Sprundel MO15-1 - Zundert/Wernhout MO15-1 (0 - 3)

zaterdag 29 oktober 2022, 14:00

Sprundel MO15-1 – Zundert/Wernhout MO15-1 (3-0) 3-0

We gaan niet iedere week verslag doen van de verrichtingen van de dames van Zundert/ Wernhout MO15-1. Sterker nog ik was het vandaag ook niet van plan. Maar na een gelijk spel en een eervolle nederlaag vorige week, was het nu dan toch echt een overwinning. En dat is natuurlijk ook het vermelden waard. Zeker omdat dat de koppositie tot gevolg had. Ja, ja, u leest het goed, Zundert/Wernhout MO15-1 was koploper. Helaas nam enige uren later Baronie MO15-1 deze plek op doelsaldo over, maar het screenshot is een blijvende herinnering aan de positie van lijstaanvoerder.

Tegen Sprundel werd vorige jaar gelijkgespeeld en verloren, want niet nodig was, maar wel gebeurde. Vandaag verliep het anders. Nog steeds zie je iedere week het niveau stijgen. De ondergrens wordt stiekem steeds wat hoger gelegd. Degene die de kar trekken blijven dit doen, degene die wat meer moeite hebben, doen zo goed de best dat ze echt aanhaken. Hierdoor staat er een “mean-machine” waar het lastig is om tegen te spelen.

Zundert begon sterk. Elke en Isa vanuit de JO14-1 deden mee. Je kunt duidelijk zien dat deze twee meiden gewend zijn om tweemaal per week met de jongens te trainen en wedstrijden te spelen. Zij laten zich niet zomaar uit de weg duwen. Misschien moeten de dames van de MO15-1 dit ook eens proberen. Of met de vriendjes (als er die zijn) in de tuin gaan oefenen met beuken, zoals ze dat noemen.

Toch leek Zundert nog wat onder de indruk door de wedstrijden van vorig seizoen. Sprundel was de eerste vijf minuten sterker. Daarna nam Zundert het heft in handen, om het nooit meer los te laten. Feike ontfutselde de bal en gaf die aan Angela die de achterlijn zocht en het overzicht bewaarde. Zij gaf Elke een niet te missen kans. Dat deed zij dan ook niet, 0-1. Aanvoerder Meike had de toss gewonnen en gekozen om met de zon in de rug te spelen. Een meesterzet. De verdedigers uit Sprundel keken steeds in die hinderlijke koperen ploert. Het bomvolle uitvak had geen last van de zon, sterker nog de combinatie van de zon en de wedstrijd voelde heerlijk aan. Er waren dan ook meer supporters van de MO15-1 dan van de thuisploeg.

Salem, Lemke, Guusje en Lobke hadden achter de zaakjes goed voor elkaar. En ook toen later Meike en Isa erin kwamen heerste Zundert in defensief opzicht. Zowel keepster Fieke in de eerste helft (1 stuiterbal) als Elke in de tweede helft (een keer attent uitgekomen) hoefden nauwelijks in actie te komen. Dit kwam ook omdat naast de sterkte verdediging ook het middenveld uitstekend functioneerde. Tes speelde zowel op het middenveld als in de spits een van haar beste wedstrijden. Eva buffelde en strooide als vanouds en daar ging Jente vrolijk in mee. Hierdoor konden de spitsen zich ook heerlijk uitleven.

Tes scoorde na een mooie dribbel en pass van Elke en nog voor rust bekroonde Elke haar goede wedstrijd met de 0-3. Een schot waarmee ze de keepster kansloos liet. En als je het nu hebt over het sterke verdedigende werk van Lobke, of de rushes van Lemke over de as of de crosspasses van Eva het voetbal wordt steeds beter. En het werken en proberen blijft. De avond(t)urentocht werd dan ook bijna volledig zingend afgelegd. Na rust was het spelbeeld eigenlijk identiek, alleen werd dit niet in de score uitgedrukt.

Tes kwam een paar keer een teenlengte te kort. Een krachtig schot van Angela werd door de sterke doelvrouw van de tweede helft toch nog gestopt. Feike deed nog een goede poging om te koppen en zo ging het kabbelde het lekker door. Meike bleef haar duels winnen. Met Fieke kwamen er weer leuke speelse dribbels bij en Isa speelde alsof ze elke week linksback stond. Salem was op het middenveld ook een paar keer dichtbij een treffer. Aan speelsters als Jente, Eva, Guusje en Lemke zie je dat de angst steeds minder aanwezig is. Lemke gooit er zelfs slidings uit. Hierdoor is het erg lastig om tegen Zundert/Wernhout te spelen. Niemand wil achterblijven en dus gaat iedereen er in mee. Ook valt de positieve onderlinge coaching op. Dus ondanks dat er geen treffers vielen na rust was de wedstrijd het aankijken meer dan waard.

Wat deze uitslag zegt over de rest van de competitie is niet duidelijk. En eigenlijk ook niet relevant. Als Zundert/Wernhout MO15-1 zo iedere week het beste in zichzelf naar boven weet te halen, dan wordt het sowieso een mooie competitie. Volgende week met dezelfde inzet en instelling thuis in Wernhout tegen Beek Vooruit MO15-1. Aftrap 14.00 uur. Komt allen kijken! Deze meiden verdienen veel supporters!