Internos O23 - Zundert O23 (1 - 11)

dinsdag 28 januari 2020, 19:45

Internos 023 – Zundert 023  dinsdag 28-1-2020 aanvang 19.45uur

De volgende wedstrijd was tegen Internos  wat gespeeld werd op het prima kunstgras maar de weersomstandigheden waren niet best…. Het eerste team van Internos komt momenteel uit in de 4e klasse zaterdag waarbij men bovenaan staat, we wisten dus niet goed wat we er van konden verwachten, de 019 spelen ook 1e klasse net als Zundert. Uiteindelijk gaat het niet om het resultaat maar om zinvolle oefenwedstrijden te spelen en om de J019 alvast te laten wennen aan de selectie…

We hadden weer wat nieuwe spelers gevraagd om mee te doen door o.a. blessures en afmeldingen maar zeker om deze spelers een kans te geven en aan het werk te zien. Niek, Jacco, Seppe en Sjoerd waren de nieuwe gezichten.

Door een communicatie fout bij Internos bleek er geen scheidsrechter geregeld te zijn, gelukkig hadden we Yannick Nelemans bereid gevonden om deze wedstrijd te leiden wat hij prima deed, dat is hem wel toevertrouwd…. ( zal wel in de familie zitten ) Mike zou in eerste instantie grensrechter zijn echter Ludwig van de Wouw nam het vlaggenstokje over van hem, nogmaals Ludwig bedankt daarvoor.

De opdracht was weer duidelijk, op het bord werd wederom laten zien wat wij als technische staf van de spelers verwachten, opbouw van achteruit en verzorgd voetbal spelen….taken uitvoeren en vooral met inzet en beleving spelen waarbij plezier voorop staat.

Al snel werd duidelijk dat we de bovenliggende partij zouden zijn en binnen 3 minuten was het 0-1 door een onderschepping van Tim waardoor Rob eenvoudig kon scoren. Na een kwartier lag de 2e erin Tim legde breed en Niek kon binnenschieten. In de 25e minuut onderschepte Sjoerd de bal en stuurde Lars weg die met een bekeken lob de keeper kansloos liet… het samenspel was prima van onze mannen maar eigenlijk ging het wat te makkelijk, Internos kon er maar weinig tegenover zetten dan 1 schot welke door Joep makkelijk gepakt werd. In de 31e minuut liep Lars eenvoudig een gekregen corner binnen, hij stond geheel ongedekt bij de eerste paal 0-4 , een minuut daarvoor kreeg Sjoerd nog een 100% kans. 10 minuten voor de rust schoot Wessel een assist van Sjoerd nog hard in de benedenhoek, ruststand 0-5.

In de rust werd er op gehamerd dat we moesten blijven samenspelen omdat de laatste 10 minuten van de eerste helft er spelers zelf de actie wilde maken omdat het te eenvoudig ging, dus met deze opdracht begonnen we aan de 2e helft.

De eerste minuten maakten we een paar foutjes waardoor Joep tot 2 x handelend op moest treden, uiteraard hadden we 4 wissels toegepast misschien dat we weer ff moesten wennen aan elkaar. De talrijk opgekomen Zundert supporters moesten tot de 65e minuut wachten voordat er weer wat te beleven viel, Tim schoot in de korte hoek de 0-6 binnen. Een minuutje later  een prima aanval, een mooie diepe pass van Sebastiaan op Tim die voorbij zijn tegenstander snelde en prima voor gaf op Bryan die er 0-7 van maakte. Tussendoor kwam de spits van Internos nog oog in oog met Joep maar zijn vizier stond niet scherp en de bal ging ver naast. Tim maakte er in de 75e minuut nog 0-8 van en  Bryan een minuut later de 0-9. Er werd uit voorzorg nog wat door gewisseld om blessures te voorkomen.  De 0-10 kwam op het conto van de gebroeders Daemen , Mike gaf Joey een niet te missen kans. Door een opbouwfout redde Internos nog de eer om 1-10 te maken, het slotakkoord kwam van de voet van Sjoerd 1-11.

Een prima resultaat echter de weerstand was niet hoog, al met al toch een nuttige oefenwedstrijd omdat we o.a. de ruimte kregen om opbouwend te voetballen… op naar de volgende wedstrijd dinsdag 18 februari thuis tegen Oosterhout.