HVV'24 1 - Zundert 1 (0 - 1)

zondag 29 mei 2022, 14:30

Zundert verrast in Hulst

Tijdens de jubileumfeesten galmt het clublied regelmatig door de speakers. Hier wordt poëtisch bezongen dat Zundert een club voor iedereen is. De afgelopen weken blijkt dit telkens weer. En niet alleen tijdens het feesten, of het vrijwillig helpen bij de vele activiteiten. Nee, zeker ook op het veld gaat dit motto op.

Met veel JO19-1 spelers won Zundert 2 op karakter van koploper Virtus 2. En in Zundert 1 stonden ook tegen HVV’24 weer een aantal spelers die de kunsten normaal in het tweede tonen.

In de eerste helft waren de beide teams aan elkaar gewaagd. Er was niet echt een dominerende partij. Zundert had binnen 5 minuten al een kans. Lars stuurde Fabian weg, wiens schot met de voet gekeerd kon worden door de doelman.  Het antwoord van HVV’24 liet niet lang op zich wachten. Thomas had met een knappe redding zoals zo vaak het passende antwoord in huis.

Verder dan een mislukte poging van randje 16 kwam HVV’24 voor rust niet. Ook vanuit Zundert was er weinig vuurwerk. Lars werd nog een keer de diepte ingestuurd door Wessel. 1-op-1 met de doelman was het nu een keer niet Lars die als winnaar uit de strijd kwam. En zo bleef het 0-0 bij het rustsignaal.

Na rust was het weer Zundert dat voor het eerste gevaar zorgde. Een uitstekende pass van Jelle op Roy had een beter lot verdiend. De poging van Roy eindigde in het zijnet. Daarna zat het Zundert even niet tegen. Eenmaal moest Thomas redding brengen en eenmaal had hij het geluk aan z’n zijde toen een vrije trap via de binnenkant van de paal terug het veld in vloog. Hierop kwam Siemen Wessel aflossen.

Kort daarop kwam Zundert op voorsprong een geweldige lange bal van de soeverein spelende Frenk werd door collega uitblinker Wim in één tijd achter de verbouwereerde doelman geschoten. Wat een beauty! 0-1.

Met Olivier voor Thieu werd niet getracht de voorsprong te behouden, maar juist jacht gemaakt op een ruimere marge. Eerst snelde Siemen op eigen kracht langs z’n opponent en zag de keeper z’n schot stoppen, niet veel later soleerde de andere invaller lekker langs wat tegenstanders om Siemen opnieuw een kans te bieden. Wederom was de doelman een hinderlijke sta-in-de-weg.

En de aanvalslust van Zundert ging maar door. Een mooie voorzet van Roy werd uit de lucht net over geschoten door Fabian. En ook in twee andere situaties haalde Zundert te weinig rendement waardoor het onnodig spannend bleef. Sterker nog, Kees moest zich nog een keer met z’n hele hebben en houden in de baan van een schot gooien om gevaar te voorkomen. Ook dit liep goed af.

En uiteindelijk speelde Zundert de wedstrijd daarna prima uit. Met veel inzet en strijd wonnen zowel Zundert 1 als Zundert 2 dus van hoger geplaatste tegenstanders. Niet direct de kernwaarden van Zundert, daarom extra mooi om te zien. En we zouden de ploeg tekort doen om het alleen op inzet af te doen, er werd bij vlagen goed gevoetbald. Hierdoor dan ook een terechte zege voor Zundert.

Of het genoeg is voor een vervolg na de competitie moet nog blijken. Daar zitten nog wel veel “mitsen en maaren” aan. Neemt niet weg dat dit Zundert een lastige ploeg is voor iedere tegenstander. Hopelijk kunnen we er maandag op tweede Pinksterdag nog een mooi (voetbal)feestje van maken. Steen is dan de tegenstander, die nog in de race is voor rechtstreekse handhaving.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Kees Bullens, Frenk Zagers, Bas Englebert, Jelle Roelands, Wim Kas, Thieu Vergauwen (W: Olivier van Hassel), Roy Jacobs, Lars van Elsacker, Wessel Delcroix (W: Siemen Boomaerts) en Fabian Nelemans.

Wissels: Lars Vermeulen, Olivier van Hassel en Siemen Boomaerts.