JEKA 2 - Zundert 2 (3 - 2)

zondag 14 november 2021, 12:00

Zundert 2 komt net tekort tegen hoofdklasser JEKA 2.

Na de heerlijke 5-0 overwinning van vorige week tegen buurman Wernhout, kon Zundert vol vertrouwen richting Breda, voor een uitwedstrijd in de beker tegen JEKA. De vaseline pot kon weer tevoorschijn gehaald worden voor maar weer eens een wedstrijd op kunstgras. Deze keer werd deze minder leeg geplunderd aangezien Kees op de bank startte. Dit scheelt doorgaans een hoop vaseline.  Wat nog meer opviel was Kees in een trainingsbroek. U hoort het goed, Kees in een trainingsbroek! Voor het publiek jammer dat zij niet mochten komen kijken. Zij krijgen namelijk niet vaak de kans om Kees in een trainingsbroek te bewonderen. Genoeg over Kees. Er werd ook nog gevoetbald. De volgende namen mochten het gaan doen:

Keeper: Joep

Verdediging: Menno, Sebastiaan, Wouter (W: Kees), Jelle

Middenveld: Rick (W: Joey), Karim, Lars

Aanval: Sjoerd (W: Bryan), Rob, Jacco (W: Nick)

Wissels: Kees, Joey, Bryan, Nick

Vlagger: Stefan

De wedstrijd begon en Zundert opende meteen sterk. Al na 11 minuten wist Zundert de 0-1 op het scoreboard te krijgen. Na maar weer eens een perfect aangesneden corner van Sjoerd, wist Rob de bal binnen te koppen. 0-1! Niet veel later in 19e minuut stuurde Karim, Lars de diepte in. Lars behaalde de achterlijn en trok de bal terug richting de penaltystip, waar Jacco helemaal vrij stond. Een verdediger van JEKA probeerde hier tussen te komen en met succes! Voor ons dan. De verdediger van JEKA werkte de bal namelijk zo in eigen doel. Op Coachamigo staat de goal nog steeds toegekend aan Jacco. Misschien dat Jacco, net als Menno tegen Rood-Wit, goed coachte en daarom deze goal op zijn naam heeft gekregen, maar dit is bij de schrijver niet bekend.

In de 27e minuut was het opnieuw een speler van JEKA die scoorde. Dit keer voor ons helaas in de verkeerde goal… Stefan stak nog wel keurig (voor de eerste keer in de wedstrijd) zijn vlag omhoog, vanwege overduidelijk buitenspel. De scheids dacht hier alleen anders over. Net als vele andere situaties, zou later blijken. De scheids had Stefan net zo goed geen vlag kunnen geven, want hij keek er nauwelijks naar. Na deze 1-2 werd het wat onrustiger aan de bal en kwam het fluitsignaal voor de rust goed van pas.

In de rust kwam Joey erin voor Rick. Vol goede moed begonnen we aan de 2e helft. JEKA startte meteen sterk en in 54e minuut was het raak voor JEKA. Een corner die eerst nog weggewerkt kon worden, werd vanuit de achterlijn hard en laag teruggetrokken richting penaltystip, waar een speler van JEKA volledig vrij een hoek uit kon kiezen. 2-2. In de 62e minuut was de comeback van JEKA compleet. Oog in oog met Joep bleef de aanvaller van JEKA heel rustig en schoof de bal beheerst langs Joep.

Met Nick voor Jacco, Bryan voor Sjoerd en Kees voor Wouter werd een slotoffensief ingezet. Waarbij Kees met zijn eerste balcontact, een kopbal uit een corner, meteen dicht bij de gelijkmaker was. Vlak hiervoor had Rob ook al een grote kans gekregen op de gelijkmaker, maar zijn poging was niet genoeg richting de hoek en daarmee een prooi voor de keeper. Dichterbij zou Zundert, ondanks een sterke slotfase, niet meer komen. Wel kreeg Karim nog een gele kaart voor praten. Wat er natuurlijk op neerkomt dat Karim zijn dobbelkunsten maar weer eens mag gaan vertonen.

Ondanks de nederlaag kan Zundert met een goed gevoel terugkijken op deze wedstrijd. JEKA speelt dan wel 2 klasse hoger, maar Zundert heeft het JEKA knap lastig gemaakt en bij vlagen goed gevoetbald. Op naar volgende week, waar een thuiswedstrijd voor de competitie tegen Sprundel op het programma staat. Aanvang 12:00. Komt dat zien! Blijf lekker thuis!