Schijf JO8-1 - Zundert JO8-1 (4 - 4)

zaterdag 26 maart 2022, 9:30

Schijf JO8-1 – Zundert JO8-1 (4-1) 4-4

Zundert profiteert het meest van de Schijfse toverdrank. Waar het halverwege nog een kansloze missie leek, behaalde Zundert JO8-1 aan het einde van de wedstrijd een knap punt. En had zelfs een kans voor de tweede overwinning op rij.

Afgelopen woensdag hadden de dame en heren van de JO8-1 een gasttrainer. Dat deze man al weken in vermomming langs de kant had gestaan, was niet opgevallen. Met een simpele bril was hij onherkenbaar. Er werd zelfs gefluisterd dat het een NAC-speler was. Maar of dit helemaal klopt, is nog maar de vraag. Wel droeg hij het oude trainingsjack van Kenny van de Weg. Niet echt een aanbeveling voor het betere voetbalwerk, maar dat is weer een ander verhaal.

Helemaal compleet vertrok de selectie van de JO8-1 naar Schijf. Eigenlijk eens een andere tegenstander. Dat is ook wel eens verfrissend. En natuurlijk weer uit, want de JO8-1 speelt vaker op verplaatsing dan thuis. Jammer voor de supporters, maar het is niet anders. En sterker nog er waren best wat supporters aanwezig op sportpark “de Zoek”. Erg fijn want de JO8-1 kon wel wat ondersteuning gebruiken.

Het sportpark deed z’n naam eer aan. Er was van alles zoek. Allereerst de sleutel van het kleedlokaal. Daarna het veld en uiteindelijk de ranja. Maar net als bij Sinterklaas, kwam ook hier alles op tijd weer in orde en kon er gevoetbald worden.

De warming-up zag er goed uit. Dit beloofde wat. Zundert begon ook wel aardig, maar had hier-en-daar wat pech. Een balletje net naast en balletje op de paal. Terwijl aan de andere kant twee harde schoten wel ongelukkig binnen vielen. Jammer want Tijn stond echt goed te keeper. Hij pakte een paar “onhoudbare” ballen. De achterhoede, normaal een van de sterkste linies van Zundert, kwam wat moeizaam op gang. Mede door een feestje in de avond ervoor, ging het was traagjes. Zo ziet een “JO8-1 kater” er dus uit. Niet vooruit te branden.

Omdat Schijf ook 8 spelers had, besloten we in overleg 7 tegen 7 te spelen. Hierdoor minder reserve minuten. Ook de tweede 10 minuten verliepen nog niet vloeiend, maar hierin toonde Zundert wel verbetering. In de allerlaatste minuut voor rust, scoorde Mats dan ook de belangrijke 4-1, waardoor de wedstrijd niet helemaal als gespeeld beschouwd kon worden.

Toen de ranja gevonden was, bleek het een soort goddelijke toverdrank. De drank gleed de kelen in en de spelers en speelsters leken te groeien en gloeien. Er kwam weer pit in de groep.

Daarna ging het lopen. Biniam ging keepen en hield z’n doel schoon. Een hele knappe prestatie, met een paar goede redding en snelle uittrappen, zoals afgesproken naar de zijkanten. J’Lano en Mats, waren helemaal terug. Ze veroverden alle ballen en schoten die niet blind weg, maar passten die naar de middenvelden en aanvallers. Soms werd zelf de naam genoemd van degene waarvoor de bal was. Lisse, Finan en Scott werkten hard op het middenveld. Lisse had nog een mooie assist op een doelpunt van Tijn, terwijl Finan heel belangrijk was met bal net voor tijd die hij van de eigen doellijn haalde. En Scott toonde zich een ware teamplayer door de laatste vijf minuten z’n plaats af te staan en langs het veld te gaan voetballen.

Tijn en Timo werkten hard en zorgden voor de 4-4. Timo was werkelijk overal. Met z’n kleine beentjes wurmde hij zich overal langs. Maar verrassend genoeg kopte hij ook nog een bal. Een Tijn was een ware plaaggeest voor de achterhoede. Zijn schot was ook schitterend bij de 4-3. Uit een mooie aanval via Mats, naar Timo had Tijn ook de winnende treffer nog op z’n schoen. Helaas mocht het niet de tweede overwinning op rij worden.

Maar al met al was 4-4 een mooie uitslag, in een spannende wedstrijd tegen een goede tegenstander. Met het spelplezier, de inzet en het laten zijn wat er geleerd is op de trainingen, kan Zundert nog hoge ogen gaan gooien. Want doordat er zo goed geprobeerd werd via de zijkanten over te spelen, viel het niet eens op dat de tegenstanders weer groter waren.

Dus woensdag weer aan de slag op het trainingsveld en zaterdag eindelijk weer eens een thuiswedstrijd. Aftrap 9.00 uur tegen Unitas’30 JO8-4. Kom gerust om te supporteren!