Moerse Boys VR3 - Zundert VR1 (0 - 2)

zondag 4 november 2018, 10:00

Verdiende overwinning in Zundertse derby voor VR1

Al twee wedstrijden lang was VR1 dichtbij haar tweede overwinning van het seizoen. Uitgerekend in de derby tegen Moerse Boys kreeg deze, met twee doelpunten, gestalte. 0-2.

Met beiden veertien speelsters op het wedstrijdformulier begonnen Zundert VR1 en Moerse Boys VR3 aan de Zundertse derby. De eerste kans was voor de roodzwarte dames, maar daarna waren het de oranjehemden die de eerste tien minuten druk op het Zundertse doel uitoefenden. Zundert leek wat nerveus, verdedigde een aantal keer paniekerig uit, maar kwam de beginfase ongeschonden door. Na een kwartier kwam Zundert beter in haar spel en nam nadrukkelijk het initiatief. Moerse Boys werd op eigen helft teruggedrongen en Zundert kreeg wat kleine kansjes op de openingstreffer. Zundert moest achterin wel alert blijven, maar de, met strijd en passie, sterk spelende Zundertse 'mandekker' haalde de angel uit de Klein-Zundertse aanval. Zundert schoot op de lat, een aantal keer naast en voorlangs, terwijl Moerse Boys een penalty claimde. De goedleidende clubscheidsrechter was echter resoluut en wuifde de aangeschoten handsbal weg. De laatste vijf minuten verloor Zundert het overwicht, maar werd de rust zonder averij op te lopen, gehaald.

Een kleine tactische omzetting, maakte dat Zundert in het begin van de tweede helft nog dominanter speelde. Met het doorschuiven van een centrale verdedigster werd constant druk uitgeoefend op de oranjewitte defensie, terwijl de flanken in verdedigend opzicht goed bezet bleven. Een doelpunt kon niet uitblijven en na een paar bijna-juichmomenten was daar eindelijk de bevrijdende 0-1. Even later werd een duidelijke armbeweging naar de bal binnen de zestien bestraft met een penalty. 0-2. De tegenstander reageerde met een onverwachte, niet vooraf geplande troef die vooral onder de Zundertse supporters voor consternatie zorgde. De wedstrijd werd weer gelijkwaardiger en de snelle en gevaarlijkste Boys aanvalster ontsnapte enkele keren aan haar cipier. Gelukkig voor roodzwart bleek de stand-in rechtsback ook over een geweldig acceleratie-vermogen te beschikken en bezwoor het gevaar. Een vrije trap op twintig meter van het Zundertse doel werd door de niet op het wedstrijdformulier staande invalster hard in de ballenvanger geschoten. De oranje-look-a-likes drongen nog aan, maar het waren de roodzwarte leeuwinnen die keurig stand hielden en in de omschakeling nog de mogelijkheden kregen om een derde treffer te maken. Een verdiende overwinning voor de Zundertse dames.

Aanstaande zondag komt koploper JEKA op bezoek.