Internos JO8-4 - Zundert JO8-1 (7 - 9)

zaterdag 19 maart 2022, 9:30

Tweemaal, driemaal hoera voor v.v. Zundert JO8-1

Het was een echte feestweek bij de JO8-1 deze week. Persoonlijk voor drie spelers. Finan, Scott en Mats waren jarig en hadden dus groot feest. Dus driemaal hoera voor de jarigen! Maar ook de JO8-1 als team had veel te vieren.

Ten eerste waren ze het “jeugdteam in de spotlights”. Ze kregen veel leuke reacties, ze werden nog populairder dan ze al waren. Maar het leverde ook een extra druk op. Gelukkig konden ze hier goed mee omgaan. Want ze wonnen de wedstrijd tegen Internos JO8-4 en daarnaast de Fairplay Cup voor de sportiviteit. Dus ook hier driemaal hoera voor v.v. Zundert JO8-1!

Hoe dit ging? Ik ga het jullie vertellen. Helaas zonder Biniam, die niet aanwezig kon zijn, vertrok Zundert JO8-1 naar Etten Leur. Daar aangekomen was het allemaal een beetje rommelig geregeld. Dan ben je toch weer blij met de scheidsrechters, trainsters, leiders en organisatie bij v.v. Zundert.

De JO8-1 moest op veld 4B, maar werd later doorgestuurd naar 4A. Geen probleem. De tegenstander had een speler te weinig en vroeg of Zundert ook iemand minder wilde opstellen. Slordig van Internos, maar Zundert was sportief en stemde in. Helaas betekende dit wel extra reservebeurten voor de roodzwarten. Omdat er geen scheidsrechter was, floot de leider van Internos. Complimenten voor zijn inzet, maar ideaal is dit niet.

Zundert ging goed van start. Tijn scoorde een paar doelpunten, Timo stond als een leeuw te keepen. Lisse was dicht bij een doelpunt en Scott was met Mats een stevig slot op de deur. Na was wissels, kon ook Finan scoren. En later vond ook Mats het net. Soms ging er iets mis, maar Zundert stond na 20 minuten met 3-4 voor. Mede door het sterke verdedigen van J’Lano. En ook hier liet Zundert zich van z’n aller sportiefste kant zien. Een bal ging wel of niet over de lijn. De scheidsrechter wist het niet. Timo, was zo sportief om te zeggen dat de bal over de lijn was en dus een doelpunt voor Internos. Dat Timo dit zo eerlijk aan de scheidsrechter aangaf verdient alleen al de Fairplay Cup. Grote klasse!

De time-out na 10 minuten werd overgeslagen en na 15 minuten werd er al voor rust gefloten. Nadat dit gecorrigeerd was, stond het na 20 minuten dus echt nog 3-4 voor Zundert. En was het echt rust. Tijd voor ranja! En nog geen spoor van versterking te ontdekken bij Internos. Hierop besloot Zundert toch met 5 spelers verder te gaan. En Scott speelde naast het veld de wedstrijd van z’n leven, hij dribbelde dat het een lieve lust was. Zelden een wisselspeler zoveel arbeid zien verrichten als Scott.

De volgende 10 minuten gingen ook goed. J’Lano hield z’n doel knap schoon. Een heel periode zonder tegendoelpunt! Lisse en Finan waren werkelijk overal te vinden. En Timo, Tijn en Mats scoorden lekker verder. Het was dan ook niet verrassend dat het na 30 minuten 3-7 was voor Zundert. Maar gewonnen was het nog zeker niet. Zeker niet omdat Internos ineens drie spelers van een ander team gevonden had en deze mee liet doen. Maar ook hier kon Zundert niet van onder de indruk raken. Het kreeg het wel lastiger door de inbreng van de vedettes uit Etten Leur.

Gelukkig kon Zundert zelf ook nog tweemaal scoren waardoor het uiteindelijk 7-9 werd. De armen konden in de lucht. Zundert had gewonnen. De JO8-1 liet zijn met de druk van het Jeugdteam in de spotlights te kunnen omgaan en gewoon te winnen. En dat op een hele sportieve manier. Driemaal hoera voor de jongens en dame van de JO8-1.

Volgende week een nieuwe uitwedstrijd en een nieuwe tegenstander. Schijf JO8-1. Aftrap om 9.30 uur in Schijf! Tot dan!