JEKA JO15-5 - Zundert JO15-1 (2 - 0)

zaterdag 9 maart 2019, 13:45

JEKA JO15-5 – Zundert JO15-1 (2-0) 2-0

Aan het einde van de carnavalsvakantie stond het vervolg van de competitie gepland. Job en Jesse waren afwezig i.v.m. sportieve bezigheden op de lange latten. Mikai moest op het laatste moment vanwege ziekte afzeggen. Aangevuld met Rick en Floor van de JO13-1 stond er toch weer een team dat er mocht wezen. In de najaar competitie werd nog met 7-4 verloren, na een dramatische start waarin Zundert binnen 5 minuten met 3-0 achter stond.

In afgelopen periode heeft JO15-1 eenmaal geoefend. Er werd in een leuke wedstrijd met 4-1 verloren DIA JO14-1. Na de 3-1 van Tijs, lag een doelpunt van Zundert meer in de lijn der verwachting dan een extra doelpunt van DIA. Maar omdat Zundert een paar goede kansen niet benutte, was het uiteindelijk toch DIA dat de wedstrijd in het slot gooide. Een goed, leerzame oefenwedstrijd waarin ook degene die normaal wat minder minuten maken, volop speeltijd kregen.

Terug naar de wedstrijd tegen JEKA JO15-5. Op het saaie, klinische sportpark “Tussen de Leijen” in Bavel was de wind het gesprek van de dag. Het leek wel een storm. De toss zou dus wellicht al bepalend kunnen zijn voor het wedstrijd verloop. JEKA won deze en koos voor rugwind. Hoewel de wind toch ook veel vanuit de zijkant kwam. De reserves en technische staf nestelde zich in de dug-out, beschut tegen de wind. De bikkels die kwamen kijken of zelfs vlagde waar een speelbal voor de wind. De gure wind beukte tegen de ruggen van de trouwe volgers.

Ook voor de strijders op het veld was het geen waar genoegen, maar de show must go on. Zundert begon met Tieme en Willem als centraal duo achterin. En Floris en Jarno als back. Het werd vooral tegenhouden. Steeds werd de bal weggeschoten. Met een zware afwijking naar een kant van het veld. Het middenveld met Lars, Dagmawi, Sieb en Fallou probeerde de bal verder te transporteren. Maar door de wind en de fysieke kracht van de tegenstander kwam de bal zelden voorin bij Tijs of Issam.

Hierdoor ontstond een eenzijdig wedstrijdbeeld. JEKA probeerde aan te vallen, Zundert probeerde te storen of de bal weg te schieten. Echt gevaarlijk werd JEKA niet omdat er hard gewerkt werd en steeds een Zunderts been of teen kon voorkomen dat de tegenstander gevaarlijk werd. En er was de man van de wedstrijd, Roy, die met goede reddingen een hinderlijke sta-in-de-weg voor de Bredase tricolores was. Met op een gegeven moment zelfs drie knappe reddingen binnen 10 seconden dreef hij de rood-wit-blauw-gestreepten tot wanhoop. Een paar keer liet Zundert z’n tanden zien. Deze momenten waren echter te spaarzaam om ergens aanspraak op te kunnen maken.

Zo leek het op een 0-0 ruststand uit te draaien. 10 minuten voor de warme thee vond JEKA toch een gaatje in de hechte defensie. Via de binnenkant van de paal werd de bal binnen geprikt. Balen, maar nog niets aan de hand. Helaas viel twee minuten voor rust ook de 2-0 na een goede aanval van JEKA, waarin Zundert soms te gretig het duel in vloog en uitgespeeld werd.

Voor rust had Willem de strijd al geblesseerd moeten staken. Rick maakte zijn debuut in de JO15. Na de rust maakte ook Floor haar eerste optreden in de JO15-1. Lars nam plaats op de bank.

Zundert probeerde na rust wel om een aansluitingstreffer te maken, maar JEKA bleef sterker. Zundert werd weer teruggedrongen, maar verweerde zich kranig. Een paar maal leek Zundert er gevaarlijk uit te komen, maar tot uitgespeelde kansen kwam het niet. Rick was er eenmaal dichtbij toen hij een strak getrapte corner van Tieme op de bovenkant van de lat kopte.

Aan de andere kant was het Roy die zich weer een paar maal knap kon onderscheiden met safes. Verder was er niets op de strijdlust van Zundert aan te merken. Rick moest nog met een bloedlip het veld verlaten nadat hij door een medespeler geraakt werd. Sunvir verving hem. Nadat Rick opgelapt was, kwam hij nog terug in het veld voor de moegestreden Issam. Robert kwam niet in actie deze middag, hoewel er nog wel commotie ontstond op de bank. Een spelletje wie liet er een waaien was hier de aanleiding van.

De wedstrijd eindigde dus in 2-0. Zundert had hard gewerkt, goed samengewerkt als team, maar miste de power door de afwezigheid van Jesse, Job en Mikai. Toch geeft het spel hoop voor de toekomst. Komend weekend een thuiswedstrijd tegen Halsteren JO15-3 om 11.30 op het eigen sportpark de WIldert. Een mooie kans om het eerste doelpunt van deze competitie te maken en wellicht zelfs de eerste punten binnen te sprokkelen.