Rijen VR1 - Zundert VR1 (0 - 2)

zondag 10 februari 2019, 10:00

Afgelopen weekend was het Vrouwen 1, dat door de afgelasting van Zundert 1, de roodzwarte eer hoog moest houden. Ondanks dat de harde wind goed voetbal onmogelijk maakte slaagden de dames in en tegen Rijen met een 0-2 overwinning.

Door de voorbereidingen op een mastertitel en het negeren van wel 10 wekkers op de vroege zondagmorgen startten de roodzwarte dames met een ander centraal verdedigingsduo. Het belette Zundert niet om direct na het fluitsignaal de aanval te zoeken. Rijen werd vastgezet op eigen helft, maar 'niet-de-ruimte-zoeken' en te gehaast spelen zorgden dat de openingstreffer op zich liet wachten. Het was rode lantaarndrager Rijen dat in de omschakeling nog de beste kansen kreeg. Een kans op vijf meter van het Zundert doel was niet aan de geelgroenen besteed en een bal op de lat voorkwam een onterechte achterstand. Zundert kreeg wat kleine kansjes maar ballen werden te hard of te onnauwkeurig ingespeeld. Dertig seconden voor rust kreeg Zundert haar grootste kans. Helaas speelde de Zundertspits de bal iets te ver voor zich uit, verloor niet alleen het duel met de keepster, maar incasseerde ook een tijdstraf van 10 minuten voor onbesuisd inkomen.

Ondanks de nummerieke minderheid na rust werd afgesproken de centrale speelsters iets naar voren te schuiven en zo toch de spitspositie te “bemannen”. Nog voor het verstrijken van de tijdstraf resulteerde dit in de 0-1 voorsprong. Na drie jaar trainen liet de linkermiddenveldster zien hoe je de achterlijn haalt en een messcherpe voorzet geeft. Niet voor het eerst dit seizoen zorgde het aanstormende en centraal spelende MO-19 talent ervoor dat de voorzet tot doelpunt werd gepromoveerd. Het doelpunt zorgde voor opluchting, maar de strijd was zeker nog niet gestreden. Zundert ging beter combineren, maar kreeg niet echt grip op de wedstrijd. Met name via de rechterkant probeerde de tegenstander richting het Zundertdoel door te breken. Daar trof het echter een van de betere Zundertbacks die haar mannetje weer eens stond. Tien minuten voor tijd was het weer eens “vliegensvlug en haastig” aan de linkerkant. De bal kwam opnieuw bij de altijd voor Vrouwen 1 klaarstaande benjamin van het veld, die in een keer de verste hoek trof. 0-2.

Een verdiende overwinning die meer inspanning kostte dan door de meesten vooraf werd gedacht! Desalniettemin drie mooie punten waardoor we klimmen naar de 7e plaats. Komende zondag de thuiswedstrijd tegen nummer 6 Chaam.