Madese Boys MO15-1 - Zundert/Wernhout MO15-1 (1 - 3)

zaterdag 25 maart 2023, 12:30

Madese Boys MO15-1 – Zundert/Wernhout MO15-1 (0-2) 1-3.

Na de gewonnen derby tegen Moerse Boys is het even stil geweest m.b.t. verslaglegging van de verrichtingen van de MO15-1. Daarom is het weer tijd voor een update. De meiden draaien keurig mee in de top van de ranglijst. Na 7 van de 14 wedstrijden zijn ze op een derde plaats, met uitzocht op meer. Zeker omdat het angstgegner Groen Wit al tweemaal gehad heeft. Op een of andere manier ligt de ploeg uit Breda onze dames niet.

Recent werd met 3-0 verloren van Groen Wit. Dit was tevens de grootste nederlaag van alle drie de competities. Ook tegen koploper SCO/Oosterhout werd verloren, hetzij nipt met 1-0. Tussendoor werd knap van nummer 2 Beek Vooruit gewonnen met 1-0. Kortom aan de derde plaats is niets gestolen. En blijft mogelijk nog meer mogelijk voor de dames.

Vandaag was Madese Boys dus de tegenstander. In de vorige fase werd hier met 3-3 gelijk tegengespeeld. Nu ging het een stuk overtuigender. Ondanks de afwezigheid van Eva en de geblesseerde Lemke, speelde Zundert/Wernhout een prima wedstrijd. Jana en Isa waren vanuit de JO14-1 het team komen versterken.

Ondanks dat de lente begonnen was, raasde er een herfststorm over het veld in Made. De staarten en knotten vlogen alle kanten uit. Haren in het gezicht of een pijl op het achterhoofd lieten duidelijk zien hoe de wind stond. Dit stond hinderlijk diagonaal over het veld, waardoor voor- en nadeel vochten om voorrang.

Zundert/ Wernhout ging het beste met de omstandigheden om. Toch was Madese Boys er met een afgeremde dwarrelbal tegen de kruising dichtbij. Verder was doelvrouw Fieke de bal, de  wind en de tegenstanders steeds te slim af. Inzicht doet al veel. De verdediging met Meike, Guusje, Lobke, Kira en later Isa deed het uitstekend. Ik heb strikte instructies om geen vermelding te maken over het gezellige gekeuvel met de tegenstander van sommige, dus daar houdt ik me aan. Maar het is een feit dat je een tegenstander uit de wedstrijd kunt spelen, maar ook uit de wedstrijd kunt kletsen. Waarschijnlijk had het Nederlands elftal dat beter kunnen proberen tegen Frankrijk, maar dit terzijde.

Op het middenveld deden Tes, Jente en Salem er alles aan om de druk naar voor te houden. Hierdoor werd Zundert/ Wernhout de bovenliggende partij. De bal ging goed over de grond van voet naar voet, waardoor Madese Boys naar achter moest. Uiteindelijk maakte Zundert/Wernhout dat er niet veel meer dan een uitstekende keepster en een grote sterke spits overbleef van Madese Boys. En twee tegen elf is niet eerlijk.

Voorin leefden Jana, Angela en Feike zich uit. Met goede aanvallen waren de beste kansen voor Zundert/Wernhout. Na een paar gemiste kansen was het Jana die op links haar tegenstander weer eens te snel af was. Haar voorzet kwam terecht bij Feike, die geen moment aarzelde en de bal op de pantoffel nam.  Hard onder de keepster door vloog de 0-1 binnen. Dezelfde twee hoofdrolspeelsters zorgden daarna voor twee goede kansen, helaas kon de keepster eenmaal uitstekend redden en had een andere poging te weinig kracht.

Toch was het nog voor rust 0-2. Zundert/Wernhout kreeg een corner tegen. Dit leek gevaarlijk, maar onze dames hielden goed rekening met de omstandigheden. De corner werd weggewerkt en de omschakeling was dodelijk efficiënt. Als een ware roadrunner snelde Angela met de bal het middenveld over om op het juiste moment Jana te lanceren. Wat de achtervolgers ook deden, ze haalden Jana niet meer in. En toen Jana oog-in-oog met de sterke keepster verscheen, hield zij het hoofd koel en schoot de 0-2 binnen. Vlak voor rust, wat een weelde.

De ranja smaakte extra lekker met deze comfortabele voorsprong. Toch wisten de dames dat ze nog 35 minuten moesten knokken. Madese Boys was echt een goede tegenstander. Toch kun je dat wel aan Zundert/ Wernhout overlaten. Eigenlijk zonder problemen voltrok zich de tweede helft. Madese Boys probeerde wel, maar had de kracht niet. Of kwam een uitstekend keepende Tes tegen. De verdediging was weer ouderwets degelijk, waardoor het eerder wachten op de beslissende treffer van Zundert/Wernhout was.

De kansjes kwamen ook wel, maar veel geluk hadden de meiden niet. Totdat 6 minuten voor tijd Lobke de bal afpakte op het middenveld. Zij speelde gelijk naar Jente, die op haar beurt Jana vond. Jana bleef rustig en schoot de 0-3 op het scorebord. Wedstrijd gespeeld.

Dat niet veel later Madese Boys de eer reddende 1-3 maakte, mocht de pret niet drukken. Zundert/ Wernhout boekte een knappe 1-3 overwinning en staat dus derde. Volgende week weer een lastige opdracht, namelijk SAB MO15-1. Mocht hier van gewonnen worden, dan is echt  alles nog mogelijk. Maar sowieso knap hoe de dames het tot nu toe doen dit seizoen en zeker ook in deze derde fase.  Nu drie thuiswedstrijden op een rij, dus alle support in gewenst! Zet hem op meiden!