Moerse Boys JO8-1 - Zundert JO8-1 (10 - 6)

zaterdag 14 mei 2022, 8:45

Moerse Boys JO8-1 – Zundert JO8-1 (5-1) 10-6

Voor de derde keer dit seizoen stond een wedstrijd tegen Moerse Boys JO8-1 op het programma. Voor de derde keer was het ook een uitwedstrijd. Blijkbaar durven de oranjewitten niet naar onze JO8-1 te komen en hebben ze de steun van het eigen publiek nodig.

Sterker nog, ondanks de twee eerdere nederlagen (8-4 en 11-8) zat de schrik er bij Moerse Boys goed in. De wedstrijd was dan ook gebombardeerd tot “wedstrijd van de maand”. Dit alles om nog meer steun van de eigen supporters te krijgen. Gelukkig waren er ook veel Zundert supporters die de trip naar sportpark Akkermolen hadden gemaakt.

De wedstrijd van de maand is echt een superleuk initiatief van  de supportersvereniging van Moerse Boys. Affiches om de wedstrijd aan te kondigen vooraf, een opkomst met de hymne van de Champions League en een heuse omroeper. Je zag de spelers en speelsters stralen. En een beetje extra gespannen zijn.

Zundert moest helaas aantreden zonder Scott, die verhinderd was. Hierdoor moest de technisch staff enorm puzzelen om tot een goede opstelling te komen. Het wisselen werd makkelijk gemaakt, omdat Moerse Boys instemde met 7 tegen 7. Wel hadden zij 1 wissel, waardoor er af-en-toe gerust kon worden. Een voordeel voor de tegenstander.

Het was een wedstrijd zoals de voorgaande confrontaties. Veel doelpunten over-en-weer. En nog meer kansen, waarbij het Zundert niet mee zat. Tevens lijkt een aantal spelers van Zundert nog te veel onder de indruk van zoveel supporters van de tegenstander. Zij laten niet zien, wat ze normaal laten zien. Terwijl de jongens van Moerse Boys juist vleugels krijgen van het thuispubliek.

Zundert begon aardig en nam het initiatief. Verder dan wat dreiging en dribbels kwam het nog niet. Bij Moerse Boys was het eigenlijk hetzelfde liedje. Het spel vond zich vooral plaats op het middenveld. Hier speelde Lisse, als enige dame op het veld, een goede wedstrijd. Totdat Moerse Boys er knap en gevaarlijk uit kwam en met een mooi doelpunt op 1-0 kwam. O, dacht Zundert, dat kunnen wij ook. En nog geen minuut later had Timo de score al weer in evenwicht gebracht. Daarna waren er kansen voor beide teams, maar de keepers waren ijzersterk. Tijn hield een paar zekere doelpunten tegen. Zo eindigde het eerst kwart dan ook in balans. 1-1.

Het tweede blok, waarin Moerse Boys dus kon wisselen, ging lang gelijk op. Zundert raakte een keer de paal en misten een paar kansen. Dat was voor Moerse Boys het teken om op de gaspedaal te trappen. Met een beetje pech na klutsballen stond het ineens 5-1. Moerse Boys was op dat moment wel sterker en had ook een paar bijzonder mooie combinatie. Dat was niet de bedoeling en ook geen reële afspiegeling van de krachtsverhoudingen. Verder werden de aanvallers van Zundert een paar keer onreglementair gestuit, maar konden door en werd de voordeelregel toegepast, waarbij het voordeel er niet echt was. Maar zo gaat dat in een derby, strijd en passie, brengen je verder. Het stond dus 5-1 bij de ranja. Waar het ook 4-2 of 4-3 had kunnen zijn.

Na de tactische bespreking mocht Zundert aftrappen. Biniam die een goede eerste helft gespeeld had ging nu keepen. Tijn kwam in het veld. Biniam kon met verre uittrappen voor veel gevaar zorgen.

Nu had Zundert het voordeel om in het midden af te mogen trappen, op de plaats die 10 meter dicht bij het doel van de tegenstander was. Dit hielp. Zundert knokte zich met twee doelpunten van Timo terug naar 6-3. En er leek meer in te zitten. J’Lano en Finan hielden het achter goed dicht. Mats was overal en probeerde met lange ballen de spitsen te bereiken. En was stiekem zelf ook op zoek naar een doelpunt. Helaas stond de doelman steeds hinderlijk in de weg. Deze pech had Zundert dan weer. Aan de andere kant gingen een paar doelpunten wel knullig binnen, waardoor het 8-3 werd. Zo dicht zitten vreugde en verdriet bij elkaar.

In het laatste kwart scoorde Tijn twee knappe doelpunten, waardoor Zundert weer wat hoop kreeg. Maar juist op dat moment sloeg Moerse Boys weer toe. Uiteindelijk scoorde in de laatste seconde ook Mats nog een doelpunt waardoor het 10-6 werd. Daarna floot de scheidsrechter met haren in de kleur van de thuisploeg af voor het einde van de leuke wedstrijd. Moerse Boys won verdiend, maar er had echt meer ingezeten voor Zundert. Soms lijken de spelers en speelsters niet te beseffen wat ze allemaal kunnen. Zij laten in de wedstrijden onvoldoende zien, wat ze op de training wel laten zien.

Op het gevaar af Calimero gedrag verweten te worden, toch het volgende. Het klinkt misschien wat raar, maar Zundert heeft echt vaak pech bij twijfelmomenten. Vaak ballen op de paal of lat. Of net mis. Terwijl bij tegenstanders ballen vaak net wel per ongeluk of onbedoeld in het doel rollen. Ook het ontbreken van een vaste doelman helpt niet. Iedereen die heeft gekeept, heeft z’n best gedaan, daar ligt het niet aan. Maar meer vastigheid en routine helpt altijd. Toch is de ontwikkeling duidelijk zichtbaar. Dit team kan nog veel bereiken.

Volgende week de laatste wedstrijd van dit seizoen. 9.30 uit tegen Internos JO8-2 in Etten Leur. Kom allemaal kijken!