Internos JO8-2 - Zundert JO8-1 (14 - 3)

zaterdag 21 mei 2022, 9:30

Internos JO8-2 – Zundert JO8-1 (7-1) 14-3

De laatste wedstrijd van het seizoen. Niet de beste om mee af te sluiten, maar waar er winnaars zijn, zijn er ook verliezers. Toch mogen onze jongens en meisje trots zijn op dit seizoen. De vier fase competitie zou het niveau van de teams in een poule per fase dichterbij elkaar moeten brengen. Dit is niet het geval gebleken. Hoewel de JO8-1 steeds beter ging voetballen, was dit niet altijd zichtbaar in de score. Hoewel bijna altijd werd een tweede of derde wedstrijd tegen een zelfde tegenstander met een betere score afgesloten. Dat is sowieso knap.

Wel is het vreemd dat we steeds dezelfde ploegen tegen bleven komen. Maar goed daar hebben we geen invloed op. De wedstrijd tegen Internos was dus ook weer een kansloze missie. Daarom was het ook bewonderenswaardig dat ze zelfs in de laatste minuten fris de aanval bleven zoeken.

Scott begon als keeper en deed dit weer naar behoren. Ondanks de schotkracht van Internos hield hij veel ballen tegen. J’Lano heerste als vanouds in de achterhoede. Je komt hem niet zo maar voorbij. En z’n passes worden ook steeds beter.

Timo dribbelde in z’n (voorlopig) laatste wedstrijd in het roodzwart weer tegenstanders voorbij of ze er niet stonden. Terwijl Lisse goed vrijliep en af en toe de bal goed doorspeelde. Biniam gaf weer harde knallen naar voor, zodat Zundert even onder de druk uit kon komen. Toch was dit niet genoeg. Internos stond met 7-1 voor bij de echte rust. Na 10 minuten stond het 3-0. Maar Zundert had dus alweer gescoord.

In het derde en vierde deel gaf Zundert niet op. Finan pendelde weer van voor naar achter en scoorde nog bijna. Mats was werkelijk overal, maar de tegenstanders hadden we door dat ze hem in de gaten moesten houden. Zijn harde schoten werden steeds geblokt. Tijn tenslotte dartelde weer over het veld en passeerde makkelijk z’n tegenstanders. Hij kon ook nog een doelpuntje mee pikken, waardoor het 14-3 was bij het laatste fluitsignaal. Vervolgens nog de penalty’s en de competitie zat erop.

Het was ook een beetje een verdrietige dag. Want er werd ook afscheid genomen. Misschien van elkaar, maar dat zal pas duidelijk worden als de teamindeling bekend is. Maar er werd afscheid genomen van leider Jack en Timo, die bij Moerse Boys gaat voetballen. Daarnaast werd er later bij de BBQ afscheid genomen van de fantastische trainsters Eva en Karlijn. Week-in-week-uit, in regen en in zonneschijn, steeds waren zij er op woensdag om de JO8-1 de kneepjes van het voetbalspel bij te brengen. En met succes, want de opkomst was iedere week hoog en zoals hierboven beschreven het spel werd steeds beter.

Er werden cadeautjes over en weer uitgedeeld, zodat het plezier het won van de treurnis. Daarna speelden de kinderen tot het al lang donker was op het sportpark. Waarmee een einde kwam aan een intens, soms lastig maar uiteindelijk mooi seizoen. Natuurlijk staan de jubileum activiteiten en het E&F kamp nog op het programma, dus helemaal klaar met de pret is het nog niet.

Veel plezier nog met deze laatste leuke activiteiten van het seizoen, tot volgend jaar!