SEOLTO JO19-1 - Zundert JO19-1 (0 - 2)

zaterdag 24 september 2022, 14:00

SEOLTO JO19-1 – Zundert JO19-1 (0-2) 0-2

Voor de start van de beker, werden VVR en Hoeven als de favorieten bestempeld. JEKA onvoorspelbaar en het minste werd er verwacht van Klundert en SEOLTO op de redactie van v.v. Zundert JO19-1.

Na twee weken konden deze bespiegelingen al weer in de prullenbak. Hoewel Hoeven aan een stevige opmars bezig lijkt. SEOLTO stond voor de wedstrijd tegen Zundert gelijk qua punten als de roodzwarten. SEOLTO had zelfs nog geen treffer moeten incasseren. Zij maakten de verenigingsnaam dus volledig waar: Samenspel En Oefening Leidt Tot Overwinning.

We zeggen nadrukkelijk vóór het treffen met onze mannen. Want Zundert is op stoom. Zundert nam vanaf de aftrap het initiatief. Maar SEOLTO was duidelijk niet van plan de ongeslagen reeks te beëindigen. Hierdoor ontstond er een heerlijk voetbalgevecht. Een nat veld, een gedreven tegenstander, een voortreffelijke scheidsrechter die het spel lekker doorliet gaan zijn de perfecte ingrediënten voor een echte bekerwedstrijd.

Job nam de taak als verslaggever via de sociale media kanalen van de JO19-1 voortreffelijk waar, waarvoor dank.

Het eerste kwartier was gelijk opgaand, waarbij Zundert het initiatief had en de licht bovenliggende partij was. De meeste dreiging in de openingsfase kwam via de linkerflank. Tot tweemaal ontstond hierdoor een kleine mogelijkheid, die eenvoudig gepakt kon worden door de keeper. Verder hanteerde Zundert wederom iets te makkelijk de lange bal, die voorspelbaar en eenvoudig te verdedigen bleken. SEOLTO zette hier maar één mogelijkheid tegenover, een bal door het midden, die een aanvaller vrij voor Roy zette. Hij kwam goed en op tijd uit om met de voet de bal weg te schieten.

In de 18e minuut kwam Zundert wat gelukkig aan de voorsprong. Een nieuwe lange bal van Harold werd verkeerd verwerkt door de laatste man van SEOLTO. Met een mooie curve viel de bal voor de voeten van Mikai, die er snel mee vandoor ging. Nadat hij knap de doelman omspeelt had was het scoorden een koud kunstje, 0-1.

SEOLTO was even ontdaan en Zundert drukte door. Een gevaarlijke corner en een mooie aanval over rechts met een schotje van Sem waren de wapenfeiten. Tot de 40e minuut kon het alle kanten op. Op dat moment brak Sem goed door over rechts en gaf de bal voor. De voorzet werd door de gehele verdediging gemist. Gelukkig was Luca wel attent en schoot de bal koelbloedig binnen. En weer probeerde Zundert van het rouwmomentje van SEOLTO te profiteren. Mikai werd vrijgespeeld en kwam 1-op-1 met de doelman maar schoot over.

De brede selectie heeft een grote stoelendans in de rust tot gevolg. Deze keer Tijs en Jarno voor Luca en Floris. En even later nog Maarten voor de geblesseerde Mikai.  SEOLTO gaf zich nog niet gewonnen, dus Zundert moest tot het gaatje gaat. De defensie werd stevig getest, maar Jarno, Jesse, Daan en Harold gaven geen krimp.

De enige keer dat een bal over de laatste lijn viel, was het Roy die de bal voor de voeten van de snelle aanvaller weghaalde. Roy heerste in z’n zestienmetergebied. Een kwartier voor tijd was het weer Roy die een afstandsschot in twee instanties prima tegenhield. En zo op weg was naar de eerste “clean sheet”.

Het middenveld vocht voor elke bal. Sieb, Merijn en Tieme waren in hun element. Lekker bikkelen en schaven. Het veld werd steeds zwaarder, SEOLTO bleef aandringen. Het werd een echte slijtageslag. Na twee wedstrijden freewheelen werd het karakter van de JO19-1 op de proef gesteld. En voor die test sloegen ze glansrijk.

Een minuut of 10 voor tijd leek Tijs de beslissing binnen te koppen uit een vrije trap van Harold.  SEOLTO had haast en schoot de bal snel uit. Te snel. De bal kwam tegen Sem waarna hij de bal naast schoot.

Voor de absolute slotfase kwam Luca Sieb nog aflossen. En toen Roy ook een schot van randje zestien tegenhield, gaf SEOLTO zich gewonnen. De muur van Zundert was niet te slopen deze regenachtige zaterdagmiddag.

Buiten een incidentje waarbij de coach van SEOLTO weigerde de grensrechter te bedanken was het een heerlijke voetbalmiddag. Nogmaals de tegenstander, het weer, de scheidsrechter en voor Zundert de uitslag zorgde dat het een mooie zaterdag werd.

Zundert is nu de trotse koploper. Er staan nog twee bekerwedstrijden in deze poule op het programma. Tegen de twee vooraf hoog ingeschatte ploegen. VVR en Hoeven. Waarbij VVR de eerste tegenstander is. Erg gevaarlijk voor v.v. Zundert. De traditie van winnen van de koploper en verliezen tegen staartploegen is legendarisch en eindeloos. VVR heeft gewoon een goed elftal en is een niet te onderschatten tegenstander. 2-0 (SEOLTO) en 1-0 (Hoeven) nederlagen en een 2-1 overwinning op Klundert laten zien, hoe lastig te scoren is tegen de noorderburen.

Kom in grote getallen onze mannen aanmoedigen. Aftrap zaterdag 1 oktober 15.00 uur, sportpark de Wildert!

Opstelling: Roy, Harold, Daan, Floris (W: Jarno), Jesse, Sieb (W: Luca), Tieme, Merijn, Sem, Mikai (W: Maarten) en Luca (W: Tijs).

Wissels: Jarno, Maarten, Issam en Tijs.

Afwezig: Job.