Schijf 1 - Zundert 1 (2 - 1)

zaterdag 21 september 2019, 17:00

Valse start v.v. Zundert

Zundert verzuimde voor rust de marge uit te bouwenen verliest uiteindelijk met 2-1 van een energiek v.v. Schijf.

Zundert werd vooraf, mede door BN De Stem,neergezet als een titelkandidaat. Zelf zien we dit niet zo. RBC en Terneuzenlijken twee voorname hoofdrolspelers te gaan worden in deze derde klasse.Zundert heeft de afgelopen jaren te veel goede spelers zien stoppen of overstappennaar andere clubs om tot favoriet te kunnen worden bestempeld. Wel staat erweer een jonge, enthousiaste groep eigen jongens waar we veel vertrouwen inhebben.

Op een mooie zaterdagmiddag met een heerlijknajaarszonnetje en vele dorstige kelen langs de kant, had Schijf de primeur vande officiële start van de derde klasse A. Het hele sportpark was ingericht vooreen feestje.

In de eerste fase was Zundert de sterkere partij.Met een bal van Tim E. tegen de paal, een gevaarlijke uitbraak van Lars en eenvlammend schot van Olivier was het eenrichtingsverkeer. Het was dan ook logischdat er een treffer voor Zundert kwam. Fabian schoot een penalty onberispelijkbinnen, nadat Steven hardhandig een halt was toegeroepen door de doelman.Daarna bleef Zundert op jacht naar een ruimere voorsprong. Goed keeperswerk enenig onfortuin stonden een tweede treffer in de weg. Sterker nog, vijf minutenvoor rust viel een corner van Schijf precies goed en stond het gelijk. Op datmoment onverwacht en onverdiend. Maar wel een feit.

Na rust met Tim G. voor Mike was het eerstewapenfeit weer voor Zundert. Een vrije trap van Tjeu kon stijlvol uit de hoekgetikt worden door de doelman. Aan de andere kant moest Thomas z’n team nog eenkeer behoeden voor een achterstand, toen er plots een aanvaller voor hem opdoek. Het was wel duidelijk dat Schijf sterker uit het kleedlokaal was gekomen.

Toch was Fabian met een afstandsschot dichtbij eennieuwe voorsprong. De treffer viel helaas aan de overzijde. Een goede counterwerd Zundert te machtig en bezorgde Schijf de voorsprong. Deze voorsprong werdmet veel strijdlust en passie behouden. Zundert drong wel aan, maar werdeigenlijk alleen echt gevaarlijk met vrije trappen van Tjeu.

Hierdoor verloor Zundert ongelukkig de eerstewedstrijd van het seizoen, maar kon het vooral naar zichzelf kijken en het feitdat het voor rust niet verder uitgelopen was. Het is duidelijk dat er in dederde klasse ook veel strijdlust nodig is om succesvol te zijn. Volgende weekkomt de voormalige profclub RBC uit Roosendaal op bezoek. Een pittige uitdaging,waarbij hopelijk makkelijker het net wordt gevonden.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Steven Braspenning [W: Karim Vriends], Dennis Verheijen, Wim Kas, Tjeu van der Heijden, Lars van Elsacker, Olivier van Hassel, Owen Maas, Fabian Nelemans, Tim Englebert en Mike Daemen [W: Tim Goethals].

Wissels: Joep Jacobs, Rob Luijten, Menno Schrauwen, Sebastiaan van Hassel, Tim Goethals, Rob Gommers en Karim Vriends