Rijen 1 - Zundert 1 (2 - 0)

zondag 12 mei 2019, 14:30

Wedstrijdverloop nekt Zundert

Door het voor Zundert erg ongelukkige wedstrijdverloop, werd het nooit een wedstrijd op het zonnige en mooie sportpark in Rijen. Zundert verloor kansloos met 2-0.

Voor de wedstrijd was er eerst een minuut stilte voor Dre Franken. Dit verliep zeer respectvol en werd opgevolgd door een waarderend applaus, nadat we dinsdag als roodzwarte familie op een warme manier afscheid hadden genomen van Dre.

Dit wedstrijdverslag houden we kort. Simpelweg omdat het voor geen meter mee zat deze middag. Voor Rijen gold het tegenovergestelde. Voor hen was het alvast een warming-up voor de nacompetitie. Trainer Raeven gaat volgend jaar naar Sarto; dus meerdere motieven voor Rijen om er meer dan een oefenpotje van te maken.

Er vielen weinig hoogtepunten voor Zundert te noteren. Alleen de jarige Thomas kon uitgroeien tot man of the match met een stevig aantal goede reddingen. Verder had Zundert een off-day. Rijen was vanaf het begin de gevaarlijkste ploeg. Na een klein kwartier stond de 1-0 op het bord. De bal werd slecht weggewerkt en Rijen kon ongehinderd scoren. Zundert was aangeslagen en had geen antwoord op Rijen, dat fysiek sterker, maar bovenal veel sneller acteerde. Op slag van rust resulteerde dit in een penalty. Weer kon een Rijen-spits te gemakkelijk doorlopen in de 16. Wim gaf deze speler een licht duwtje. Penalty, maar nog erger en onterecht een rode kaart voor misschien wel de sportiefste speler van de 2e klas! Thomas stopte de pingel, maar Zundert moest met 10 man aan het 2e bedrijf beginnen. Trainer Musters had Jaye gewisseld voor Menno. Na 5 minuten lag nummer 2 al tegen de touwen door een verwoestend schot. Zundert kon daarna weinig anders meer dan de schade beperken. Dat lukte qua uitslag door hard werken en nogmaals het goede keeperswerk van Thomas. Thomas Kerstens kreeg zijn 2e gele kaart, zodat Zundert nog een klein kwartier met negen man verder moest. Inmiddels was Mike vervangen door Karim en werd ook Olivier, die last had van zijn enkel na een charge in de eerste helft, nog gewisseld voor Cas. Al met al een rot middag voor iedereen. Volgende week de laatste thuiswedstrijd van de reguliere competitie. We moeten alles op alles zetten om die match te winnen. Supporters, het team heeft jullie nu meer dan ooit nodig.