Sprundel 2 - Zundert 2 (1 - 0)

vrijdag 8 april 2022, 17:00

Deze week iets later de bijdrage van Zundert 2 in de rubriek“Het wel en wee van Zundert 2”. Een verslag van een frustrerende wedstrijdwaarbij de ongewenste effecten van het amateurvoetbal een stempel drukten ophet verloop van het duel. Of de frustratie helemaal weg is na extra dagenbedenktijd? Oordeelt u zelf.

Zundert verliest weer van Sprundel met een bijzondere ‘Man of the Match’

Na de 2-0 winst op Hoeven 2 vorige week en het doordeweekse gelijkspel tegen Terheijden 1, stond Sprundel 2 op het programma. Het was door de vele blessures/afwezigen weer een heel gepuzzel om 11 namen en een paar reserves op het formulier te krijgen. Nadat Menno om 09:50 nog de binnenkant van zijn ogen lag te bekijken, moest deze puzzel weer omgegooid worden. Dit resulteerde in de volgende opstelling:

Keeper: Joep

Verdediging: Jelle, Mathijs, Kees, Sebastiaan

Middenveld: Thieu, Joey, Lars

Aanval: Sjoerd, Rob, Jacco

Wissels: Nick, Menno, Jesse, Lorenzo

De wedstrijd begon en al na 11 minuten bekroonde de scheids zich tot ‘Man of the Match’ door vanaf de middenlijn voor een geappelleerde handsbal te fluiten en een penalty te geven aan Sprundel. De bal werd op de borst geschoten bij Thieu en vervolgens riep heel Sprundel om een handsbal. Het was dus geen hands, maar al was het wel hands geweest dan had de scheids dat van die afstand nooit kunnen zien… De penalty ging erin en Sprundel kwam op 1-0.

Zundert probeerde de koppies omhoog te houden en te blijven voetballen. Er werden niet veel uitgespeelde kansen gecreëerd, maar Zundert kreeg wel veel corners. Ergens tegen het einde van de eerste helft leverde één van deze corners de verdiende 1-1 op. Kees kopte de bal tegen de touwen. Echter floot de ‘Man of the Match’ voor een overtreding op de keeper, omdat hij de bal blijkbaar vast zou hebben gehad en Kees de bal uit zijn handen zou hebben gekopt. Knap gezien van de scheids, want hij was zo’n beetje de enige die dit gezien had!

In de rust was er dus de nodige frustratie en machteloosheid te voelen door een thuis fluitende clubscheids. We probeerde de koppies weer bij elkaar te steken en spraken af om de eerste helft zo snel mogelijk te vergeten en weer gewoon te gaan voetballen. Met Menno erin voor Rob en Nick erin voor Jacco moesten we het in de tweede helft om gaan draaien. Menno kwam op Jelle zijn positie te spelen, die door schoof naar het middenveld en Lars schoof op zijn beurt door naar de spitspositie.

We begonnen de tweede helft vol goede moed. Buiten een schot van Thieu uit een voorzet die net langs de verkeerde kant van de paal langs het doel ging, gebeurde er weinig. Totdat Joey een kwartier voor tijd een voorzet gaf op Lars. Deze kon Lars vrij binnenkoppen en zo werd het voor de tweede keer in deze wedstrijd 1-1! Tenminste dat dacht iedereen. De ‘Man of the Match’ zou de ‘Man of the Match’ niet zijn als hij niet voor 3 punten zou zorgen. Er werd gevlagd en gefloten voor buitenspel, terwijl Lars van minimaal 2 meter achter zijn man vandaan kwam. Misschien in mindere mate een fout van de scheids, maar als je al één penalty cadeau hebt gegeven, één zuivere goal hebt afgekeurd en dan ook nog eens deze goal afkeurt bij het eerste de beste vlagsignaal, dan zakt mijn broek toch echt af. In een van de laatste minuten was het nog Lars die de achterlijn haalde, de bal ter hoogte van de penaltystip teruglegde op de vrijstaande Joey, maar vlak voordat Joey uithaalde het aandeel van (John) de Mol terug te zien was in het veld. De bal stuitte flink op, waardoor Joey enkel lucht raakte en de bal aan hem voorbij ging. Niet veel later floot de ‘Man of the Match’ af. Voor de tweede keer dit seizoen verloor Zundert van Sprundel. Ditmaal met 1-0.

Komende zondag staat om 12:00 de belangrijke wedstrijd tegen Kruisland op het programma, waarbij met winst nog alles mogelijk is om de strijd voor een ticket in de nacompetitie voor promotie. Hopelijk kan er dan in tegenstelling tot een aantal van de laatste wedstrijden weer eens een speler ‘Man of the Match’ worden. Daarnaast kan Zundert 1 periodekampioen worden dus genoeg reden om komende zondag naar de Wildertsedijk af te reizen! Tot dan!