Gesta 1 - Zundert 1 (1 - 4)

zondag 12 september 2021, 14:30

Gesta 1 – Zundert 1 (0-2) 1-4.

Slordig Zundert wint toch.

Net als vorig jaar won Zundert met vrij grote cijfers van Gesta, maar net als vorig jaar was dit erg geflatteerd. Zundert had het weer erg lastig met de tegenstander uit Galder. En ook erg lastig met zichzelf. Gelukkig had de matige uitvoering geen consequenties voor het resultaat.

Zundert heeft een goede voorbereiding achter de rug. Mooie uitslagen, goede wedstrijden en veel spelers die minuten mochten maken. Het leek wel of het de afgelopen wedstrijden te gemakkelijk is gegaan, Zundert was erg slordig. Hoewel Zundert een duidelijk veldoverwicht had, waren de kansen het eerste half uur eerlijk verdeeld. Gesta kwam op een aantal momenten gevaarlijk dicht bij een treffer.

Het was een penalty die de ban brak. Overigens een terecht penalty. Fabian die werd neergehaald, verzilverde deze mogelijkheid van elf meter feilloos. Nog voor rust kwam Zundert op 0-2. Een scherp genomen vrije trap van Tjeu ging langs iedereen behalve de attente Wessel, die de bal binnen schoot.

Na rust kwam Steven in de ploeg voor Jacco. Beide teams kwamen niet zo goed voor de dag na de rust, waardoor een rommelige wedstrijd ontstond met weinig spectaculaire momenten. Uit zo’n rommelige situatie kwam Gesta ook tot de gelijkmaker. Een schot dat eerst nog door Joep gekeerd werd, kon van dichtbij in de rebound simpel afgerond worden. Zundert probeerde met Bryan voor Mike nieuwe energie in de wedstrijd te gooien. Maar veel beter werd het niet. Een kwartier voor tijd viel Frenk in voor Tjeu. Maar in plaats van dat Zundert de wedstrijd in het slot gooide, was het Gesta dat nog eens aanzette. Met drie goede kansen na fouten in de verdediging kreeg Gesta de gelijkmaker bijna aangeboden. Vooral het derde cadeautje had Zundert pijn kunnen doen, maar de aanvaller van Gesta schoot wild over.

Een uitbraak van Zundert besliste de wedstrijd aan de andere kant. Na een lange bal op Fabian, zag de doelman geen andere kans dan de bal buiten zijn zestien meter gebied met de hand aan te raken. Een rode kaart en een vrije trap waren het gevolg. En of het nog niet erg genoeg was voor Gesta, schoot Roy de vrije trap hard richting de gelegenheidsdoelman. Deze redde knap, maar kon niet voorkomen dat Wessel de bal toch binnenkopte. Dat het nog 1-4 werd was vooral leuk voor Bryan die een mooie actie bekroond zag worden met een assist op Wessel, die z’n derde treffer op het scorebord liet noteren.

Zo gingen de credits naar het dappere Gesta, maar de punten naar Zundert. Uit deze wedstrijd bleek  maar weer eens dat Zundert een talentvolle groep heeft, maar dat scherpte nodig is om tot een goede uitvoering te komen. En die was er in Galder onvoldoende. Hopelijk een goede les, die gelukkig geen gevolgen had. Aanstaande zondag in en tegen Achtmaal de laatste wedstrijd uit de bekerpoule waar Zundert aan een punt genoeg heeft om zeker te zijn van de volgende ronde.

Opstelling: Joep Jacobs, Wim Kas, Roy Jacobs, Cas van Oijen, Owen Maas, Tjeu van der Heijden [W: Frenk Zagers], Olivier van Hassel, Fabian Nelemans, Jacco de Bil [W: Steven Braspenning], Wessel Delcroix en Mike Daemen [W:Bryan Lammerse].

Wissels: Frenk Zagers, Steven Braspenning, Lars Vermeulen, Bryan Lammerse en Siemen Boomaerts.