JEKA JO15-3 - Zundert JO15-1 (2 - 3)

zaterdag 28 september 2019, 13:45

JEKA JO15-3 – Zundert JO15-1 (1-0) 2–3

Na een soepele eerste wedstrijd ten RFC onder zomerse weersomstandigheden, was het 7 dagen later een rommelige voorbereiding in herfstachtige sferen. Tieme was afwezig vanwege een weekendje weg, Fallou moest ziek afhaken voor de wedstrijd. Hierdoor moest er verder in de vereniging gekeken worden om een representatief team op de been te krijgen. Deze waardige vervangers werden gevonden. Jari vanuit de JO17 deed mee en vanuit JO13-1 schoven Leon en Quinten aan. Zij hadden al een wedstrijd in de benen.

Op het kunstgras in Bavel bleek dat het gelegenheidsgezelschap nog niet echt op elkaar ingespeeld was. Toch was Zundert de bovenliggende partij. Het combineerde prima op het middenveld daar Sieb de centrale rol van Tieme overnam. Op de flanken denderde Mike en Dagmawi voor achter naar voor en vice versa. De aanvallers Floor, Issam en Mikai kregen een aantal mogelijkheden, maar hadden het vizier nog niet scherp staan.

Achterin zorgden Floris, Jari en Tymo onder leiding van Rick dat de schade beperkt bleef. Door fel te verdedigen probeerden zij JEKA ver van het doel te houden. Roy had het niet druk, maar de keren dat hij in actie moest komen, behoedde hij z’n team voor een achterstand. Alleen een afstandsschot was hem te machtig. Hierdoor ging Zundert enigszins tegen de verhouding met een 1-0 achterstand aan de ranja. In de rust werd besloten of voorlopig zo door te gaan en pas later nog meer risico’s te nemen..

Leon kwam in de ploeg voor Jari.  Zundert ging door met aanvallen, maar kwam helaas zelfs op 2-0 achter. Hierna ging Zundert achterin 1-op-1 spelen. Quinten kwam voor Tymo. Zundert zette alles op de aanval. Tevens werden hogere machten ingeroepen. Whatsapp-er Erik die tot dat moment de twee negatieve berichten de ether in had geslingerd werd verzocht om positievere berichtgeving voor Zundert te verzorgen. Dit was wel aan hem toevertrouwd. Nog geen minuut na de smeekbede om betere berichten, klonk bij veel volgers van de JO15-1  een “Ping” op de telefoon. Dit betekende de 2-1.  Quinten had maar een balcontact nodig om op het scoreformulier te komen en hiermee Zundert dichterbij JEKA te schieten. En niet veel later was daar weer het “Ping” geluid, het klonk deze keer nog vrolijker dan het vorige. En ja hoor, daar was de 2-2. Quinten stuurde Mikai in de diepte die dit buitenkansje verzilverde. Hiermee stonden beide teams weer in evenwicht.

Daarna bleef het lang stil op WhatsApp, maar op het veld ging het op-en-neer. Het kon beide kanten op. Twee minuten voor tijd leek het toch nog mis te gaan. JEKA leek op voorsprong te komen. De jubel was groot, totdat bleek dat de attente vlagger buitenspel had geconstateerd in aanloop naar de treffer. De scheidsrechter nam het signaal over en annuleerde de treffer.

En of er nog niet genoeg drama in deze wedstrijd zat, scoorde Zundert wel een geldige treffer uit de eerste aanval na het afkeuren van de JEKA treffer. Dit bleek ook nog eens gelijk het einde van de wedstrijd.

Opstelling: Roy, Jari [W: Leon], Rick, Tymo [W: Quinten], Floris, Dagmawi, Sieb, Mike, Floor, Issam en Mikai.

Wissels: Quinten en Leon.