RSV JO18-1 - Zundert JO18-1 (7 - 1)

zaterdag 10 september 2022, 14:00

Een goede start is het halve werk….

Dit word vaak gezegd nadat een goed resultaat behaald is, als dit waar is dan hebben we nog erg veel te doen dit jaar

We begonnen vandaag aan de eerste echte wedstrijd van het seizoen en dit zou gebeuren uit tegen RSV uit Ruchpen. Het begon deze week al met enige verwarring , omdat er op de training werd verteld dat we om 13:00 aanwezig zouden moeten zijn ivm de wedstrijd bespreking. Terwijl er op de app werd gemeld dat men om 13:15 op het sportpark moest zijn. Dit bleek een voorbode op wat komen zou.

Terwijl iedereen op tijd aanwezig was voor de bespreking, werden hier de eerste bedoelingen van het seizoen duidelijk verteld en uitgelegd. Ik hou de details achter ivm eventuele mee lezende concurrenten. Zeer gemotiveerd kwam iedereen naar buiten en ging zich verdelen in de auto’s waarbij een oplettende John riep “ wie heeft de shirts?”  later bleek dat deze waren afgezet in het hok met de shirts en truien. Opgelucht deze gevonden te hebben konden we vertrekken, althans dat dachten we. Er bleken wel heel veel mensen op de parkeerplaats te staan die in 1 auto moesten, hoe kon dit? Na enig speurwerk op de app bleek dat we een auto miste, maar we gaan er vanuit dat de ouders van Dirk dit wel een keer goed maken. En dus moest Jacco zelf rijden.

Uiteindelijk aangekomen werd een goede warming up gedaan en na een motivatie speech gingen de heren het veld op. Wat kunnen we verwachten van de JO18 competitie? Niemand kon hier iets zinnigs over melden. Na een gesprekje met de jonge leiders van RSV bleek dat zij al een wedstrijd hadden gespeeld en deze met 9-1 hadden gewonnen, maar dit zegt niks toch?

Zundert begon de wedstrijd zonder de ziek gemelde Juul en zonder de geblesseerde Tymo en Quinten. We hadden in Teun verkooyen van de JO16 een extra wissel achter de hand. (Teun bedankt) en omdat Lars een training gemist had begon ook hij op de bank.

De wedstrijd begon en al heel snel werd duidelijk dat we erg aan elkaar moesten wennen, terwijl RSV juist erg op elkaar was ingespeeld (waarschijnlijk al een paar jaar bij elkaar). Zundert was erg slordig verloor bijna alle persoonlijke duels en kwam er nauwelijks aan te pas. Waar Zundert het in de eerste helft moest doen met 2 kleine kansjes, kopbal Luuk net naast en schot van Mike over. Was RSV heer en meester en strafte in het begin de fouten van Zundert genadeloos af. Hat was dan ook aan de vele reddingen van Luc, de paal en een redding van Rick op de lijn te danken dat we slechts met 4-0 de rust in gingen. Ook de 5-0 werd terecht vakkundig afgevlagd door John B.Jeroen had zich in de 30e minuut moeten laten wisselen voor Lars.

Het was dan ook een enorme uitdaging voor de leiding om de terneer geslagen ploeg in de rust weer op de been te krijgen. De doodse stilte was veel zeggend, maar werd op een rustige manier onderbroken met het stellen van juiste analyses en oplossingen. Zundert ging naar buiten met een nieuwe missie, beter spelen dan de eerste helft waarbij we bleven geloven aan het voetballend oplossen, beter aanbieden en proberen sneller en simpel te spelen om uit de duels te blijven. En zowaar begon de 2e helft erg sterk, Zundert was in de eerste 25 minuten al meer en zelfs dreigend op de helft geweest van RSV. Hieruit bleek  RSV enorm kwetsbaar achterin, maar was Zundert vandaag niet machtig genoeg om dit uit te buiten. Na een paar minuten moest Giovanni er geblesseerd af en werd vervangen door Teun V. Het duurde dan ook tot de 25 minuut voordat RSV van zich liet horen. Vanuit een vrije trap werd er in de 16 meter door de scheidsrechter een overreding gezien en dus een penalty gegeven, Luc stond oog in oog met de spits en stopte zeer knap de inzet, helaas zag de scheids dat er een grasspriet ruimte was tussen de voet van Luc en de lijn en moest de penalty overgenomen worden. De 2e inzet was wel raak maar ook daar zat Luc kort bij. Daar waar menig ploeg zou instorten bleef Zundert juist de dingen doen die gevraagd waren en bleef elkaar ondersteunen . mede daardoor kon Zundert zelfs een niet verwacht, maar op basis van inzet wel terrecht, een tegen doelpunt maken. Na het goed jagen de bal verovert te hebben begon Mike in de 16 aan een solo en waar iedereen dacht aan een schot zag hij dat Jan er beter voor stond en gaf een niet te missen kans. Maar het blijft Jan en zelfs een niet te missen kans was vorig seizoen gemist, maar tot ieders opluchting en zeker die van Jan zelf scoorde hij de wel.

Het werd uiteindelijk 7-1 en dit geeft gelukkig ruimte genoeg voor verbetering, en dit start weer bij de volgende training. We  hebben veel geleerd, met name dat de JO18 competitie wel eens een zware kan zijn, maar ook hier kunnen we na 1 wedstrijd niks zinnigs over zeggen.

Volgende week uit naar Dioz dan weten we iets meer over de kracht verhoudingen in deze poule.

Schroom niet om te komen kijken of aanmoedigen en blijf net als de leiding positief het kan immers niet gelijk in een keer goed, we zitten in een proces.