Groen Wit 1 - Zundert 1 (1 - 1)

zondag 15 mei 2022, 14:30

Gelijkspel nummer negen voor v.v. Zundert

Het ene gelijke spel is het andere niet. De supporters die de wedstrijd van Zundert 1 boven de kampioenswedstrijd van Wernhout verkozen hebben, waren tevreden. Zij zagen een gemotiveerd Zundert dat met veel inzet nummer 2 op de ranglijst, Groen Wit, het erg lastig maakte.

Zoals bijna iedere week was de opstelling maken weer een hele puzzel. Door diverse redenen was een groot aantal spelers niet inzetbaar. Wat in het veld stond, was een fris en strijdbaar team, met een basis debuut voor Thieu Vergauwen.

De wedstrijd begon 20 minuten later omdat de scheidsrechter aangaf dat de lijnen opnieuw getrokken moesten worden. Later tijdens de wedstrijd ging hij binnen de lijntjes kleuren, waarbij de favoriete kleur duidelijk geel was. Zesmaal kreeg Zundert deze kleur voorgeschoteld.

Zundert begon goed aan het duel, toch was de eerste grote kans voor Groen Wit. Gelukkig deed Thomas wat hij meestal doet. Hij keerde de inzet van dichtbij. Aan de andere kant was het wel raak. Siemen versnelde en gaf goed voor waarna Thieu z’n debuut bekroonde met een uitstekende treffer uit een mooie geplaatste kopbal.

Nog voor rust had Fabian twee mogelijkheden om de score te verdubbelen, maar beide pogingen troffen geen doel. Zijn schot vloog naast en een kopbal kon net voor de lijn weggewerkt worden.

Groen Wit kwam sterk uit de kleedkamer, toch moest er een penalty aan te pas komen om op gelijke hoogte te komen. De aanloop naar de strafschop was dubieus. Omdat de scheidsrechter de bal beroerde, dacht Zundert aan een opgooibal, echter werd er doorgespeeld en was de opvolgende situatie inderdaad penaltywaardig. Deze werd ook feilloos benut, 1-1.

In het vervolg van het duel ging het spel op en neer, het was duidelijk dat beide ploegen weinig aan één punt hadden en dus voor de overwinning gingen. Zowel Groen Wit als Zundert meende aanspraak te maken op de overwinning. Mike, Siemen en Fabian waren er nog een keer dichtbij en ook een vrije trap van Roy had een beter lot verdiend. In de verdediging speelde het centrale duo Thomas en Frenk een uitstekende wedstrijd, maar ook in alle andere linies was het spel en de inzet goed. Bas kwam nog in het veld voor de moegestreden Thieu, maar in de score kwam geen verandering meer.

Zo kwam het negende gelijke spel tot stand. Er zijn nog theoretische kansen voor Zundert om via de periodetitel of ranglijst een plaats in de nacompetitie af te dwingen, maar het heeft weinig zin om hier nu naar te kijken. Van wedstrijd tot wedstrijd de huid duur verkopen en dan kijken wat het oplevert. Volgende week komt koploper Victoroa’03 naar Zundert. Gelijk een moeilijke, maar mooie uitdaging.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Menno Schrauwen, Frenk Zagers, Thomas Kerstens, Sebastiaan van Hassel, Wim Kas, Roy Jacobs, Thieu Vergauwen (W: Bas Englebert), Fabian Nelemans, Siemen Boomaerts en Mike Daemen.

Wissels: Bas Englebert, Joey Daemen, Wessel Delcroix, Maarten Arnouts en Lars Vermeulen.