Hoeven 2 - Zundert 2 (0 - 2)

zondag 10 oktober 2021, 11:45

Wedstrijdverslag Hoeven 2 – Zundert 2

Na een competitievrij weekend mochten wij eindelijk weer eens voor ‘het echie’ voetballen. Zoals jullie weten is er doordeweeks wel een vriendschappelijke wedstrijd gewonnen van Rood Wit. Dit was natuurlijk goed voor het zelfvertrouwen van het team.

De volgende spelers mochten het op gaan nemen tegen Hoeven: Joep Jacobs, Jelle Roelands, Kees Bullens, Sebastiaan van Hassel, Menno Schrauwen, Rick Gommers, Lars van Elsacker, Karim Vriends, Jacco de Bil (W: Joey Schijfs), Rob Gommers (W: Sem van Elsacker) & Sjoerd Vreugde (W: Nick Goossens).

Wissels: Joey Schijfs, Nick Goossens & Sem van Elsacker.

Daarnaast waren de geblesseerde jongens (Thieu, Wouter en Bryan) en enkele supporters ook meegereisd naar Hoeven, waarvoor dank!

In de eerste helft was het voetbal heel erg slordig. Aan de bal werden veel verkeerde keuzes gemaakt, waardoor er onnodig veel balverlies werd geleden. Gedurende de gehele eerste helft werd er van beide kanten ook alleen maar gezeurd. Dit komt het voetbal natuurlijk ook nooit ten goede.

Aanvallend is Zundert verschillende keren gevaarlijk eruit gekomen. Echter, lag het probleem vaak bij de eindpass. Ook een paar gevaarlijke corners resulteerde nèt niet in de openingstreffer. Het hoogtepunt in de 1ste helft kwam van Sjoerd. Na een vloeiende schijnbeweging werd hij de diepte ingestuurd. In plaats van de bal te ontvangen koos hij er alleen voor om in eerste instantie een koprol te maken. Hierdoor kon hij de bal helaas net niet meer binnen houden…

Hoeven daarentegen is er in de eerste helft enkele keren gevaarlijker uitgekomen. Dit resulteerde in een bal op de paal en een (terecht) afgekeurd doelpunt wegens buitenspel. Zundert is dan ook met de schrik vrijgekomen.

In de rust werd de eerste helft geanalyseerd. De conclusie was dan ook dat we meer bezig moesten zijn met onszelf en niet met de tegenstander en/of de scheidsrechter.

Etienne heeft in de rust de nodige wisselingen doorgevoerd. Op deze manier probeerde hij meer grip te krijgen op de wedstrijd. Zo werden Joey Schijfs en Nick Goossens gebracht voor Sjoerd Vreugde en Jacco de Bil. Rietje (Lars) schoof door naar de punt van de aanval, waarna Joey op het middenveld ging voetballen.

De tweede helft begon gelijk scherp en de toon werd door Scooba (Joey) gezet. Met een vlammend afstandsschot van maar liefst +/- 15km/u probeerde hij de keeper van een meter of 25 te verschalken. De keeper had vreemd genoeg geen moeite met dit schot/terugspeelballetje.

Zundert begon, op het slappe schot van Scooba na, wel een stuk sterker aan de tweede helft. Met goed voetbal werd er geprobeerd om kansen te creëren. Er kwamen geen grote kansen, maar Zundert werd wel steeds gevaarlijker. In de 56e minuut was het dan eindelijk raak. Jelle (the Purno) gaf een perfecte voorzet richting de 2de paal waar Rietje stond. Rietje kopte de bal terug het 5 meter gebied in waardoor de bal voor het intikken kwam te liggen. U raadt het niet, maar hier kwam Karim ingelopen! De man die niet scoren kan heeft dan toch zijn 1ste doelpunt van het seizoen weten te maken, en wat voor één! Menig speler van Ut Twidde denkt dat dit eraan ligt dat hij afgelopen week dan eindelijk heeft gedobbeld voor de keer dat hij (niet) te laat was gekomen.

Na de goal bleef Zundert proberen om de verdediging van Hoeven door goede combinaties te verschalken. Dit resulteerde nog in een kans voor Rietje. Helaas schoot hij de bal recht op de keeper in een één-op-één situatie.

Het laatste deel van de wedstrijd was het Hoeven dat via (makkelijk gegeven) vrije trappen de ballen constant in de 16 van Zundert probeerde te pompen. Ondanks de tientallen vrije trappen en corners is Hoeven hier niet echt gevaarlijk uit geworden. Dit is mede te danken aan de kopsterke verdedigers die opgesteld stonden. Dit deel van de wedstrijd werd ook ontsierd door het af en toe vieze spel van de tegenstander. Zo heeft Rick meerdere vieze overtredingen en acties moeten incasseren. Het is een wonder dat hij uiteindelijk ongeschonden uit de strijd is gekomen. Dit zal mede te maken hebben met de wonderspons van coachrob.

In de 90e minuut was het dan eindelijk weer raak voor Zundert. In een counter kwam Scooba aan de bal. Hij zag in een split second dat Rob een loopactie maakte op de linker flank. Na een perfect aangesneden dieptepass werd de bal koeltjes binnengeschoven door Rob.

Na de goal was er gelijk een publiekswissel, want Rob werd vervangen door Sem. Sem maakte zijn debuut in Ut Twidde. Dit was kort maar krachtig. De scheidsrechter trok er namelijk maar 1 minuut blessuretijd bij. Dit ondanks de vele wisselingen, blessurebehandelingen en akkefietjes in de tweede helft.

De wedstrijd werd dan ook met 2-0 gewonnen door Zundert. Hierdoor is Zundert nog steeds foutloos in de competitie.

Via deze weg zouden wij nog wel graag onze welgemeende excuses willen aanbieden aan de meegereisde supporters. Wij zijn er ook van op de hoogte dat de wedstrijd echt niet om aan te zien was.

Enfin, volgende week nieuwe ronde nieuwe kansen. Het (tot nu toe) foutloze Dosko komt dan op bezoek in Zundert om 12:00. Be there!

Tenslotte nog een vraag aan de trouwe lezers van onze wedstrijdverslagen. Als een speler (Rob) geel krijgt wegens een woordenwisseling met de grensrechter, moet hij dan dobbelen wegens een oerdomme gele kaart? Wij horen het graag!