Right' Oh JO15-1 - Zundert JO15-1 (0 - 6)

zaterdag 7 december 2019, 12:00

Right’ Oh JO15-1 – Zundert JO15-1 (0-4) 0-6 (volgens voetbal.nl 0-7)

Vorige week verscheen het verslag niet alleen op de website, maar ook op Facebook. Hiermee zijn weer veel nieuwsgierigen toegevoegd aan de lange lijst met supporters en volgers van Zundert JO15-1. Het team dat in een superspannende, maar verwarrende competitie uitkomst. Door de vele afgelastingen van wedstrijden van The Gunners staat de ranglijst erg scheef qua gespeelde wedstrijden. En dit was sowieso al het geval door het vertrek van twee teams voor aanvang van de competitie.

Deze week stond een uitwedstrijd tegen Right’ Oh op het programma. De laatste ingeplande wedstrijd van het seizoen. De kraker tegen The Gunners is nog niet ingedeeld vanwege het druk programma van deze ploeg.

Met een complete en fitte selectie werd afgereisd naar Geertruidenberg. Een tegenstander die we niet zo vaak tegenkomen met Zundert. Right’ Oh gaf aan 5 geblesseerde spelers te hebben. En aanvulling van de JO14-1 te hebben ingezet. Hiermee hadden ze toch nog 4 wissels.

Zundert ging goed van start. Het miste wat kansen, maar bleef lekker voetballend de weg naar de eerste treffer zoeken. De achterhoede die vandaag uit Tymo, Rick, Fallou en Floris bestond werd eigenlijk nooit echt op de proef gesteld. Hiervoor was Zundert te sterk. Het was wachten op een treffer. Een vrije trap van Fallou werd door iedereen gemist, waarna de bal voor de voeten van Floor viel. Die raakte de paal. Een minuut later brak Mikai gevaarlijk door op rechts, waarna de voorzet te scherp was om gevaar te stichten.

En Zundert liet het hier niet bij. Floor deed een trucje à la Zidane en speelde over naar Tieme. Die gaf de bal breed op Mike. Zijn poging miste kracht om de keeper te verrassen. Ook een mooie actie van Mikai werd gestuit door de defensie van Right’ Oh. Mikai treuzelde te lang met schieten.

Het duurde tot de 20e minuut voordat de voorsprong op het bord kwam. Tieme brak door op rechts, gaf z’n tegenstander een panna en gaf de bal scherp voor. Een onfortuinlijke verdediger werkte de voorzet achter z’n eigen doelman. Weer een paar kansen verder, brak Floor uit. Haar mooie pass kwam bij  Mikai die de doelman omspeelde en op goal schoot. Ook zijn poging kreeg een beslissend zetje van een verdediger van de tegenstander. Hiermee stond Zundert op 0-2 zonder zelf te hebben gescoord.

De doelpunten van eigen makelarij kwamen er ook nog. Mike zette druk op de doelman. Die leverde de bal in bij de scherpe Mike. Zijn voorzet ging over de doelman, waarna de instormende Issam de bal hard en hoog tegen de touwen schoot.  En nog was de koek niet op. Tieme veroverde in een duel de bal en besloot z’n kans te wagen. Het afstandsschot vloog linea recta de kruising in. Waarmee de ruststand wel heel comfortabel 0-4 werd.

Na de pauze kwam Dagmawi in het team voor Fallou. Dagmawi liet heel bijzondere moves en bewegingen zien, die lastig te omschrijven zijn. Zundert voetbalde prima in de tweede helft. Eigenlijk net als grote delen van de eerste helft. Maar omdat de wedstrijd van spanning was ontdaan, was het minder enerverend. Right’ Oh was geen partij voor het sterk spelende Zundert JO15-1.

Het was een kwartiertje wachten, toen Tieme oprukte door het midden, door de diepte pass even uit te stellen, ontstond er ineens veel ruimte. Issam dook het gat in en kreeg de bal. Zijn voorzet werd door Mikai koel binnengeschoten. En twee minuten vonden eerst Sieb en Issam elkaar op de vierkante meter. En daarna Issam en Mikai elkaar met een mooie een-twee. Mikai maakte hierna weer beheerst af. 0-6. Aan het einde moest Roy nog een paar keer redding brengen, zeker omdat een op kipnuggets beluste aanvaller, graag wilde scoren. Roy gaf echter geen krimp en hield z’n doel schoon. Het bleef dus 0-6.

Zundert komt hiermee met evenveel punten als Roosendaal op plaats twee, omdat het een wedstrijd meer gespeeld heeft. Echter nummer drie heeft 3 wedstrijden minder gespeeld. En ook nummer 4 Boeimeer doet nog mee om de titel. Kortom het is ongemeen spannend, maar de vraag is of de competitie nog uitgespeeld gaat worden. Hoe dan ook heeft v.v. Zundert JO15-1 een prima eerste seizoenshelft achter de rug. Er zijn sportieve wedstrijden afgewerkt, spelers zijn gegroeid, zowel individueel als, als onderdeel van het team. En de resultaten zijn ook zeer behoorlijk.

De stand aan kop.

1.       Roosendaal JO15-3         7 – 18

2.       Zundert JO15-1                8 – 18

3.       The Gunners JO15-1       5 – 15

4.       Boeimeer JO15-1             7 – 15

Nog te spelen:

The Gunners – Boeimeer

The Gunners – TSC

The Gunners – Zundert

Roosendaal – The Gunners

Roosendaal - RFC

Boeimeer – Klundert

Hierbij is het theoretisch mogelijk dat alle vier de team op 21 punten eindigen, maar dat is een lang verhaal. Samenvattend, leuke wedstrijd, goede eerste seizoenshelft, leuk team!

Opstelling: Roy, Tymo, Fallou [W: Dagmawi], Rick, Floris, Issam, Tieme, Mike, Floor, Sieb en Mikai [W:Fallou].

Wissel : Dagmawi