Hoeven 2 - Zundert 1 (0 - 3)

zondag 20 maart 2022, 14:30

Zundert wint overtuigend in Hoeven.

Drie punten en de koppositie in de periodestand zijn de oogst voor v.v. Zundert in de traditioneel lastige uitwedstrijd tegen Hoeven. Zoals vooraf verwacht was het weer een botsing van stijlen. Het kick-and-rush van Hoeven tegen het combinatievoetbal van Zundert.

Vanaf de aftrap was het Zundert dat domineerde en Hoeven terug drong op eigen helft. Het balbezit was voor Zundert, dat het middenveld in handen had. Hoeven hield vier verdedigers op lijn achter tegen de twee spitsen van Zundert. Hierdoor ontstond er een overtal op het middenveld, waar veel ruimte lag. Hier ontstond ook de eerste kans uit. Wim legde de bal over de laatste linie, waar Tim de bal controleerde en over de doelman schoot, maar helaas ook over het doel.

Hoeven was buiten corners en vrije trappen nauwelijks gevaarlijk. Het was dan ook geheel logisch volgens het wedstrijdverloop dat Zundert de leiding nam. In een mooie aanval over rechts werd Tjeu vrijgespeeld. Hij gaf een strakke voorzet, die door Mike, ondanks de luchtmacht van Hoeven, van dichtbij hard werd binnengekopt. 0-1!

Zundert hield hierna het betere van het spel, maar was slordig met de eindpass, waardoor grote kansen uitbleven. Een indraaiende corner bij de eerste paal van Roy gaf nog het meeste gevaar. De herkansing zeilde maar net langs de tweede paal. Hierdoor bleef de marge te klein bij rust.

Na de onderbreking veranderde er niets. Zundert probeerde voetballend de score te verhogen en Hoeven zocht meer-en-meer de duels op. Gelukkig waren de mannen uit Zundert hier niet van onder de indruk en lieten de bal zoveel mogelijk rond gaan om de duels te vermijden. Het gevaar kwam weer van de rechterflank. Tim pikte een verdwaalde bal op en speelde Tjeu opnieuw aan. Tjeu gaf de bal voor richting Siemen, die de bal knap vrij maakte en hard tegen de touwen joeg. Hiermee stond Zundert 6 minuten na rust op 0-2.

Toch was Zundert er nog niet gerust op. Om Hoeven in eigen huis te verslaan moet je van goede huizen komen en is een grotere voorsprong gewenst. Omdat Hoeven iets meer de aanval zocht, ontstond er ook meer ruimte in de omschakeling voor Zundert. Siemen was tweemaal gevaarlijk en ook een vrije trap van Tjeu stichtte gevaar. Maar ondanks de mogelijkheden, werd de wedstrijd nog niet beslist. Dat deed Hoeven even later zelf. Door een schandalige actie van een verdediger op Tim, kwam Hoeven met een mannetje minder te spelen. De rode kaart was terecht, na een poging om Tim door de tralies van de omheining te persen.

Zundert sloeg aan het wisselen. Bas voor Tjeu en Rob voor Siemen. Waarbij tussendoor Olivier en Tim nog een keer dicht bij de beslissing waren. Uiteindelijk was het Mike die met zijn tweede treffer van de middag de wedstrijd definitief in het slot gooide. Een goede kapbeweging en een droge knal waren voldoende voor de 0-3.

Daarna kwamen Thomas, Jacco en Lars nog in het veld om de overwinning over de streep te trekken. Mike, Menno en Tim bekeken de slotfase van de bank.

Hiermee staat Zundert nog steviger op de vijfde plaats, met 4 punten achterstand op koploper HVV’24. In de periodestand voert Zundert met 1 punt voorsprong op Victoria’03 de lijst aan. Volgende week een thuiswedstrijd tegen Schijf, de ploeg van de toekomstige trainer Jan Hereijgers. Hopelijk kunnen dan met net zoveel supporters als in Hoeven de punten in Zundert gehouden worden.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Tjeu van der Heijden (W: Bas Englebert), Cas van Oijen, Roy Jacobs, Menno Schrauwen (W: Thomas Kerstens), Wim Kas, Tim Goethals (W: Lars van Elsacker), Karim Vriends, Olivier van Hassel, Siemen Boomaerts (W: Rob Gommers) en Mike Daemen (W: Jacco de Bil).

Wissels: Joep Jacobs, Bas Englebert, Rob Gommers, Thomas Kerstens, Jacco de Bil en Lars van Elsacker.