HVV'24 2 - Zundert 2 (4 - 1)

zondag 9 oktober 2022, 12:00

Wedstrijdverslag HVV’24 2 – Zundert 2

Zondag 9 oktober, de derde competitiewedstrijd voor Zundert. Wederom moeten de mannen richting Zeeland, deze keer tegen HVV’24 2. De mannen mochten vroeg hun nest uit, doordat ze om 9:00 aanwezig moesten zijn. Echter heeft er iemand voor gekozen om toch uit te slapen ;). Goed en wel vertrokken we om de 3 punten op te halen.

De volgende elf namen mochten starten:

Lars Vermeulen, Kees Bullens, Mathijs Hensen (W: Mikai Matthijssen), Wouter Leeuw, Ebbe van de Wouw, Jelle Roelands, Thijn Willemsen, Karim Vriends (W: Sem van Elsacker), Joey Daemen, Wessel Delcroix en Nick Goossens.

De wissels bestaan uit: Sem van Elsacker en Mikai Matthijssen.

De wedstrijd werd niet op het hoofdveld gespeeld. Daar mochten de dames op voetballen, waarnaar Zundert naar het kunstgrasveld is verwezen. In de warming-up viel meteen op dat er opgelet moest worden op de passing en controle over de bal. Het kunstgrasveld zorgde ervoor dat de bal snel omhoog stuiterde. De eerste helft ging van start en Zundert begon gelijk rommelig. HVV’24 wist de druk er dan ook continu op de houden. Vaak ging de aanval van HVV’24 ook via links, waar een snelle buitenspeler loopacties maakt. Na 14 minuten was het dan raak, 1-0 HVV’24. Zundert kwam af en toe in de aanval, waar Joey met een lage voorzet Nick in scoringspositie probeerde te zetten. Regelmatig stonden we rond de zestien van de tegenstander, helaas geen grote kans gecreëerd. In de eerste helft is er ook maar één schot op doel van HVV’24 gelost. Nick sneed naar binnen en schoot korte hoek, waarnaar keeper red. Zundert bleef erg slordig en HVV’24 had daarentegen al meerdere kansen 1-op-1 gehad. Lars heeft een aantal keer de bal kunnen stoppen, maar net voor rust viel toch de 2-0. De scheids floot voor rust en er moest iets aan het spel veranderen. De coaching was niet goed, spelers lieten hun man lopen en afspraken kwamen niet na.

Start tweede helft waar Zundert iets terug wilt doen. Echter viel al in de 52e minuut de 3-0, waarna Zundert tegen een nog grotere achterstand keek. HVV’24 was feller en wisten elkaar beter te vinden dan dat Zundert deed. Echter werd Zundert steeds beter. Voetballend was het nog niet waar het moest zijn, maar aan de inzet lag het niet. Zundert kreeg dan ook iets meer grip in de wedstrijd. In de 60e minuut voetbalde Zundert richting goal van de tegenstander. Thijn gaf een bal aan Nick, die in de zestien meter aangespeeld werd. Nick wipte de bal over de voet van de tegenstander waar de tegenstander een overtreding maakt, penalty. De verdediger kreeg een gele kaart en Wessel scoort de penalty, 3-1. Ineens kreeg Zundert meer vertrouwen en met een verse kracht (Mikai voor Mathijs) erin probeerde Zundert terug te komen. Wederom werd Zundert steeds gevaarlijker, en speelde ze steeds meer op de helft van HVV’24. Echter uit een snelle uitbraak werd in de 74e minuut de 4-1 gemaakt. Zundert probeerde de schade te beperken, maar wist dat het erg moeilijk is om nog 1 punt te halen. Karim werd nog in de 79e minuut gewisseld voor aanvallende kracht Sem van Elsacker. Helaas is het bij deze stand gebleven, 4-1 voor HVV’24.

Helaas nam Zundert 2 de punten niet mee naar huis, en is de start niet gegaan zoals we hebben gehoopt. Volgende week staat om 12:00 een thuiswedstrijd op het programma, Zundert 2 - Hontenisse 2. Gevolgd door Zundert 1 – Hontenisse 1 om 14:30. Aan Zundert 2 om het beter te doen dan afgelopen zondag en weer naar boven te kijken.