SC 't Zand MO15-1 - Zundert/Wernhout MO15-1 (1 - 2)

zaterdag 21 mei 2022, 11:15

MO-15 sluit seizoen af met mooie overwinning.

Het hing al een tijdje in de lucht. Bij de tegenstanders uit de 2e klasse ging al het gerucht: de MO-15 Zundert/Wernhout die moest je niet onderschatten. Eerder al kon Beek Vooruit alleen met behulp van hun MO-17 meiden stand houden. En een midweekse wedstrijd tegen subtopper Uno-Animo leverde ook al een verdienstelijk punt op.

Op zaterdag 21 mei was daar de laatste kans om een beloning te krijgen voor het harde werken van de laatste maanden. Voordat we konden afreizen naar mega club SC ’t Zand uit Tilburg was er eerst bij Wernhout nog een fotoshoot. Als volleerde modellen werd dit afgehandeld door de meiden. Het resultaat zal later te zien in het plaatjesboek dat zal worden uitgebracht.

Aangekomen bij SC ‘t Zand was daar gelukkig een verkeersregelaar die ons kon begeleiden naar de juiste kleedkamer en opbergkasten. De wedstrijd zou plaats vinden op kunstgrasveld nummer 6. De warming-up moest echter plaatsvinden op een soort van savanne die bestond uit een mix van verschroeid gras en zand (vandaar de clubnaam?). Het had ons niet verbaasd als er ergens een kameel zou opduiken.

Dan de wedstrijd. Met Romy als keeper deze wedstrijd maakte de MO-15 vanaf minuut 1 duidelijk wat hun plannen waren. Op de helft van de tegenstander spelen met altijd druk op de bal. De verdedigers Guusje, Meike, Salem, Kira en Roxan gaven hun tegenstander geen enkele ruimte. Het middenveld gevormd door Lemke, Eva , Jente en Tes waren constant de baas daar. Onze aanvallers Leonie, Fieke,  Angela, Maud en Feike stoorden al vroeg de opbouw en waren zelf aanvallend ook constant dreigend.

De irritatie bij SC ‘t Zand begon erin te sluipen. Ze hadden geen antwoord op het energieke spel van ons. Lastig was wel dat de scheidsrechter in zijn zaterdagochtend kloffie niet geheel op de hoogte was van de spelregels. En toen hij uit het niets besloot om een koprol uit te voeren op het veld stonden we toch vreemd te kijken. Zelfs trouwe vlagvader Richard had zijn bedenkingen.

Na ongeveer 20 minuten kwam de beloning.  Een aanval over links resulteerde in een verassend steekpass van Fieke. Zo verassend dat iedereen van SC ‘t Zand de bal miste. Gelukkig was Angela wel attent. Ze pikte de bal op en zorgde voor de 0-1 op het scorebord.  Het spelbeeld veranderde niet. De MO-15 bleef het beste van het spel houden. Ze waren voornamelijk op de helft van de tegenstander te vinden en gaven niets weg. Een spaarzame keer dat SC ‘t Zand toch ten aanval kwam bracht de relaxt keepende Romy redding.

De rust werd verdiend gehaald met een 0-1 voorsprong. Omdat de klok al 12.00 had geslagen werden uit de opbergkast de nodige versnaperingen gehaald voor de broodnodige energie.

De 2e helft hadden we het iets lastiger.  Maar nog steeds was de MO-15 de bovenliggende partij. Wel was er het gevoel dat een 2e goal wel lekker zou zijn. En die goal die kwam er ook. Tes ontving schuin links van de goal de bal. Haar verwoestend schot in de korte hoek was de keeper te machtig. 0-2!

Het geloof groeide in een goed resultaat en daarmee groeide ook de irritatie bij de tegenstander. Jammer was dat een spaarzaam foutje achterin meteen genadeloos werd afgestraft: 1-2 en spanning was terug.

Echter de MO-15 was niet van slag. De meiden bleven buffelen en lieten zich niet intimideren of afbluffen.  Hoe meer de tijd verstreek hoe hopelozer SC ‘t Zand werd. Toen Guusje voor de zoveelste keer dit seizoen een aanval vakkundig onschadelijk maakte vond de spits van SC ‘t Zand het nodig i.p.v. haar voeten haar mond en handen te gebruiken. Dit leidde even tot een opstootje maar gelukkig keerde de rust op en naast het veld weer terug. Sterker nog de MO-15 had nu zoiets van: Never nooit geven we deze voorsprong nog weg. En zo geschiedde dan ook. Toen de clowneske scheidsrechter eindelijk floot voor het eindsignaal stond het vast. Een collectief ijzersterke MO-15 had de verdiende 1-2 overwinning binnen gehaald. Deze werd verstandig in de intimiteit van de kleedkamer gevierd. Luidkeels klonk daar de kreet: WE HEBBEN GEWONNEN!!!!!

Op de terugreis werden de dames getrakteerd op de beloofde Mc Donalds. En zo kwam er een einde aan het 1e seizoen van de MO-15 als combinatie team. Een geslaagd seizoen met een eind goed al goed.

Zonder ook maar 1 uitzondering zijn het 16 top meiden. Nooit maar dan ook nooit werd er verzaakt op het veld. En voetballend ging het per wedstrijd beter. Met mening compliment van tegenstander en toeschouwers.  En dat het met de teamgeest wel goed zit bewees de voltallige aanwezigheid op de afsluiting.

Nog wat jubileum activiteiten bij VV Zundert, een VV Wernhout kamp en later nog een toernooi en dat zit het seizoen er op. Een succesvolle samenwerking tussen twee mooie verenigingen. Zowel Zundert als Wernhout bedankt hiervoor.

Met een sportieve groet van 3 trotse leiders.