Sleeuwijk JO17-1 - Zundert JO17-1 (2 - 3)

zaterdag 14 oktober 2017, 12:30

Afgelopen zaterdag stond de lastige uitwedstrijd bij Sleeuwijk JO17-1 op het programma. Helaas missen we 3 spelers die op buitenlandse reis waren met school. (Niek, Jelle en Sam) Maar gelukkig hebben wij een brede selectie waarin de kwaliteiten van de groep dichtbij elkaar liggen en waren de drie spelers goed opgevangen door de rest van de selectie.

Sleeuwijk had weliswaar nog 0 punten behaald uit 3 wedstrijden, maar had al wel 3 moeilijke tegenstanders gehad. Wij, Zundert, 6 punten. Dat uitte zich in een zelfverzekerde ploeg die de tegenstander licht onderschatte op de trainingsdagen en de voorbereiding naar de wedstrijd toe.

Toen de wedstrijd begon bleek al gauw dat de tegenstander ons wilde laten voetballen, precies wat wij ook wilde dat zij deden. Uiteindelijk nam Zundert het balbezit in handen en probeerde via een diepe lange bal gevaarlijk te zijn. Al gauw bleek de steekbal door de lucht over de rechterflank een ideaal recept. Bryan kwam 2 keer 1 op 1 maar mistte wat geluk in de afronding.

De eerste helft waren we baas op het middenveld, vele duels werden gewonnen door een sterk gemotiveerd trio genaamd Joey, Thieu en Jacco. Maar dan opeens kwam een snelle counter van Sleeuwijk ongelukkig door het hart van de verdediging, Wim kwam uit maar kon niets meer aan de lob van de doorgekomen middenvelder doen. 1-0 achterstand. Dat waren we even niet meer gewend!

Vervolgens werden de spelers door elkaar wakker geschud, hier en daar hoorden we wat aanmoedigende en soms wat gepikeerde uitspraken naar elkaar toe om elkaar scherp te houden. We bleven vast houden aan de lange bal over de rechterflank die dus ook goed viel. Bryan ontsnapte aan de verdediging door een lange bal van Cas. Doordat Seppe en Anwar goed ruimte hadden gemaakt voor de actie van Bryan kon hij de keeper omspelen en voor leeg doel inschuiven. 1-1, tevens ruststand.

In de rust werd er aan de groep gevraagd wat er minder ging en waar de mogelijkheden volgens hun liggen. Al gauw kwamen de uitkomsten van deze vraag overeen met de visie van de trainers. We willen de tweede helft de tegenstander verrassen door vol op de aanval te spelen en de tegenstander onder volle druk te zetten. Zo werd Stijn van linksback naar de linksbuiten positie geschoven en kwam Oumar als snelle rechtsbuiten in het veld. Dit resulteerde in de tweede helft binnen 1 minuut in resultaat. Stijn kreeg een goede bal van het middenveld in de ruimte, daar speelde Stijn de centrale verdediger uit en schoot de bal genadeloos met een mooie curve binnenkant kruising in de goal. Echt een prachtig doelpunt! 1-2. Plots stonden we weer voor. Vervolgens kregen we twee grote kansen 1 op 1 die er helaas niet in gingen, waar we de wedstrijd beslist hadden moeten hebben. En ja, dan zul je altijd zien. Dan valt hij aan de andere kant. Een mooi afstandsschot was Wim te machtig en vloog in boven in het goal. 2-2.

Er was nog 10 minuten te spelen en het beeld draaide om, je voelde aan dat de bal eerder in ons goal zou vallen in plaats van die van de tegenstander. Het was billen knijpen voor de toeschouwers. Maar toen gebeurde er iets wat voetbal fantastisch mooi maakt. Een onvoorspelbare actie van Bryan die de zestien in loopt in de laatste minuut. Hij speelt de bal breed op Stijn die net buitenspel stond. Er werd gefloten, het leek buitenspel te zijn en er heerste teleurstelling, dit was de kans op drie punten. Maar toen Bryan de bal breed passte werd hij naar de grond gewerkt en floot de scheidsrechter dus voor de eerste overtreding. Penalty!

Inmiddels in minuut 90+3 legt Bryan aan voor de strafschop, schiet hem met overtuiging in de linkerhoek.... Paal! Maar toen kwam reddende engel Cas die fantastisch reageerde op de rebound en de bal in het doel schoof. Alsnog een doelpunt en een 2-3 eindstand!

Ongelooflijk lekkere drie punten, waardoor Zundert JO17-1 op 9 punten uit 4 wedstrijden komt en dus bovenin de eerste klasse meedraait. Wederom een fantastische prestatie van het team. En dat is onze kracht, het spelen als team. Deze overwinning werd niet mogelijk gemaakt door individuen maar door het harde werken als team. Evenals de andere twee overwinningen. We mogen trots zijn!

Tot volgende week, dan staat er een ''vriendschappelijke'' pot op het programma tegen Moerse Boys. 13:00 bij de moer. Be there!