HVV'24 1 - Zundert 1 (2 - 2)

zondag 13 oktober 2019, 14:30

Zundert teleurgesteld na remise

Het wil nog niet lukken met de roodzwarten. De vaste volgers krijgen een soort déjá-vú naar vorig seizoen toen ook regelmatig punten verspeeld werden in de slotfase van een wedstrijd.

Zundert trof met HVV’24 de eerste van vier tegenstanders uit Zeeuws-Vlaanderen. De start van Zundert is rommelig te noemen. De zaterdagavond wedstrijd tegen Schijf, de wedstrijd met de lange onderbreking vanwege de blessure van Owen tegen RBC en vorige week een afgelasting. Tegen HVV’24 ging Zundert dus op zoek naar de eerste driepunter.

Het eerste kwartier was voor Zundert, dat veel de bal had. Verder dan een vrije trap kwam men echter niet. De eerste echte kans van de wedstrijd was dan ook voor de thuisploeg. Gelukkig was Thomas ook scherp en redde hij bekwaam.

In de 18e minuut was het raak voor Zundert. Dennis zette zijn hoofd tegen de bal na een strakke corner van Fabian. De bal sloeg in als een granaat, 0-1! Zundert was niet van plan om achteruit te lopen en de voorsprong te verdedigen, maar ging op zoek naar een ruimere marge. Gesteund door de wind in de rug bleef het de bovenliggende partij. Ook nu leverde dit buiten corners geen echt gevaarlijke situaties op. Sterker nog, een moment van onachtzaamheid in de defensie betekende zelfs enkele minuten voor rust de gelijkmaker. Zo zat Zundert toch wel met een dubbel gevoel aan de thee. Maar geen reden voor paniek en ook geen reden om te wisselen. Dus ongewijzigd op zoek naar een goed resultaat.

In de 53e minuut was het bijna zover. Een mooie kans om de bal binnen te koppen, voor Lars, ging langs de verkeerde kant van de paal over de achterlijn. Niet veel later kwam Tim G. in de ploeg voor Lars.  Zundert werd sterker en begon ook kansen af te dwingen. Fabian schoot op doel, maar zijn inzet miste het venijn om het de doelman lastig te maken. En een paar minuten later herhaalde dit tafereel zich, met dezelfde uitkomst. HVV’24 leek er door heen te zitten. Met Rob G. voor Mike werd een slotoffensief ingezet. Een knappe aanval via meerdere schijven kwam terecht bij Fabian, voor wie het driemaal is scheepsrecht was. Met een kapbeweging en een schot liet hij de doelman nu wel kansloos.

HVV’24 ging de laatste 10 minuten powerplay spelen. De Zeeuwen ging het op een fysieke krachtmeting gooien, waarbij zij nadrukkelijk het randje opzochten. Je mag zover gaan als de scheidsrechter het toelaat, wordt dan gezegd. En dat gebeurde ook.

Toch leek Zundert de wedstrijd te beslissen, toen de ingevallen Rob G. de bal op een presenteerblaadje aanbood. De cadeautje was niet aan Tim E. besteed, zijn schot ging over. Waarna niet veel later HVV’24 wel koelbloedig bleef en de 2-2 in de absolute slotfase op het scorebord bracht. Sterker nog er is nauwelijks nog gespeeld na deze gelijkmaker. Zundert vergat uit te lopen en kreeg het deksel op de neus. Komende zondag een thuiswedstrijd tegen DSE uit Etten Leur. Ook weer een zware wedstrijd, dus kom onze mannen aanmoedigen voor hopelijk de eerste drie punten.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Steven Braspenning, Dennis Verheijen, Wim Kas,Rob Luijten, Tjeu van der Heijden, Lars van Elsacker [W: Tim Goethals], Olivier van Hassel, Fabian Nelemans, Mike Daemen [W: Rob Gommers] en Tim Englebert.

Wissels: Roger Bastiaansen, Sebastiaan van Hassel, Tim Goethals, Rob Gommers en Thomas Kerstens.