Sprundel 2 - Zundert 2 (4 - 1)

maandag 9 december 2019, 11:30

Off day in Sprundel

Na 2 gewonnen wedstrijden was het zondag de uitwedstrijd tegen Sprundel 2 die op het programma stond voor Zundert 2.

Eenmaal aangekomen in Sprundel mochten we plaats nemen in een kleedkamer waar normaal gesproken alleen 7-tallen in worden geplaatst. Nadat we allemaal waren omgekleed werd de warming-up afgewerkt in de beruchte “kuil” van Sprundel.

Zundert 2 trad aan in de volgende opstelling:

Joep; Jelle, Mathijs, Kees, Menno; Wouter, Danny, Rob; Mathijn, Wessel, Sjoerd.

De wedstrijd was nog maar amper begonnen of het stond al 1-0 voor Zundert. Na een perfect aangesneden vrije trap van Jelle was het Rob die met z’n maat 49 de bal in het netje kon leggen. Helaas was dit ook het enige hoogtepunt vanuit Zundert de eerste helft. Na een verkeerde inspeel pass werd er balverlies geleden op het middenveld en werd de bal vanaf 25 meter in de bovenhoek geschoten, met de 1-1 als gevolg. En kleine 10 minuten later was daar ook de 2-1 voor Sprundel. Met wat geluk komt de bal voor de voeten van een Sprundelse aanvaller die de bal op doel krijgt en tergend langzaam rolt de bal in het doel. Net voor het rustsignaal is het Harm met een verre inworp die Rob weet te bereiken. Laatst genoemde weet de bal helaas niet naar beneden te krijgen. Waardoor de kans verkeken is. 2-1 rust.

Na een korte evaluatie van de 1ste helft wordt het strijdplan voor de 2e helft besproken. En dat strijdplan lijkt de werken want na de rust is het initiatief gelijk voor Zundert. Na wat halve kansen is het Jelle a.k.a Jimmy Neutron die de bal naast kopt, na een puntgave voorzet van Wessel. Helaas niet de gelijkmaker maar die hangt op dat moment echt in de lucht. Kort na die grote kans is het Sprundel dat de bal naar voren schiet. De jonge arbiter laat na een vlagsignaal van Ruben onbegrijpelijk doorspelen en Sprundel maakt geheel onverdiend de 3-1. Hierna is Zundert het helemaal kwijt en krijgt Sprundel nog een strafschop na een duidelijke overtreding in de zestien. Joep zat er met zijn vingertoppen nog aan maar het mocht niet zo zijn..

Eindstand 4-1

Voor Zundert 2 is het winterstop maar niet voordat we nog een feestje gaan vieren namelijk aanstaande donderdag is het American Houseparty in de kantine! Be there!