Roosendaal 3 - Zundert 2 (1 - 5)

zondag 28 november 2021, 9:30

Zundert herstelt zich van misstap tegen Sprundel.

Na de 0-2 nederlaag van vorige week tegen laagvlieger Sprundel wist Zundert wat hen te doen stond. Niks minder dan 3 punten pakken tegen Roosendaal. Makkelijker gezegd dan gedaan gezien het vroege tijdstip van 07:45 dat we aanwezig moesten zijn. Dit werd dan natuurlijk ook niet door iedereen gehaald. Jacco kwam te laat en bespaarde nog net een bakkie bier door 14 minuten te laat te komen in plaats van 15 minuten. Wel zal hij moeten dobbelen. Of Jacco dit zelf gaat doen of zijn vriendin laat dobbelen voor het uitzetten van zijn wekker, ga ik me niet in mengen.

De volgende namen moesten het gaan doen tegen Roosendaal:

Keeper: Joep

Verdediging: Menno, Wouter, Kees, Jelle

Middenveld: Thieu (W: Maarten), Joey, Karim (W: Sebastiaan)

Aanval: Sjoerd, Lars, Rob (W: Jacco)

Wissels: Sebastiaan, Maarten, Jacco, Nick

De wedstrijd begon en Zundert opende al snel de score. In de 7e minuut was het raak. Een schot van Karim belandde voor de voeten van Lars, die rustig een hoek uit kon kiezen. Er was in de eerste helft veel ruimte, maar echt tot grote kansen leidde dit niet. Vaak werd het net niet goed uitgespeeld. In de 41ste minuut schoot het bij Karim in zijn hamstring. Basje kwam hem vervangen en Jelle schoof door naar het middenveld. Eén minuut later was het Thieu die een Jurgen Ekkelenkampje nadeed. Het was niet bij Ronaldo, maar het leverde hem wel geel op. Niet veel later floot de scheids af voor de rust. Etienne wilde geen risico nemen met Thieu, gezien hij net terugkomt van een blessure en een gele kaart op zak had. Hij besloot om Thieu te wisselen voor Maarten, die daarmee zijn officiële debuut maakte voor het tweede.

De 2e helft begonnen we meteen scherp. Al in de 48ste minuut kon Lars een voorzet van Sjoerd bij de eerste paal binnentikken. Niet veel later moest er een speler van Roosendaal noodgedwongen naar de kant vanwege een blessure. Aangezien Roosendaal al niet al teveel wissels bij had en van deze wissels in de rust al gebruik gemaakt had, mochten we tegen 10 man verder. Hierdoor kwamen er nog meer ruimtes. Wat in 61e minuut resulteerde in de 0-3 van Rob. Een voorzet van wederom Sjoerd, kon bij de 2e paal binnengekopt worden door Rob. In de 68e minuut was het Wouter die medelijden had met de 10 moegestreden mannen van Roosendaal en de bal zo op een presenteerblaadje gaf voor de Roosendaalse spits. Een te korte terugspeelbal gaf de aanvaller van Roosendaal de gelegenheid om op Joep af te gaan. De bal werd breed gespeeld en kon zo binnengeschoten worden. 1-3. Het veranderde verder niks aan de instelling van Roosendaal, want die hadden het met 10 man al lang opgegeven en bleven lekker doorgaan met tijdrekken en ballen zover mogelijk buiten schieten. Toch lukte het Zundert in de slotfase nog om tweemaal het doel te vinden. Met Jacco die inmiddels in de ploeg was gekomen voor Rob, was het Lars die in 73ste minuut zijn derde mocht maken. Jelle zette Lars één op één, waarna Lars de hoek weer voor het uitkiezen had. Een mooie hattrick als verjaardagscadeau! In de 83ste minuut kwam het slotakkoord van Sjoerd. Joey gaf een lage voorzet die bij Sjoerd belandde. Sjoerd stuurde eerst met enkele schijnschoten nog wat spelers het bos in, om hem vervolgens tegen de touwen te jagen. Wat volgde waren nog enkele minuten waarin de scheids solliciteerde naar een baan als strooipiet. Met drie gele kaarten en nog één rode kaart binnen één minuut voor Roosendaal moet die man toch aangenomen zijn lijkt mij.

Zundert kon met een goed gevoel en 3 punten op zak naar huis. Volgende week staat/stond de wedstrijd tegen VVR op het programma. Het is echter nog maar de vraag of deze überhaupt door zal gaan. En als u het aan mij vraagt dan gok ik op een lange winterstop. Komende week zal meer duidelijk worden. Wordt vervolgd…