Philippine 1 - Zundert 1 (3 - 0)

zondag 12 februari 2023, 14:30

Zundert brengt te weinig tegen sterk Philippine

De afstand tussen sportpark de Wildert en sportpark Bermpje in Philippine bedraag 106,7 kilometer. Gevoelsmatig gaapt er een veel grotere kloof tussen de bespelers van beide sportparken.

Bij Zundert maakte jeugdspeler Jesse Graumans z’n debuut. Hij was hiermee de vijfde jeugdspeler dit seizoen die minuten mocht maken in een officieel duel van Zundert 1. Daan, Maarten, Merijn en Sem gingen hem voor. Bij Philippine kwamen in de winterstop een vergelijkbaar aantal spelers over vanuit België om het team te versterken. Dit is overigens goed gelukt, want Philippine was geen schim van de ploeg waar Zundert op 2 oktober met 5-0 overheen liep.

Zoals de scheidsrechter de grenzen in het veld bewaakt, past dit binnen de reglementen van de KNVB, dus absoluut geen probleem. Iedereen pakt het op z’n eigen manier aan. Je kunt zeggen dat Zundert meer voor de eigen leden gaat, maar je kunt ook redeneren dat Philippine meer ambitie toont. Maar genoeg beschouwd over de verschillende manieren van het bedrijven van amateurvoetbal en het runnen van een vereniging. Zundert moet vooral kijken naar hetgeen we zelf kunnen beïnvloeden. En dat is het spel. Dat was mild omschreven, pover te noemen.

Zundert begon moeizaam op het slecht bespeelbare veld. Philippine was de bovenliggende partij. Het speelde het bekende fysieke spel, maar combineerde dit deze editie met goed voetbal. Zundert had het zwaar. Het was dat Thomas in vorm was, anders had het slechter af kunnen lopen. Toch was de eerste kans voor Zundert, toen Wessel opende op Siemen, die met een krul de verre hoek zocht.

Zundert was de bal veel te snel kwijt, waardoor het steeds achter de tegenstander aan moest. Ook werden te veel duels verloren. Zundert verloor na een pijnlijk val ook aanvoerder Fabian. Hij verliet het veld richting ziekenhuis met een schouder die uit de kom was. Rob kwam voor hem in het veld. Zundert leek ongeschonden de rust te halen. Toch viel, knullig de 1-0. Eerste redde Thomas van Nederkassel op de lijn, vervolgens deed Thomas Kerstens hetzelfde, maar uiteindelijk was de derde poging wel raak. Een klap die Zundert nooit te boven kwam.

Olivier die de hele rust buiten bleef om te kijken of hij aan de tweede helft kon beginnen, moest na een kwartier zich toch laten wissel. Cas maakte de elf weer compleet. De wedstrijd werd steeds opener, waarbij Philippine het meest gevaarlijk was. Toch had Mike met een mooie schot bijna de gelijkmaker gemaakt. En was Steven met een kopbal op de paal uit een voorzet van Siemen ook akelig dichtbij. Intussen had Philippine ook de paal geraakt en twee levensgrote kansen verprutst. Het kon nog alle kanten uit. Met Maarten en debutant Jesse voor Steven en Thomas ging Zundert een kwartier voor tijd alles-of-niets spelen. Het werd niets.

De geslepen broodvoetballers van Philippine speelden dit professioneel uit.  In no-time liep het met scherpe uitbraken naar 3-0. Wedstrijd gespeeld. Daarna had de score nog op kunnen lopen, maar dat bleef Zundert bespaard.

Door de andere uitslagen duikelt Zundert van plaats twee naar plaats vier op de ranglijst. In de periodestand zelfs van plaats 1 naar plaats 5. Kortom een zondag om snel te vergeten. Nu twee weken rust en dan start Zundert met een thuiswedstrijd tegen dé ploeg in vorm HVV’24 dat tevens de leidende positie in de periode heeft overgenomen.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Menno Schrauwen, Thomas Kerstens (W: Jesse Graumans), Frenk Zagers, Thomas Kerstens, Steven Braspenning (W: Maarten Arnouts), Olivier van Hassel (W: Cas van Oijen), Tjeu van der Heijden, Fabian Nelemans (W: Rob Gommers), Mike Daemen, Wessel Delcroix en Siemen Boomaerts.

Wissels: Maarten Arnouts, Rob Gommers, Cas van Oijen, Jesse Graumans en Lars Vermeulen.