Moerse Boys VR2 - Zundert VR1 (3 - 4)

zondag 7 november 2021, 12:00

Zundert VR1 blijft ongeslagen

3-4 winst in Zundertse derby

0-1 Indy, 0-2 en 1-3 Lotte, 1-4 Liselotte

Na weer een succesvolle 7x7 voetbalavond vrijdag jl. met 3 overwinningen stond zondag de belangrijke topper en derby tegen Moerse Boys VR2 op het programma. Beide ploegen waren dit seizoen nog ongeslagen en de 2-3 overwinning van de Klein-Zundertse vrouwen vorige week op Achtmaal boezemde ontzag in bij het roodzwarte team. Op het kunstgrasveld was de start van de wedstrijd voor de oranje-witte dames. Een feller Moerse Boys drong Zundert naar achter en schiep zich enkele kansen. Een vroege achterstand werd echter door Karlijn met een geweldige reflex voorkomen. Zundert was zoekende naar de juiste organisatie en kreeg na een kwartier meer grip op de tegenstander. Na enkele kleine speldeprikjes volgde een prima Zundertse aanval. Isa zette met een perfecte steekbal Indy vrij voor de keepster. In haar eerste speelminuten na een jaar blessureleed bleef Indy uiterst koel en schoof de bal rechts van de keeper in de hoek. Zundert werd de beter voetballende ploeg, maar Moerse Boys bleef in de tegenstoot uiterst gevaarlijk. De tweede Zundertse goal liet niet lang op zich wachten. Nova ’s schot werd niet goed verwerkt door de Moerse Boys sluitpost en Lotte was er als de kippen bij om het buitenkansje doeltreffend af te ronden. Zundert kon echter niet lang genieten van haar comfortabele voorsprong. Na een Klein-Zundertse corner leek de bal goed weggewerkt te worden, maar belandde net buiten de 16 meter bij een tegentandster. Haar hoge inzet viel precies onder de lat in het Zundertse doel. Niet veel later leek de 2-2 op het scorebord te komen, maar de sportief fluitende clubscheidsrechter had een duwfout op de Zundertse keepster geconstateerd. Rust 0-2.

Met Eva, Fabiènne en Liselotte nieuw in de ploeg ging het team in de tweede helft door waar het voor rust gebleven was: Goed voetbal. De Zundertse dames legden een sterk kwartier op de mat en leken de wedstrijd te beslissen. Birgit en Amy waren de baas over hun directe tegenstander en aanvallend werd er over links en rechts de aanval gezocht. “Man of the match” Lotte bekroonde haar goede spel al snel met haar 2e goal. Niet veel later maakte Liselotte de 1-4. Moerse Boys was echter nog niet verslagen, toonde haar verkracht en bleek nog enkele troeven achter de hand te hebben. De oranjewitte dames werden naar voren gedirigeerd en gingen achter 1-op-1 spelen. Zundert werd onder druk gezet en kwam drie keer goed weg toen de bal paal en lat raakte. Een tegentreffer kon niet uitblijven en zo geschiedde. Moers Boys maakte 2-4 en kreeg extra energie. Zundert kraakte en piepte, vooral nadat “rots in de branding” Geke geblesseerd het strijdtoneel moest verlaten. De Zundertse staf probeerde met twee aanvallende wissels de Klein-Zundertse verdediging tot voorzichtigheid te manen en terug te drukken, maar ook de derde tegentreffer viel. De terecht bijgetelde extra tijd van 5 minuten leken een eeuwigheid te duren, maar Zundert hield stand. De ontlading was groot bij roodzwart en hun talrijk opgekomen supporters.

Zundert VR1 blijft door de 3-4 winst op deze sportieve tegenstander bovenin meedraaien en is het enige roodzwarte seniorenteam dat dit seizoen in de competitie nog zonder nederlaag is. Chapeau meiden!