Rood Wit 2 - Zundert 2 (1 - 3)

dinsdag 5 oktober 2021, 20:00

Wedstrijdverslag

Zundert 2 – Rood Wit 2

Na de vrije zondag stond de oefenwedstrijd tegen Rood Wit op het programma, een eersteklasser.

Een mooie kans om te kijken hoe we ervoor staan tegen een team uit een hogere klasse dus!

Toen we op het sportpak verzamelde was het eerst de beurt aan Karim om te dobbelen voor het te laat komen, hier ging echter wel een dagenlange discussie aan vooraf, de dobbelsteen werd uit het plastic gehaald, Karim nam een kleine aanloop en gooide de dobbelsteen en…. De dobbelsteen kwam op 1 terecht. De dobbel lijst werd erbij gepakt en de straf is om de beruchte hesjesloop te gaan doen.

De tijd van de GOAT, Kees Bullens moet wel verbeterd worden. Kees maakte het nog wel even spannend door klokslag 18:35 aan te komen op het sportpark, dat zou de 2e persoon geweest zijn die moet gaan dobbelen. Toen dit eenmaal achter de rug was vertrokken we met goede moed richting Rood-Wit.

De volgende basis elf moesten het gaan doen: Joep Jacobs, Jelle Roelands, Cas van Ooijen,, Kees Bullens, Sebastiaan van Hassel, Rick Gommers, Karim Vriends, Joey Schijfs, Nick Goosens, Lars van Elsacker, Jacco de Bil.

Wisselspelers: Rob Gommers, Menno Schrauwen, Bryan Lammerse, Wouter Leeuw, Sjoerd Vreugde, Thomas Kerstens

Eerst moest er natuurlijk een vlagger geregeld worden, dit werd gedaan door het rad te draaien, een echte traditie ondertussen. De wisselspelers werden ingevoerd en er werd aan het digitale rad gedraaid en…. Sjoerd was dit keer de gelukkige.

Zundert begon scherp aan de wedstrijd, Jelle kwam door aan de rechterkant van het veld, legde de bal terug en ging door een bos van Rood-Wit en Zundert benen heen en kwam terecht bij Jacco de acca! die niet twijfelde en raak schoot!! De wedstrijd werd hervat, Zundert had in het begin de overliggende hand, Rood-Wit kwam echt na een tijdje iets beter in het spel en ging de wedstrijd wat meer gelijk op. Lars had ondertussen nog een grote kans gemist na een lage voorzet van de rechterkant. Toen vervolgens Joey maar eens een keer naar voren stoomde en ditmaal  een hoge voorzet gaf die bij de 2e paal terecht kwam bij Jacco die onberispelijk raak kopte! 2-0!!!

Zundert ging met een 2-0 voorsprong de rust in. Wouter en Thomas maakte zich klaar om het nieuwe centrale duo te vormen. Menno, Rob, Bryan en Sjoerd moesten nog even wachten.

De 2e helft ging van start en de wedstrijd ging eigenlijk op dezelfde voet verder. Tot de linksbuiten van Rood-Wit naar binnen kwam en in de korte hoek raak schoot. De wedstrijd werd weer hervat en er  lagen geregeld aan spelers van de tegenpartij op de grond met kramp of kleine pijntjes. Menno en Rob waren ondertussen in de ploeg gekomen voor Jelle en Lars. Tot de wedstrijd opgeschrikt werd door een duel tussen  Wouter (Wutru Lion) en de spits van Rood-Wit die tegelijkertijd tegen de bal trapte en Wouter op de grond bleef liggen, coachrob stormde gelijk het veld in met de watertas, Wouter gaf gelijk aangaf dat het fout zat, wisselen! Jelle kwam terug de ploeg en ging rechtsback spelen, Sebastiaan die van flank gewisseld was kwam centraal te spelen, een gouden omzetting zal later blijken. Joep speelde Sebastiaan die vervolgens Menno aan de linkerkant aanspeelde , de bal werd terug gekaatst op Sebastiaan, Menno coachte vervolgens goed aan dat de spits in de zij kwam, Sebastiaan gaf vervolgens een geweldige (on)bewuste crossbal a la Frank de Boer diep op Rob, die wederom op snelheid zijn directe tegenstander eruit sprintte (net als tegen Gastel) en de bal behendig met links over de keeper een lepelde. Dit gebeurde allemaal zonder dat Rob zijn roze snelheidsschoenen aanhad!.

Sjoerd en Bryan waren ondertussen in de ploeg gekomen Zundert werd eigenlijk wat slordiger aan de bal. Bij Rood-Wit hadden er ondertussen al een aantal spelers kramp gekregen. Zundert had nog wat corners gehad waar een grote kans voor Menno uit kwam die slap inschoot.

Joey werd vervolgens onderuit gezaagd in het strafschopgebied waar wonderbaarlijk genoeg niet voor gefloten werd. Even hierna floot de scheidsrechter af.

Eindstand 1-3 overwinning voor Zundert, terecht als je het mij vraagt!

Aanstaande zondag staat de competitiewedstrijd tegen Hoeven op het programma en zal Zundert de goede competitiestart een vervolg willen geven!