Onderlinge wedstrijd MO13-1 (10 - 3)

zondag 4 april 2021, 12:00

Paaszaterdag was het weer zover. Wedstrijd 3 van de meiden van VV Zundert. Wegens een weekendje weg ontbraken er 2 speelsters. Toen het wedstrijd formulier openbaar werd gemaakt bleek dat de trainers beide ervoor gekozen hadden om het deze keer zonder laatste vrouw te doen. Het revolutionaire systeem van 1-3-3-3 hadden ze uit de hoge hoed getoverd. Een garantie voor spektakel? Dat deze tactiek misschien toch was uitgelekt bleek uit het feit dat er maar liefst 3 fotografen langs het veld stonden. Hoe dit uitgelekt was? Daar heeft deze verslaggever geen actieve herinnering van.

Team 1 in het Rood-zwarte thuis tenue bestond uit: Lot; Laura, Eva, Bo; Jente, Jana, Kyara; Leonie, Tes, Mirte. Nieuwste aanwinst Noa zou na rust haar opwachting maken.

Team 2 in het wit bestond uit: Lotte; Belle; Meike, Maud; Tess, Elke, Kira; Roos, Zora, Feike.

De leiding was opnieuw in handen van de Bjorn Kuipers van de Wildert; Bram. Geassisteerd door vlagvader van het eerste uur Stan en deze keer  door de ex-vedette van Heira 4; Tonny.

Klokslag 10.00 werd de wedstrijd in gang gefloten. En of het spektakel zou worden! Vanaf minuut 1 beide teams vol op de aanval. En na 4 minuten was het al raak. De op links doorgebroken Leonie gaf een loepzuivere voorzet op Tes die koeltjes de 1-0 scoorde. Dat was niet het begin waar team 2 op hoopte. Toch even van slag was het 2 minuten later al 2-0. Deze keer was het Jana die scoorde. Team 2 rechte echter de rug. De verdedigers Belle, Meike en Maud gingen korter dekken op hun tegenstanders waardoor de bal sneller werd heroverd. Hierdoor kwamen de twee vleugelaanvallers Feike en Roos meer aan de bal en snelde ook regelmatig hun tegenstanders voorbij. Nadat Tess nog gestuit werd door keepster Lot was het daar in de 9e minuut de welbekende anschlustreffer. De levensgevaarlijke tandem Elke-Zora was er voor verantwoordelijk met de laatste als doelpunten maakster.

Na dit stormachtig begin was de wedstrijd in balans. Er moest iets bijzonders aan de pas komen om de wedstrijd terug open te breken. En dat bijzonders kwam in de 18e minuut. Een hoge bal van achteruit van Eva kwam bij Tes aan de zijkant van het veld. De stuiterende bal werd door haar in 1 keer uit de draai schitterend binnen geschoten over de verbouwereerde Lotte, 3-1. Wat kansen over en weer maar vooral door goed verdedigen  bleef het hierbij tot aan de rust.

En welverdiend kwam dit rustsignaal van Bram. Met veel ruimte op het veld was het een conditioneel pittige wedstrijd. Noa zou bij team 1 in het veld komen en Kyara zou de 1e wisselbeurt voor haar rekening nemen.

Voordat je wist dat de 2e helft weer was opgestart was het echter snel duidelijk dat team 1 de overhand had. Wervelwind Leonie had die morgen duidelijk iets gegeten waardoor ze deze ochtend niet te stoppen was. Vraagje aan haar ouders dan ook om dit ontbijt voortaan altijd voor te schotelen. Ze scoorde in de 35e minuut de 4-1. Dat werd gevolgd door de 5-1 van Mirte. Lotte stopte eerst nog een schot maar slim is als Mirte is stond ze goed opgeteld om de 5-1 te scoren. En weer een minuut later stond het 6-1 toen Jana een solo succesvol afsloot.

Team 2 had het lastig. Bo en Laura lieten hun directe tegenstanders nul ruimte. Het waren net twee lastige muggen waar je maar niet van af komt. En vooral het goede spel van Jente viel op. Rustig aan de bal en fel in de duels. Kyara, sportief als ze is, besloot aan de zijlijn om een wit shirt aan te trekken en team 2 te hulp te schieten. Het was Elke die met een mooi schot in de 40e minuut de 6-2 scoorde. Maar team 1 was niet van plan om gas terug te nemen. Tes scoorde met haar 3e goal van de middag de 7-2.

Echter de mooiste goal van de tweede helft was voor team 2. Na een mooie aanval was er de voorzet van Feike die via Roos aan de zijkant van de 16 bij Kira belande. Met een ziedend schot scoorde Kira een werkelijk prachtige goal.

Het slotakkoord was echter voor team 1. Eva had tot dan toe superspits Zora aardig aan banden gelegd. Ze gaf deze taak met een gerust hart aan Jente en ging zich nu met aanvallen bemoeien. De 8-3 kwam dan ook van haar voet. Daarna gooide Jana er maar weer eens een onnavolgbare solo eruit om de 9-3 te scoren. De eindstand van 10-3 kwam door opnieuw Eva op het bord.

En toen was daar het eindsignaal van Bram. Het vooraf verwachte spektakel was zeker uitgekomen. Complimenten weer aan beide teams voor hun inzet en sportiviteit. Bedankt Bram en de twee vlagvaders. En natuurlijk de organisatie rondom de wedstrijd.  Er bleek nog een jarige te zijn. De traktatie werd gezusterlijk op gegeten op de tribune van VV Zundert en voldaan ging iedereen weer naar huis.

Met sportieve groet van de trainers.