GUDOK 2 - Zundert 2 (4 - 2)

woensdag 27 oktober 2021, 20:30

Normaal hebben we op de tweede dag van de week tijd voor Zundert twee. Deze keer kwamen ze pas op deze dag in actie. Maar ook hiervan maakten de mannen een verslag. Deze keer was het verslag blijkbaar beter dan de wedstrijd. Hopelijk zijn volgende week dinsdag de uitslag en het verslag weer in balans en allebei top. Veel leesplezier.

Zundert 2 – Gudok 2

Na wederom een vrije zondag gehad te hebben stond de oefenwedstrijd tegen de Tilburgse 2e klasser Gudok op het programma. Gudok heeft 7 punten uit 3 wedstrijden weten te halen en staat net als Zundert boven in mee te draaien. Kortom, een goede tegenstander om te kijken waar Zundert staat ten opzichte van een andere goed draaiende ploeg!

De aanvangstijd van de wedstrijd was 20:30 en we speelde uit!! U leest het goed, 20:30 uit naar Tilburg. Voordat we vertrokken was er dan ook een terechte opmerking van Rick ‘’Zit er ook een hotelovernachting bij.’’

Iedereen was ondertussen keurig op tijd en dus geen volgend slachtoffer voor de beruchte dobbelsteen helaas. Kees was net op tijd, net als de wedstrijd tegen Rood-Wit. Ditmaal had hij ook nog zijn avondeten bij, iets met broccoli en Parmezaanse kaas. Klinkt goed! We vertrokken met vol goede moed richting Tilburg onder leiding van Etienne maar dit keer zonder onze eigen coachrob die helaas ziek was, misschien had zijn zware weekend hiermee te maken, we weten het niet. Desalniettemin veel beterschap namens de gehele ploeg coachrob!

Eenmaal aangekomen in Tilburg begonnen we aan de warming up, dit was nog een hele klus want er waren 3 velden beschikbaar waar zo ongeveer 10 elftallen op moesten trainen. Nadat we een stuk veld en een goal hadden geclaimd konden we beginnen. Gudok probeerde ondertussen ons goal nog af te pakken waar Alex met zijn warming up bezig was maar Alex liet dit niet toe, klasse Alex! Bij het afwerken raakte Jelle de bal helemaal verkeerd en zwaaide af over het vangnet in het hoge gras langs het sportpark. Jelle ging zoeken maar kon de bal helaas niet vinden. Stefan en Menno deden ook nog een poging maar het was tevergeefs, wederom tijdens een oefenwedstrijd een bal kwijtgeraakt, de vorige staat op naam van Thomas Kerstens tijdens de wedstrijd tegen Rood-Wit.

De wedstrijd kon beginnen en dit gebeurde met de volgende 11. Alex van Nederkassel, Jelle Roelands, Thomas Kerstens, Kees Bullens, Sebastiaan van Hassel, Cas van Ooien, Joey Schijfs, Karim Vriends, Nick Goosens, Lars van Elsacker en Jacco de Bil. Wisselspelers: Rick Gommers, Sjoerd Vreugde, Bryan Lammerse en Menno Schrauwen. Iemand van de wissels moest ook gaan vlaggen, het digitale rad werd er weer bij gepakt en Rick was dit keer de gelukkige. Rick maakte zijn officiële debuut als vlagger en deed dit verdienstelijk.

De wedstijd begon slap van Zunderste kant, er werd veel balverlies geleden en Zundert was slordig in balbezit. Het verkapte hockey veld hielp ook niet mee. Daar had Etienne nog wel een mooi verhaal over. Hij zei: “weet je nog Kees negen jaar geleden toen we hier speelde met het 1e toen was het een prima veld”.

Na 11 minuten kwam dan ook de 1-0 op het bord, een lange bal van Gudok kwam bij de linksbuiten terecht die naar binnen kwam en feilloos in de korte hoek raak schoot, Zundert kwam ondertussen niet echt beter in het spel en na 36 minuten kwam dan ook de 2-0 op het bord, ik heb geen idee meer hoe deze goal eruit zag en ik zat nog wel op de bank. Net voor rust deed Zundert nog wat terug Joey speelde Jelle in die de bal nu wel redelijk raakte en een voorzet gaf die lang iedereen voorbij ging en vervolgens net aangetikt werd en in het doel belande. Dit werd mij na de wedstrijd verteld door doorgaans berouwbare bron Karim.

De 2e helft begon en Rick, Sjoerd, Bryan en Menno kwamen in de ploeg voor Karim, Jacco, Sebastiaan en Jelle. Van de nieuwe wisselspelers moest er natuurlijk ook een vlagger bepaald worden, Karim was ditmaal de gelukkige.

Zundert begon iets beter aan de 2e helft. Lars gaf in de 60e minuut een diepe bal op Bryan die de centrale verdediger eruit sprintte en op de goal af ging, net toen Bryan de trekker over wilde halen werd hij onderuit geschoffeld. Penalty! Sjoerd gingen achter de bal staan en schoot raak, dit deed hij prima terwijl hij ook nog eens de zware 10km in de benen had van zondag.  De wedstrijd ging verder en Zundert kwam niet echt beter in het spel en in de 71e en 82e minuut maakte Gudok de 3-2 en 4-2 ook deze goals kan ik me niet echt goed herinneren ook al stond ik toen wel binnen de lijnen. Even hierna kreeg Cas nog kramp en werd vervangen door Sebastiaan, Cas gaf zelf al aan dat hij de vele minuten spelen niet meer gewend was na zijn volle wedstrijd tegen VVR met de O23 en zijn invalbeurt van afgelopen en zondag. De 85 minuten van deze wedstrijd waren dus echt te veel van het goede.

Na de wedstrijd gaf Etienne ook aan dat we deze wedstrijd snel moesten vergeten en nu met volle focus naar de belangrijke wedstrijd tegen Kruisland moeten gaan.