Philippine 1 - Zundert 1 (1 - 0)

zondag 1 december 2019, 14:30

Ongeslagen reeks v.v. Zundert komt ten einde

Zundert loopt na 8 wedstrijden zonder verlies weer eens tegen                een nederlaag op. De wijze waarop deze nederlaag tot stand kwam hield de gemoederen nogal bezig. Met een kater zonder drank stapten de Zundert spelers en supporters weer in de bus naar huis.

Het sterke en onvoorspelbare Philippine is vooral in thuiswedstrijden ijzersterk. Slechts eenmaal moesten de punten meegegeven worden aan de tegenstander. Ook in deze wedstrijd kwam het eerste gevaar van de Zeeuwen. Een schot op de lat uit een corner, betekende het eerste gevaar van de wedstrijd.

Daarna was het zoals vaker, Zundert dat het spel mocht maken. En ook een aantal goede mogelijkheden creëerde. Ondanks het hoge aantal tegendoelpunten had Philippine een prima doelman in de goal staan. Met de voet voorkwam hij doelpunten na pogingen van Tim E. die op avontuur gestuurd was door Wim en van Olivier die een afgeslagen voorzet van Tim E. op goal schoot. Ook een volley van Tim G. was een prooi voor de doelman. En vlak voor rust werkte hij een inzet van Mike net naast de paal. Menno was op dat moment de geblesseerde Wim al komen aflossen.

Met een goed gevoel konden de mannen aan de thee. Na de hervatting was het net als voor rust Philippine dat het scherpste uit het kleedlokaal kwam. Maar ook de pogingen van Philippine troffen geen doel, omdat Thomas een hinderlijke sta-in-de-weg was. Net als in de eerste helft, trok na een matige start, Zundert het spel naar zich toe. Olivier kon de bal te weinig kracht geven na een voorzet van Steven. En Fabian zag na een voorzet van Mike z’n duikkopbal via de paal en de doelman over de achterlijn gaan. Met Lars voor Tim G. ging Zundert verder op zoek naar een treffer.

Die viel helaas aan de andere kant. Op randje buitenspel werd een aanvaller de diepte ingestuurd. Alleen voor Thomas maakte hij geen fout en schoot beheerst binnen. Hiervoor had de bank van Philippine een aantal maal erg fel gereageerd op vlagsignalen. Het aanwezige thuispubliek nam dit gedrag over, waardoor er een grimmige en vijandige sfeer ontstond. De arbiter leek hiervan onder de indruk en oogde geïntimideerd.

Zundert probeerde zich hier op het veld van af te sluiten en ging op zoek naar minimaal 1 punt. Een kopbal van Dennis uit een vrije trap van Olivier kon met behulp van de paal nog worden gekeerd. Later ontsnapte Philippine nog een keer toen Lars alleen voor de keeper net naast schoot. Met Rob G. voor Tjeu werd het slofoffensief ingezet.

En dat leek tot tweemaal toe succes te hebben. Echter zowel bij het doelpunt van Rob G. na een voorzet van Fabian. als bij een schot over de keeper van Mike na doorkoppen van Dennis, keurde de scheidsrechter, tot afgrijzen van de roodzwarte aanhang, de treffer af op advies van de grensrechter. De aanwezige toren voor een cameraploeg was onbemand deze middag, dus terugkijken was geen optie. We zullen het er mee moeten doen.

De enige winst die geboekt werd, was een fles rosé met de wedstrijd loterij, door onze voorzitter. Die werd dan ook doorgegeven aan de supporters om deze in de bus op te drinken om het leed te verzachten.

Zo eindigde een bezoek aan Philippine om meerdere redenen niet in een visite waar met veel plezier op teruggekeken zal worden. Door de nederlaag loopt RBC verder uit en vindt Zundert zich terug op een derde plaats omringd door negen andere teams binnen 3 punten.

Aanstaande zondag thuis om, let op, 14.00 uur, tegen de nummer laatst STEEN, dat nog niet gewonnen heeft en met 4 punten de rode lantaarn stevig in handen heeft. Laat dit nu niet de bananenschil zijn waar Zundert over uitglijdt. Dus kom onze jongens, positief ondersteunen!

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Thomas Kerstens, Dennis Verheijen, Wim Kas [W: Menno Schrauwen], Steven Braspenning, Tjeu van der Heijden [W: Rob Gommers], Olivier van Hassel, Tim Goethals [W: Lars van Elsacker], Fabian Nelemans, Mike Daemen en Tim Englebert.

Wissels: Joep Jacobs, Menno Schrauwen, Lars van Elsacker en Rob Gommers.