met de volgende 11 namen: Lars Vermeulen, Jelle Roelands, Kees Bullens, Bas Englebert, Ebbe van de Wouw, Rick Gommers, Joey Schijfs, Thieu Vergauwen, Nick Goossens, Sem van Elsacker en Joey Daemen. Wissels: Mathijs Hense, Dorus Gommers, Sams Smits, Tijs van der Poel en Nick Schrauwen. Aan het tijdstip kon het vandaag niet liggen. Zundert Ging vandaag vol voor de 3 punten. In het begin van de wedstrijd waren er echter geen enorme kansen. Het was over en weer een beetje aftasten. Plotseling kwam Zundert dan toch op achterstand.. Een vrije trap werd scherp ingedraaid en door de redelijk vrijstaande aanvaller van Gastel vrij binnen gekopt. Een wat ongelukkige en tevens onnodige achterstand. Het wedstrijdbeeld veranderde daarna niet. Zundert en Gastel creëerde geen grote kansen maar bleven beide de druk op elkaar houden. Na een rustige opbouw en een splijtende pass van Bas werd Nick vrij voor de keeper gezet. Hij maakte geen fout, 1-1!! Echter moest Nick dit wel bekopen met een op het oog lijkende flinke blessure. Hij kon niet verder. en werd vervangen door Tijs van der Poel. Zundert stond nog maar net op 1-1 of Gastel kwam opnieuw langszij. Een voorzet van de zijkant werd door de spits van Gastel goed binnen gekopt. 2-1. Zundert bleef geduldig voetballen echter leverde dat opnieuw weinig kansen op en we gingen dan ook rust in met een 2-1 achterstand.

In de rust bleek dat Lars helaas niet verder kon. Dit betekende dat Joey Daemen na een lange tijd zijn keepershandschoenen weer eens van stal moest halen. Geen probleem voor Joey bleek achteraf. Hij keepte een puike 2e helft! Dit betekende ook dat Sam als rechtsback in het veld kwam en Jelle een plekje doorschoof naar de (nieuwe) rechtsbuiten positie.

Zundert begon vol goede moed aan de 2e helft. Er werd geduldig gevoetbald en gewacht op het juiste moment om toe te slaan. Het ontbrak vandaag echter aan creativiteit en dus ook aan grote uitgespeelde kansen.. Kees werd nog doorgeschoven naar de spitspositie. Met onze ‘stormram’ in de spits, Mathijs voor Bas en Dorus voor Thieu creëerde Zundert tevergeefs geen grote kansen meer. Er bleef wel geloof en strijd in de ploeg vandaag. De complimenten zullen daarvoor zeker zijn. na ‘helaas’ wat te weinig extra tijd naar onze mening floot de goed fluitende scheidsrechter na ruim 90 minuten voor het einde van de wedstrijd. Een wedstrijd die geen winnaar verdiende en waar Zundert zeker had gehoopt op een gelijkspel.

Volgende week spelen we thuis om 12:00 thuis tegen Terneuzen. Een belangrijke wedstrijd om weer aan te haken bij de bovenste regione. Hopelijk kunnen we dan weer de volle 3 punten bijschrijven.